fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: המצילים יעבדו עד השעה 18:00

סבג האריך את עבודת המצילים בחוף גלי גליל לאחר מקרי הטביעה
חוף גליל גליל (צילום: רותם כבסה)
חוף גליל גליל (צילום: רותם כבסה)

"ראינו אדם צף במים, אדם אחר קפץ להצילו ומת, זו טרגדיה גדולה", כך מדווחים עדי ראייה שצפו בשבת בערב בשני מקרה הטביעה בחוף גלי גליל בנהריה.  בשעה 18:00 נמצא אדם כבן 62 ללא רוח חיים, תושב קרית שמונה, חצי שעה לאחר מכן דווח על תושב עכו בן 43 שטבע בסמוך. מתרחצים שהיו על החוף מספרים  כי הים היה סוער מאד. היו גלים חזקים שהתנפצו על שובר הגלים. בשעה 15:30 שירותי ההצלה החלו בהליך סגירה, וב-16:00 לא  היו מצילים בחוף.  לאחר המקרה יצאה ביקורת קשה על עיריית נהריה ועל ראש העירייה ז'קי סבג שאפשר קיצוץ בשעות המצילים בפתיחת העונה. בכל הארץ חופי הרחצה המוכרזים פועלים עד השעה 18:00, ואילו בנהריה שירות ההצלה מסתיימים ב-16:00 לאור 'בעיה תקציבית', כהגדרת עיריית נהריה.  השבוע נודע כי אור מקרי הטביעה סבג הורה להאריך את שעות המצילים עד השעה 17:00.

אברהם פרץ תושב עכו, היה בסמוך לאירוע הטביעה, מכיוון טיילת המזח: "ראיתי שני אנשים רצים לכיוון הסלעים, לאחד מהם היה גלגל ים. ראינו במים  אדם צף, ככל הנראה נסחף או שלא ידע לשחות.  הייתה בים  סערה גדולה,  השניים רצו להציל אותו ונכנסו למים.  הסחף היה כל כך קשה, האיש עם הגלגל הצליח לחזור לחוף והשני טבע.  זה היה מחזה טראגי, בשנייה אחת לא ראינו אותו יותר. קפצתי מעל הגדר ומשינו אותו מהמים. התחלתי בפעולות החייאה עד שמד"א הגיעו, העברנו אותו גם למיטת שיזוף סמוכה, אבל לצערי הוא היה ללא רוח חיים. אני לא מצליח להירדם מאז המקרה הזה, הצעיר מעכו מבחינתי הוא גיבור, הוא מסר את נפשו וראוי שכולם יידעו זאת, שהוא מת כי ניסה להציל אדם אחר".

חוף גליל גליל (צילום: רותם כבסה)
חוף גליל גליל (צילום: רותם כבסה)

יצוין כי גם בקיץ אשתקד חוף גלי גליל בנהריה  לא נפתח בעונת הרחצה הרשמית. בצפון ~1 חשף כי אנשים שוחים בחוף ללא פיקוח של מצילים.

גורם בכיר: "בגלל החיסכון כביכול בשעות עבודה של מצילים שני אנשים שילמו בחייהם. את החיסכון בעיריית נהריה אפשר היה לעשות בדברים אחרים ולהציל חיי אדם. חמש מיליון שקל על תותח כבר אמרנו. אם חוסר האחריות הזה של  "סוגרים את הים בשעה ארבע. אם יימשך אנחנו חלילה צפויים לעוד מיקרים כאלה .יש לקרוא לראש העיר להאריך את שעות הפעילות של החופים עד שש בערב לפחות בעוד ימים ספורים התלמידים יוצאים לחופשה ומה יקרה אז ?"

מעיריית נהריה נמסר: "ראשית ולפני הכל עיריית נהריה מצרה על מקרי הטביעה הטרגיים שהתרחשו ביום שבת כאשר 2 בני אדם נכנסו לים בשעות בהן אין שירותי הצלה בחוף. העירייה חוזרת ומדגישה שהרחצה ללא מציל אסורה ומסוכנת. שעות פעילות שירותי ההצלה בחופים מבוססים על בחינת מספר המתרחצים בשעות אלה. העירייה דואגת לפרסם את השעות בכל האמצעים העומדים לרשותה לרבות שלטים בחופים עצמם. בעירייה קיימים נהלים מסודרים על פיהם שעות הפעילות בחופי הרחצה מתרחבים עם יציאתם של תלמידי בית הספר לחופשת הקיץ (חודשי יולי- אוגוסט). בהתאם לכך עם יציאתם של תלמידי התיכון לחופשה החל מה-20 ביוני, תרחיב העירייה את שעות פעילות המצילים בחופים עד השעה 18:00".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות