fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחדשים עם ארונות בריביירה

לסניף החדש של ריביירה, במרכז סוהו בנתניה, מגיעים לקוחות מכל הארץ כדי למצוא ארונות איכותיים
דגם בולוניה של ריביירה (צילום: ריביירה)

מאז שהחנות הנתנייתית של ריביירה, חברה ותיקה ומובילה בארץ בכל מה שנוגע לארונות, עברה לפני שנה למתחם סוהו החדש בעיר, היא מושכת אליה קהל שבא במיוחד אליה מרחבי הארץ.

חברת ריביירה הוקמה לפני כמעט 50 שנה, ב-1973, על ידי משפחת סגרה, ומאז היא ממשיכה לשגשג בבעלות המשפחה, והתקדמה לא מעט לאורך השנים. בשנות ה-70 החברה עסקה בכל מה שקשור לציוד גן וקמפינג, בשנות ה-80 התחילה לייצר ארונות, בשנות ה-90 ייצרה גם מטבחים, חדרי ילדים, חדרי שינה וכל מוצרי הריהוט, וכיום היא מתמקדת בארונות וכל מה שקשור לאחסון. גם מבחינת נפח הייצור החברה התפתחה לא מעט: היא התחילה כעסק משפחתי קטן ברעננה, בשנות ה-80 פתחה נגריה, בשנות ה-90 התרחבה לאזור קרית אריה, למפעל של 500 מ"ר, ובסוף אותו עשור רכשה את מפעלי בני דרור. בשנות האלפיים עברה למושב דורות, למפעל חדיש מהגדולים בארץ, על שטח של 2 דונם, המשלב טכנולוגיות חדישות לצד עיצוב וייצור מתקדם. כיום יש לחברה שבעה סניפים, באזור גוש דן והשרון, ומועסקים בה כ-90  עובדים. בין הסניפים יש 4 חנויות מעצבים – בדיזיין סנטר בני ברק, בפתח תקוה, ברעננה ובנתניה.

החנות במתחם סוהו בנתניה הוקמה כחנות מעוצבת שמשרתת קהל המגיע מכל רחבי הארץ. בחנות נמכרים דגמי ארונות מתקדמים וקולקציות עדכניות, וכל הקולקציה של דניאל חסון, מעצב פרזנטור של החברה: ארונות פתיחה, ארונות הזזה, חדרי ארונות, ארונות עם טלוויזיה ועוד. מגוון עדכני ביותר. "כמעט בכל הארונות היום אפשר לקבל עיצובים ומתקנים בשפע פתרונות פרקטיים", מתאר ארי ארבל, סמנכ"ל השיווק של ריביירה, העובד בחברה כבר כ-30 שנה, מאז שנות ה-90. "יש פתרונות לנעליים, לאחסון בגדים, גרביים, חגורות, עניבות ועוד, המון פתרונות אחסון שמשלבים בארונות ובחדרי הארונות. אנחנו מייצרים ומוכרים ארונות לכל החדרים, למעט ארונות מטבח. מוכרים בעיקר ארונות קיר, חדרי ארונות, חדרי ילדים, פתרונות אחסון, חללים מיוחדים וכל מה שקשור לעולם האחסון. לצד ארונות הפתיחה וההזזה יש ארונות עם זכוכיות ופורמייקות עם מגוון גימורים לבחירת הלקוח".

הסלוגן של החברה, "חייטים של ארונות", מבטא את הגישה של התאמה אישית לדרישות הלקוח. הלקוחות הם קהל פרטי, אדריכלים וקצת קהל מוסדי. השיטה מאפשרת ללקוח גמישות ובידול. הוא יכול לקבל אליו הביתה מוצרים בלעדיים שהיא מייבאת. במפעל חדר צבע משוכלל המאפשר להגיע לרמות גימור גבוהות, תוך שילוב בטכניקות צביעה עדכניות, כגון צביעה אטומה וצביעת פורניר. סי אן סי ומכונות ממוחשבות אחרות המאפשרות שליטה ובקרה על תהליך הייצור.

מעצבת הבית של החברה היא טל וולנסקי. כל העיצובים של ריביירה מקוריים, וביניהם בולטת סדרת המשרביות, מוטיב שמגיע מהעולם המוסלמי. וולנסקי לקחה אותו לכיוון של עולם האר-דקו, עם קווים יותר מודרניים, ויצרה קו מרענן שמשולב בארונות ברשתות מסוגננות מעץ שמיוצרות בחברה. מדובר מוצר ייחודי ועתיר עבודה ידנית פרטנית, והוא להיט בקרב הלקוחות, היכולים לבחור גוונים כיד הדמיון. דברים מאוד מיוחדים, מוצר עתיר עבודה ידנית פרטנית.

מה הולך היום באופנת הארונות? –"יש את סדרת הארונות התלויים, או בשמם השני – ארונות רחף, מגוון של חמישה ארונות משולבים בטלוויזיה. יש ארונות התלויים באותו קו גובה, עם טלויזיה וכל מערכות המולטימדיה. כך אפשר להשתמש בארון כמו ארון רגיל, ומאחור יש טלויזיה מוסלקת עם זכוכית. אנשים מאוד אוהבים את זה, זה טרנד מאוד חזק. הטלוויזיה היא בילט-אין ואנחנו מתקינים אותה במפעל ומוכרים אותה כחלק מהארון. אנחנו משתמשים בטלויזיות מתקדמות של סמסונג, בטכנולוגיה החדישה ביותר".

מה מייחד את הקהל הישראלי בתחום? –"הקהל הישראלי שוחר עיצוב ואוהב שינויים. אנשים בארץ מחליפים דירות ובתים וארונות בתדירות גבוהה יחסית למדינות אחרות בעולם. אם בעולם קונים ארונות לכל החיים, אצלנו התחלופה די גבוהה. לכן אתה צריך להיות כל הזמן מעודכן בקולקציות ובעיצובים. אנחנו מבקרים בתערוכות בינלאומיות ומתעדכנים בטנרדים כל שנה. בעקבות כניסת האינטרנט לחיינו, הלקוח חשוף היום לעיצובים העדכניים ולרעיונות. בחלק מהמקרים הלקוח מגיע עם תכנית הבקשה, ואנחנו פועלים כנגריית בוטיק, נענים ומעצבים ארונות לבקשתו. זה שינוי קיצוני בתעשיה לעומת מה שהיה לפני עשרות שנים. פעם היו בעולם הארונות דברים שבלוניים וסטנדרטיים ולא היו תחלופות של גוונים ועיצובים, והיום יש דינמיות מאוד גדולה בתחום. אם אתה לא מעודכן, אנשים יחפשו אלטרנטיבות. ככה זה בכל תחומי החיים".

איך זה לפעול כיום כחברה שכל תהליך הייצור בה נעשה בארץ? –"להיות מפעל שמייצר היום ארונות ורהיטים בארץ זה בערך כמו לנחות על הירח. צריך לעשות הכל: לקנות חומרי גלם, לנגר, לחתוך, להדביק, לעבד, לייצר ולתכנן. עולם הייבוא מאוד נגיש היום. היתרון של הייצור במקום הוא היכולת שלנו לעשות הכל לפי מידות הלקוח, שמקבל בדיוק את מה שהוא רוצה. החוכמה היא להתאים את דרישות הלקוח לטכנולוגיות המפעל. נראה שהשילוב בין הוותק, הניסיון, המוניטין והיכולות המקצועיות של המפעל לבין הרצון שלנו להתאים לשגעונות המקומיים, הוא שילוב מוצלח שעושה את העבודה. אנשים יכולים לקבל את הרעיון הכי 'מופרע' בחברה גדולה שנותנת מענה לכל כיס כמעט בחברה הישראלית, בסקאלה מאוד רחבה. אנחנו עובדים עם קהל אדריכלים מקצועי שיש לו דרישות מאוד גבוהות, ולא כולם בתעשיה מוכנים לעבוד בדרישות האלה. אנחנו מובילים בתחום כבר הרבה מאוד שנים ויודעים שאנחנו מהווים מקור חיקוי להרבה חברות".

ומה התכניות שלכם לזמן הקרוב? –"אנחנו מתכננים עכשיו את קולקציית האביב הקרוב. היא נמצאת בעבודה ופיתוח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות