fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוד אירוע עגום בספורט הישראלי: מכבי תל אביב העפילה לגמר גביע ווינר בכדורסל מבלי לשחק. איך זה קרה?

בעקבות החלטת המשטרה לבצע בדיקת זיהוי בכניסה למשחק חצי גמר גביע ווינר בכדורסל, החליטה הנהלת הפועל תל אביב שלא להתייצב למשחק. מכבי תל אביב זכתה בניצחון טכני ועלתה לגמר. הפועל תל אביב: "המשטרה התייחסה לאירוע ספורט כאל אירוע מלחמה". יו"ר מנהלת הליגה: "הכל פה מטורלל". משטרת ישראל: "ביטחונם של האוהדים לפני הכל. לא היה פתרון אחר"
אוהדי הפועל תל אביב באקט מחאה צילום: ערוץ הספורט

מכבי תל אביב העפילה לגמר גביע ווינר, שייערך ביום ראשון הקרוב (1/10) מבלי ששיחקה. זאת, בעקבות החלטת היריבה העירונית בחצי הגמר, הפועל תל אביב, שלא להתייצב למפגש כאקט מחאה נגד התנהלות המשטרה נגד אוהדיה. מכבי תל אביב זכתה בניצחון טכני (0:20) ותתמודד בגמר נגד הפועל ירושלים.

היה זה עוד ערב עגום בספורט הישראלי. הכל התחיל בכלל מהדרבי התל אביבי בכדורגל שהתקיים ביום שלישי. המשטרה פשטה על מתחמים שבהם מצאה אביזרים מסוכנים ועצרה כ-70 מאוהדי הפועל תל אביב. חלק גדול מאותם אוהדים קיבל צו הרחקה ממשחקי ספורט והמשטרה דרשה לוודא שאותם אוהדים אכן לא ייכנסו להיכל הספורט בדרייב אין. בקשת המשטרה הייתה לבדוק בכניסה לאולם את תעודות הזהות של האוהדים ובכך בעצם גרמה לעיכוב בכניסה, לתורי ענק ולדוחק רב בשערים. בעקבות כך, החליטו האוהדים לגלות מעין סולידריות עם שאר חבריהם וסירבו להיכנס לאולם. ראשי המועדון, שראו בהחלטת המשטרה אפליה כנגד אוהדי הקבוצה (אוהדי מכבי תל אביב לא נדרשו להזדהות בכניסה), החליטו לנקוט בצעד מחאה והודיעו לשחקני הקבוצה שלא לעלות לפרקט. בשעת המשחק, 21:00, יצאו שחקני הפועל תל אביב מחדרי ההלבשה, כשהם לבושים בלבוש אזרחי, ועזבו את האולם.

בהודעה שהוציא מועדון הכדורסל של הפועל תל אביב נכתב: "אוהדי ספורט הם לא עבריינים. החל משעות הבוקר התחלנו לקבל מסרים ממשטרת ישראל, מהם הבנו שהתייחסות שלה למשחק הוא כאל אירוע מלחמה כשכלל האוהדים, בהם נשים וילדים, הם עבריינים בפוטנציה. לאור היחס לקהל בכניסה לאולם, החלטנו שאין טעם לעלות למשחק".

יו"ר מועדון הכדורסל של הפועל תל אביב, רמי כהן: "שהשוטרים ישחקו נגד הכלבנים. אי אפשר לשחק בסיטואציה הנוכחית שבה מתייחסים ככה לאוהדי כדורסל".

בעלי מועדון הכדורסל של הפועל תל אביב, עופר ינאי: "היחס לאוהדים שלנו חצה כל גבול של סבירות או הגינות. תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר ולא להיות זו שמייצרת בעיות. הספורט שייך לאוהדים ובלי אוהדים אין טעם לספורט".

יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל ארי שטיינברג: "עוד יום עצוב לספורט הישראלי ובכלל למדינה שלנו, שכל יום חווה שיאים חדשים בכל תחום. קבוצה שעושה דין לעצמה ולא עולה למגרש, זה הפסד טכני. התקנון מאוד ברור בעניין הזה. אני חושב שכל הגורמים שקשורים לספורט הישראלי צריכים להתכנס כדי לדון ולהביא פתרונות שהספורט הישראלי לא ייסגר. הכל פה מטורלל. אי קיום המשחק גרם לפגיעה במותג שנקרא ליגת ווינר ולכדורסל הישראלי בכלל. אוהדים צריכים לבוא וליהנות מספורט ולא לדאוג לביטחונם. זה תפקידה של המשטרה. שוחחתי עם שר הספורט מיקי זוהר והבנתי ממנו שהוא מתכוון לכנס פגישה כדי לראות איך יוצאים מהתסבוכת הזאת. לא יכול להיות שאירוע ספורט יהפוך לאירוע מלחמה. אלו תופעות שלא היו בעבר וחייבים לפעול ולפתור את הבעיות האלה".

ומה אומרים במשטרת ישראל על הפארסה? סגן ניצב איתן מנשה, מפקד מרחב ירקון: "נערכנו למשחק הזה כמו לכל משחק. הגיעו אלינו ידיעות מודיעיניות שלמשחק צפויים להגיע אוהדים שעצרנו בדרבי הקודם ואמורים להיות מורחקים. כדי למנוע את כניסתם של אותם אוהדים, ביקשנו לבדוק את מי שנכנס פנימה. פרסנו כוחות רבים ועשינו פעולות שקשורות לזיהוי אנשים. אנחנו יודעים שיש כאן אנשים שלא אמורים להיות כאן וכדי לאתר אותם ביקשנו אפשרות של זיהוי, לא חובה בהצגת תעודת זהות, אלא רק שיגידו לנו את מספר הזהות. אנחנו אחראים על שלום הציבור. אנחנו יודעים שהמשחק הזה לא יעבור בצורה תקינה אם לא נבדוק תעודות זהות. הייתה פה קבוצה נוספת של אוהדים, שגם אצלה התקיימה בדיקה של תעודות זהות. לא הייתה בחירה של קהל אחד. הצורך של הבדיקה הוא הבטחת הביטחון של האוהדים. לא היה פתרון וזאת הייתה הדרך היחידה לשמור על ביטחון האנשים במשחק".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות