fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנסים ביחד בחיים

מתנסים בחיים. מפעילות של גולן אינצ'י (צילום: פרטי)
מתנסים בחיים. מפעילות של גולן אינצ'י (צילום: פרטי)

משרד החינוך קבע כנושא השנתי לשנת תשע"ט את הנושא "שומרים על אחדות; שומרים על ייחודיות". בשביל גולן אינצ'י, תושב כרכור, זו בחירת נושא קולעת ומצוינת, שחיכה לה כבר שנים. אינצ'י, בן 39, חי ב-11 השנים האחרונות את עולם הילדים דרך העסק שלו, "Wish הפעלות איכות לילדים", ואחדות היא בדיוק מה שהוא מחפש לעודד ולפתח אצל ילדים.

אינצ'י היה מדריך קבוצות לפני שהקים את העסק, בו הוא עורך פעילויות לילדים בגיל בית ספר יסודי שיש בהן שלב מעשי, משימה, ושלב תיאורטי, מעגלי שיח ומשחקי גיבוש. אלה פעילויות שיש בהן מרכיבים של זריזות, כוח, מחשבה. הילדים צריכים לעבוד יחד, כל אחד עם תכונותיו, ויש אלמנט של תחרות בין קבוצות. לדוגמא, סיפור עלילה סביב נושא של הישרדות, שבו יוצאים לאי בודד והילדים מקבלים משימות כמו בניית מחסה, או להעביר מים דרך צינור כדי לשרוד באי, כשצריך לחבר ביחד צינורות והלעביר מתוכם מים דרך משטחים בלי להפיל אותם. במשימה זו צריך לבקש את עזרת הקבוצה השניה, והילדים מבינים שזה כדאי.

מלבד ההנאה, הפעילות כוללת משחקי חיבור ושיתוף פעולה ייחודיים שבהם הילדים מתמודדים עם צורך בקשרי גומלין עם חבריהם. הם נתקלים בקשיים ואתגרים, מבינים את הצורך בתקשורת ועזרה הדדית. "הלימוד הטוב ביותר עבור ילדים הוא דרך פעילות. אני בעד קשרים של פנים מול פנים, חברות אמיתית ויציבה בין ילדים, לא דרך המסכים השונים. הרעיון בפעילויות שלי הוא להוציא את הילדים לרגע מהמסגרת הפורמאלית שלהם ולהכניס אותם לחוויה סוחפת, המקרבת בין המשתתפים ויוצרת הווי וזכרון משותף. חינוך כזה יכשיר את דור העתיד לחוויי איכות חיים חדשה. בשני העשורים האחרונים מתפרסמים מחקרים מדעיים שונים שמגלים שהאדם שבונה קשר חיובי עם סביבתו נעשה בריא יותר, חכם יותר, יצירתי יותר, יעיל יותר ומאושר יותר. דרך ההפעלות ילדים מקבלים ביטחון. לדוגמא, ילדה שבפעילות שרה במיקרופון ורקדה, ומחוץ לפעילות, בבית עם חברות, היא לא עושה דברים כאלה".

הוא עושה פעילויות בימי הולדת, בהם יש חשיבות מוחדת להעצמת הילד החוגג, באירועי גיבוש, וגם עושה פעילויות בבתי ספר בכל הארץ. "ביום המשפחה, למשל, הביאו אותי לפעילויות. בין השאר עבדתי עם בית ספר ממלכתי כרכור, אשכולות בבנימינה, החורש בזכרון יעקב, בית ספר בחריש ועוד. ובבתי הספר שעבד איתם הוא רואה המשכיות של השפעת הפעילות מעבר לשעת הפעילו. "בתי ספר ממשיכים את זה הלאה. למשל, באחד מבתי הספר עשו בעקבות הפעילות קבוצת למידה שבה תלמידים חזקים במתמטיקה עזרו לתלמידים מתקשים, ובחלק מבתי הספר החלו לשים דגש על נושא המשפחה. גם משפחה היא קבוצה, וגם בה מתרחשים קשרי גומלין. אני מאמין שאם משרד החינוך ישכיל לשלב עוד תכנים כאלה בתכנית הלימודים, זה יחלחל וישפיע על הילדים, ועל החברה בכלל, לטובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות