fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למרות ההבטחות: טרם הוקם בית הספר הטכני בכרמיאל

משנת 2012 לא קודמה התוכנית להעברת בית הספר הטכני של חיל האוויר מחיפה לכרמיאל, על אף שהונחה אבן פינה, המקום שומם
השטח של הטכני טכני שומם
השטח של הטכני טכני שומם צילום אלכס הובר

בחודש מאי 2012 התקיים אירוע הנחת אבן הפינה לבית הספר הטכני של חיל האוויר, בשטח הסמוך לכפר הילדים בהשתתפות נשיא המדינה דאז שמעון פרס, שר החינוך גדעון סער, מפקד חיל האוויר עידו נחושתן, מנכ"ל קרן רש"י אלי אללוף ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג .

מאותו היום ועד לשעת כתיבת שורות אלו, איש לא היה בשטח, המקום שומם, השלט המתקלף מחמת פגעי מזג האוויר בשנים הללו כוסה לאחרונה , אולי מחמת הבושה.

תזכורת: בשנת 2012 הובטח כי בית הספר יעבור לכרמיאל: "הקמת המכללה, אשר תעתיק את מיקומה לכרמיאל צפויה להסתיים בתוך כשלוש שנים. הקמפוס יוקם בסמוך לכפר הילדים בכניסה המערבית  על מגרש של כ-50 דונם (שטח של 21,000 מ"ר) וייבנה ב-2 שלבים, במקביל להקמת קו הרכבת לעיר", כך נכתב בחלופת מכתבים.

השטח של הטכני טכני שומם
השטח של הטכני טכני שומם צילום אלכס הובר

 

הגורמים השותפים צה"ל  משרד הביטחון, עיריית כרמיאל וחברת נמלי ישראל נימקו את חשיבות הפרויקט: "מעבר למעמד , קיימת תחושה כי הקמתו של בית הספר הוא הרבה יותר מאשר עוד מוסד חינוכי, יש בו כדי לראות את העיר צועדת נדבך נוסף, שכן יחד עם המוסד החינוכי עשויים להגיע לעיר ולקבוע את מגוריהם במקום, מורים, מנהלים, אנשי מקצועות שונים ובכלל עשוי הדבר להניב מקומות עבודה גם מסביב באופן לא ישיר".

נשיא המדינה אז שמעון פרס אמר: " אני לא יכול לעלות על דעתי שמחה יותר גדולה מזו שישנה היום. עדי אלדר הוא מגדולי הבנאים שקמו לישראל. בית הספר של חיל האוויר זה בית ספר מיוחד במינו. אנחנו יודעים מה זה עשה בבאר שבע ובטוחים שכך ייעשה גם עבור כרמיאל והגליל. בעבר בניית הארץ הייתה להכות שורש, היום משמעות הבנייה היא לעלות לגובה והחינוך הגבוה הוא התנאי הראשון כפי שבא לידי ביטוי בכרמיאל שקמה כמרכז של חינוך גבוה ומקצועי".

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר הסביר באותו מעמד: " זהו יום חג לעיר כרמיאל. אנחנו רואים בהקמת המכללה אבן יסוד שתהיה בעיר להתיישבות היהודית בגליל. זה יחזק את העיר כרמיאל ואת הגליל כולו. אני מודה לכל השותפים שנרתמו להקמת המכללה בכרמיאל ובראשם מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן שהכריע שהמכללה תיבנה כאן, לסגן שר האוצר איציק כהן, לאלי אללוף מנכ"ל קרן רש"י שמלווה את כרמיאל בהמון פרויקטים לאורך שנים, לשר החינוך שנתן את ידו לנושא וליושב ראש קרן היסוד העולמי מודי זנדברג".

היום בחלוף ארבע שנים ממועד ההבטחות והטקסים התברר כי קיימת בעיית תקצוב לפרויקט. בעיריית כרמיאל , לאחר מספר ניסיונות להבין היכן הדברים עומדים, נאמר כי יש לפנות לסגן שר האוצר יצחק כהן, שהנושא נתון בטיפולו.

מלשכתו של סגן שר האוצר נמסר בשמו: " סגן שר האוצר יצחק כהן אכן יזם בקדנציה הקודמת שלו בתפקיד את הקמת בית הספר  הטכני של חייל האוויר בכרמיאל. לשם כך אף סיכם את הנושא עם צה"ל, משרד הביטחון, עיריית כרמיאל וחברת נמלי ישראל. עם כניסתו של סגן שר האוצר לתפקידו, כשהתברר שהתהליך לא בוצע, התניע את התהליך מחדש על מנת לממש את העברת בית הספר לכרמיאל. סגן השר נחוש להביא את הפרויקט לידי סיום בהקדם ובדחיפות עליונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות