fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"פתאום כבר לא הייתי שחקן"

מדור הקרייתים מציג: דודו אסייביץ' בן 36, מקרית אתא עובד עם בני נוער שנמצאים במצוקה ומספר בכאב על הקריירה שנגדעה
דודו אסייביץ' | צילום: דורון גולן
דודו אסייביץ' | צילום: דורון גולן
דודו אסייביץ' (צילום: דורון גולן)
דודו אסייביץ' (צילום: דורון גולן)

פציעה קשה שריסקה את אמת ידו השמאלית שינתה את חייו של דודו אסייביץ', 36, מקרית אתא והביאה אותו היום לעבוד עם בני נוער שנמצאים במצוקה ולהקדיש להם כל רגע פנוי.

אסייביץ, נשוי ואב לשתי בנות, היה שחקן כדורגל בנערותו ובצבא קיבל אישור של ספורטאי מצטיין כדי שיוכל להמשיך לשחק. באחד המשחקים, בהתקלות עם שחקן מהקבוצה היריבה הוא נפל על ידו השמאלית וריסק את עצמות האמה, מה שהוביל אותו לניתוח שנמשך שעות ארוכות והשתלת פלטינות בעצמות וכמובן להשבתה ממשחק פעיל. "פתאום כבר לא הייתי שחקן" הוא מספר "אז התחלתי לחפש כיוונים חדשים ולא ידעתי מה לעשות כי כדורגל זה היה משהו שאהבתי ועשיתי כל החיים".

בתחילה הגיע אסייביץ' לאחת הפנימיות לנוער במצוקה באזור חיפה שם התחיל לעבוד כמי שאחראי על הסדר ושנה לאחר מכן מצא עצמו בפנימיה אחרת לנוער שנמצא בסיכון או מצוקה ומאז הוא פורח. עבודתו מוגדרת כמי שאחראי על הסדר, למנוע סכסוכים ובעיות שונות, אולם מעבר להגדרה יבשה זו נמצא עולם שלם של עבודה עם בני נוער שגורמת לו לפרוח. "מי שעובד עם בני נוער חייב לאהוב את זה. מדובר בילדים שצריכים עזרה וכלים" הוא מספר בעיניים נוצצות "הילדים גילו מעבר לעניין הפיזי שלי והקעקועים, אני בסופו של דבר תמיד לטובתם. כשאני הייתי נער ראיתי את הסביבה העבריינית והייתה לי ברירה באיזו דרך לבחור ואני בחרתי בדרך של הכדורגל".

מעבר לעבודתו בפנימיה אסייביץ' עובד גם כאחראי במחלקת הנוער של בית"ר קרית ים ובעל עסק עצמאי לביגוד ותוספי ספורט אולם עניין בני הנוער מהווה עבורו את הדלק היומי. "אף פעם אל תשפטו בני נוער כי אי אפשר לדעת מה יש להם בלב" הוא אומר "העבודה איתם נותנת לי סיפוק ענקי והמון אהבה. אני מאמין שאין ילד רע, יש ילד שרע לו".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל": 0543337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות