fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הפנים לראש עיריית קרית ביאליק: בטל את מינוי הסגן הרביעי

"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן
"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן

משרד הפנים הודיע לראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, כי עליו לבטל את המינוי של אחד מארבעת סגני ראש העירייה מפני שהמינוי של סגן ראש עירייה רביעי מנוגד להוראות חוזר מנכ"ל.

בישיבת מועצת העיר הראשונה לאחר הבחירות, לפנ כשלושה חודשים, הודיע דוקורסקי על מינויו של חבר המועצה, יוסי אזריאל, לסגן וממלא מקום ראש עירייה בשכר, מינוי שהיה גם בקדנציה הקודמת והיה אחד התנאים של אזריאל להיכנס לקואליציה העירונית. לאחר מכן הודיע דוקורסקי על מינויים של שלושה חברי מועצת עיר לסגני ראש עירייה ללא שכר: עמירם מסס, נומה רצ'בסקי ושני אוצ'יקובסקי.

מימון פאר
עו"ד מימון פאר (צילום: נחום סגל)

עו"ד מימון פאר, המתמחה בדיני רשויות מקומיות ושהיה בעבר חבר מועצת העיר, פנה למשרד הפנים בטענה כי מינויים של ארבעה סגני ראש עירייה לסדר הגדול של עיר בגודלה של קרית ביאליק, מנוגד לחוק הרשויות המקומיות. פאר גם ציין כי בעבר כבר מונו ארבעה סגני ראש עירייה וכשהובא הדבר לידיעת משרד הפנים, הוא הורה על ביטול מינוי של סגן ראש העירייה הרביעי.

השבוע הגיעה תשובת משרד הפנים המיועדת לדוקורסקי, שבה נאמר מפורשות "אבקשך לבטל את מינוי סגן ראש העיר הנ"ל (הרביעי-ד"ג) כך שימונו ממלא מקום ראש העיר ושני סגנים בלבד, זאת בהתאם להוראות הדין". דוקורסקי התבקש להודיע למשרד הפנים על ביטול מינוי הסגן הרביעי עד סוף החודש הנוכחי.  בתגובה למכתב של משרד הפנים נמסר מהעירייה: "העירייה פועלת לפי חוק".

עו"ד פאר מסר: "לצערי הרב עיריית קרית ביאליק שמה לנגד עיניה את הכיבודים לחברי קואליציה לפני כיבוד החוק. ידעו ראש העיר ושותפיו כי החוק אינו המלצה והוא חל על העירייה בדיוק כפי שהוא חל על כל אזרח. עירייה שמצפה שהאזרח יכבד את חוקי החנייה, חוקי הארנונה, וחוקי עזר אחרים חייבת לכבד את החוק ולנהוג בו קלה כבחמורה. לצערי זה לא המקרה היחיד של פעולה בניגוד לחוק ואני אעמוד על המשמר שהעירייה תכבד את החוק ככתבו וכלשונו".

חבר האופוזיציה העירונית, יעקב בוחבוט, מסר: "העירייה חייבת להתנהל כחוק ולדעתי זה נעשה תוך הטעיה של חברי מועצת העיר.  כחבר אופוזיציה שהצביע בעד המינויים, חבל שברגע שהובאה ההצעה לאישור מועצת העיר, לא נבדק עניין חוקיות המינויים ולא צורפה חוות דעת משפטית".

כעת נותר לראות מי מבין ארבעת הסגנים יאלץ לוותר על המינוי. מינויו של אזריאל מובטח ומרבית הסיכויים שגם רצ'בסקי ימשיך לשאת בתואר. על פי מידע שהגיע מהעירייה נראה כי ההתלבטות לביטול המינוי היא בין מסס, שהוא חבר סיעתו של דוקורסקי לבין אוצ'יקובסקי, יו"ר סיעת הצעירים במועצת העיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות