fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון לוועד להצלת בקעת הנדיב

ועדת הערר לתכנון ובניה קיבלה את ערעור הוועד נגד כביש הגישה לתחנת הדלק על כביש 653
תחנת הדלק שנעצרה בנייתה (צילום: אילן הורן)

ועדת הערר לתכנון ובניה (מחוז חיפה) קיבלה את הערעור שהגיש הוועד להצלת בקעת הנדיב (באמצעות עורכי הדין חיה ארז, חגי קלעי ואוהד רוזן) וביטלה את החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה (יישובי הברון) להעניק היתר לסלילת כביש גישה לתחנת הדלק על כביש 653, סמוך לגבעת עדה. בוועד להצלת בקעת הנדיב רואים בכך ניצחון: לחברת "דלק" אין כעת היתר לבניית התחנה, שכן אחד התנאים לכך הוא קבלת אישור לנתיב השתלבות אליה.

בדיון שנערך בנושא לפני כ-3 חודשים קבעה ועדר הערר כי על הוועדה המקומית לתכנון ובניה (ישובי הברון) או חברת דלק להציג תוך 14 יום את הסכמת הבעלים בחלקות הנוספות בהן מבוקשת סלילת כביש הגישה. בהחלטה בשבוע שעבר נראה שהכל קשור למקרקעין: "אותן חלקות או אותו חלק מן החלקות שיועד לדרך, מעולם לא הופקע והבעלות בו נותרה בידי הבעלים הפרטיים. ולכן, נדרשת הסכמתם של אלה לבקשה להיתר", נכתב בהחלטה. "עד למועד החלטה זו (4 בספטמבר) לא הוצג כל מסמך התומך בטענת דלק כי ניתנו הסכמות הבעלים של החלקות הכלולות בבקשה. משמע – דלק לא הייתה רשאית להגיש את הבקשה להיתר. די בכך כדי לקבל את הערר".

 

המאבק המשפטי והציבורי של הוועד להצלת בקעת הנדיב נגד הקמת תחנת הדלק על כביש 653 בבקעת הנדיב נמשך כבר כמעט חמש שנים, וכלל פינג-פונג משפטי אינסופי, כשבכל פעם מגישים היזמים בקשה חוזרת להיתר, אנשי הוועד עותרים נגדו והבנייה נעצרת. בתחילת הדרך הוגשו עצומות ונערכה הפגנת תושבים נגד בניית התחנה ונגד הקת תחנות דלק נוספות וסלילת כבישים נוספים בבקעת הנדיב. בהמשך עבר המאבק להתנהל בבתי המשפט וברשויות המוניציפאליות. נימוקי המתנגדים קשורים בהיעדר הצורך בתחנת דלק נוספת באזור המשופע כבר במיוחד בתחנות דלק, בזיהום אוויר ומים הצפוי מתחנת דלק נוספת, ובפגיעה בטבע של בקעת הנדיב, הצפויה מהקמת תחנת דלק כזאת ובנייה נוספת שהיא צפויה לגרור אחריה, ובפרט פגיעה בחיות הבר החיות באזור. הוועד שם לעצמו למטרה למנוע את הקמת התחנה ומנהל מלחמת התשה משפטית, כשהוא מנצל כל מהלך משפטי שביכולתו לנצל. הפעם, אף שלא דובר בהיתר הבנייה של התחנה עצמה, קשה לראות איך ניתן להפעיל תחנת דלק ללא כביש גישה יעיל אליה, ואם חברת "דלק" לא תצליח לפתור את בעיית החלקות שבהן אמור לעבור כביש הגישה ולהשיג את הסכמת בעליהן לסלילת הכביש, קשה לראות איך תצליח להוציא לפועל את הקמת והפעלת תחנת הדלק.

עם זאת, מבנה התחנה, שבנייתו החלה ונעצרה בצווי בתי משפט, עדיין עומדת על תלו במקום כיום. "אנו שמחים כי ועדת הערר קיבלה את טענותינו וקבעה את החלטתה לטובת האזור כולו", אמר לאחר פרסום ההחלטה איתן דוידוביץ', מראשי הוועד להצלת בקעת הנדיב. "נמשיך להיאבק עד שהתחנה תיהרס וניאבק נגד בניית תחנות דלק נוספות במרחב הכפרי, למען האופי המיוחד של הבית שלנו ולמניעת פגיעה בו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות