fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייל הורשע בעבירה של תיווך בסמים באמצעות אפליקציית טלגראס

עו"ד אביעד חייט. צילום: יח"צ
עו"ד אביעד חייט | צילום: יח"צ

חייל בשירות סדיר מאזור חיפה, הורשע בבית הדין הצבאי במחוז צפון, בעבירה של תיווך בעסקאות סם מסוג גראס באמצעות אפליקציית "טלגראס". הוא נידון למאסר בפועל והורדה בדרגה.

כנגד החייל, המשרת כמעט שנתיים כנהג בט"ש, נטען כי במשך שלושה חודשים, בלפחות עשר פעמים, הוא תיווך בין אזרח שסיפק לו גראס לבין קונים בקריות והסביבה באמצעות אפליקציית "טלגראס". הוא נעצר על ידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לפני כמעט חמישה חודשים ובחקירתו הראשונית סיפר לחוקרים את כל מה שעשה.

לאחר כמה חודשי מעצר עבר הייצוג של החייל לעו"ד אביעד חייט שהגיע להסדר טיעון עם התביעה הצבאית. על פי הסדר הטיעון הודה החייל והורשע בעבירה של תיווך בסם והוא אמר כי הוא מתבייש ומתחרט על מעשיו.

עו"ד אביעד חייט. צילום: יח"צ
עו"ד אביעד חייט. צילום: יח"צ

הדיון בטיעונים לעונש התקיים השבוע ואז נאמר לבית הדין על ידי התביעה הצבאית כי בתיק יש כשלים ראייתיים משמעותיים והוא מבוסס על עדותו של החייל בלבד. עו"ד חייט טען בבית הדין כי החייל נחשף לעולם הסמים בעת שהתגורר עם שלושה סטודנטים והוא מעולם לא הסתבך עם רשויות החוק. עוד טען עו"ד חייט כי כל התיק מתבסס על עדותו מרצון של החייל ואין נגדו ראיות נוספות.

הרכב בית הדין הצבאי אימץ את עיסקת הטיעון וגזר על החייל 150 ימי מאסר בפועל שייחשבו במניין מיום מעצרו לפני כמעט חמישה חודשים כך שבעוד כשבוע החייל אמור להשתחרר ממעצר. עוד החליט בית הדין להיעתר לבקשת החייל להמשיך את השירות הצבאי עד סופו ועם זאת הוריד אותו לדרגת טוראי.

״אני מברך את הרכב בית הדין הצבאי והפרקליטות על כך שקיבלו את טענותיי והביאו לענישה מקילה עם חייל שלשיטתי מעד וכשל בקשריו החברתיים ותו לאו״ מסר עו"ד חייט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות