fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פענוח ניסיון הרצח של אליעד וקנין חושף את התחכום של העולם התחתון בקריות

ניסיון החיסול של אליעד וקנין. צילום: חדר מצב ארצי
ניסיון החיסול של אליעד וקנין. צילום: חדר מצב ארצי

לאחר כארבעה חודשים של חקירה מורכבת ומסובכת הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד ויקטור מישייב, 38, מקרית ים ונגד יונתן אלמליח, 35, מקרית חיים. הם מואשמים שניסו לרצוח את אליעז וקנין, 29, מקרית חיים, באמצעות פיצוץ מכונית המרצדס שלו בחודש ספטמבר האחרון.

החקירה נוהלה תחת צו איסור פרסום על ידי היחידה המרכזית במחוז חוף של המשטרה ובסוף השבוע האחרון הגישה פרקליטות חיפה את כתב האישום נגד השניים. מישייב ואלמליח, בעלי עבר פלילי, מואשמים בניסיון רצח, עבירות בנשק וקשירת קשר לבצע רצח. כתב האישום חושף בניסיון חיסול מתוחכם ביותר שכלל איסוף מודיעין מקדים, מעקבים סמויים גם באמצעים טכנולוגיים, שימוש ברכיבים אלקטרוניים מתקדמים וכן תיאום מבצעי, כולל בזמן הפעלת מטען הנפץ.

ניסיון החיסול של אליעד וקנין. צילום: חדר מצב ארצי
ניסיון החיסול של אליעד וקנין. צילום: חדר מצב ארצי

וקנין, שלמזלו היה לבוש באפוד מגן, יצא מעסק להחלפת כספים ליד להיכל התרבות של נשר. הוא בדק את מכונית המרצדס שלו מחשש למטען חבלה אך לא הבחין במטען החבלה שהוצמד לתחתית המכונית. לאחר נסיעה של עשרות מטרים אירע הפיצוץ של המטען שהופעל באמצעות תקשורת סלולרית, ברחוב הומה מאדם. המכונית התפוצצה ונעצרה על גדר אי התנועה המפריד בין הנתיבים. אזרחים שהיו במקום חילצו אותו מהמכונית הבוערת וצוות מד"א שחלף במקום הגיש לו עזרה ראשונה ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם עם פגיעה קשה בגפיים התחתונות. הוא נותח כמה פעמים, והרופאים נאלצו לקטוע את רגלו השמאלית.

כמה שבועות לאחר מכן עצרה המשטרה את מישייב ואלמליח בחשד למעורבות באירוע, ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בעכו. אחד מהנחקרים בפרשה הוא מהנדס ממרכז הארץ, שבנה את הרכיבים האלקטרוניים אולם טען כי לא ידע איזה שימוש ייעשה בהם. הוא שוחרר לאוחר שלא נמצאו נגדו ראיות פליליות.

מחקירת היחידה המרכזית עולה כי "עלוקה אלקטרונית" הכוללת רכיב GPS הוצמדה לרכבו של וקנין וכך ניתן היה לעקוב אחר תנועותיו. מחקרי תקשורת שביצעה הימ"ר העלו כי כרטיס ה"סים" שנועד לעקוב אחר מיקום העלוקה הותקן במכשיר הנייד של מישייב ביום שקדם לפיצוץ. במהלך החקירה תפסה המשטרה במחסן בחצר ביתו של אלמליח מחרטות וצינורות וכן אמצעי לחימה רבים, ובהם אקדח ברטה 9 מ"מ, אקדח פראבלום 9 מ"מ, מחסנית וארבעה משתיקי קול.

מחומר החקירה התברר שהשניים הסתכסכו עם וקנין וקשרו קשר להמיתו באמצעות המטען וזה היה הניסיון השני להתנקש בחייו של וקנין. כשבועיים לפני כן, בשדרות דגניה בקרית חיים, התפוצץ מטען חבלה בנסיבות דומות במכונית מזדה שבה נהג עופר יונתייב בן ה-29, שמקושר לוקנין. גם הוא הועבר לבית החולים רמב"ם במצב קשה מאד וגם הוא נותח ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ אך נפטר בשלב מאוחר יותר כתוצאה מהפציעות הקשות מהן סבל. הרצח של יונתייב טרם פוענח על אף שהמשטרה מכירה את הדמויות המעורבות.

למישייב עבר פלילי בעבירות אלימות, סמים, תקיפת שוטר, פירוק חלקים מרכב, רכוש ושוד. לאלמליח עבר פלילי בעבירות רכוש וקשירת קשר לפשע. עם הגשת כתב האישום  נעתר בית המשפט לבקשת הפרקליטות והורה על מעצרם עד תום ההליכים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות