fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקי מעוז אמו של הילד שנפל אל מותו: "הורים תהיו מעורבים, הבן שלי לא יחזור לעולם יותר"

בקי מעוז אמו של רוי פאר- מעוז שנפל אתמול מחלון ביתו בקרית ים  סיפרה הערב (חמישי) כי תרמה את קרניות עיניו של בנה.

מאות אנשים ליוו אתמול (רביעי) את מעוז בן ה-11 מקרית ים לקבורה בבית העלמין צור שלום.  בראיון לתקשורת סיפרה על ילד מקסים שהיה אהוב על כולם וקראה להורים להיות מעורבים בחיי ילדיהם. מעוז סיפרה על השעות האחרונות בחייו. "הוא היה מתקשר אליי 30 פעם ביום, והפעם לא עניתי לו. אחת האמהות התקשרה אחרי 20 דקות ונגמרו לי החיים. כשהגענו לבית החולים אמרו לי שהצליחו לייצב את מצבו, עוד הייתה לי תקווה. אמרתי יהיה נכה רק שיהיה חי".

ביום שלישי בצהריים הופרה השלווה בשכונה המנומנמת מול הים בקרית ים, כמעוז (11) נהרג כשנפל מהקומה ה-12 בבניין מגוריו. לא ברור עדיין מה קרה שגרם לילד ליפול אל מותו, אך על פי הערכת המשטרה, הילדים שיחקו במשחק בו הם עוברים מחלון הממ"ד למרפסת והצליחו פעם אחת. בפעם השנייה, נפל מעוז אל מותו, כשחבריו צופים בטרגדיה מתרחשת לנגד עיניהם. מאחר ובניין המגורים ממוקם ממש בסמוך לבית הספר, מלבד חבריו באזור התאונה נכחו ילדים רבים, שראו את הנפילה במו עיניהם.

בשעות הצהריים התקבל דיווח במד"א על ילד שנפל מקומה ה-12 בבניין מגורים בקרית ים. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום וביצעו פעולות החייאה בילד, שנמצא במצב קריטי עם פגיעה רב מערכתית.

"כשהגענו למקום ראינו בחצר הבניין ילד כבן 11 שוכב על שביל בטון", סיפרו החובש הבכיר במד"א איברהים כאביה והפארמדיקית בת-אל בוגנים. "הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם שכלל עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי ופינינו אותו לבית חולים, תוך פעולות החייאה במצב קריטי. אנשים במקום סיפרו שככל הנראה נפל מגובה של כ-12 קומות".

במרכז הרפואי רמב"ם הוכנס הילד לחדר הלם, תחת פעולות החייאה ומצבו הוגדר אנוש. הוא הוכנס לחדר ניתוח שם עבר ניתוח מסובך לטפל בפגיעה הרב מערכתית. מצבו יוצב קצת והוא הוגדר כפצוע קשה מאוד, עם סכנה לחייו. בשלב הניתוח, לא ידעו עדיין לאתר את בני המשפחה, אולם שעה ארוכה לאחר מכן, הגיעה אמו בקי מעוז אל בית החולים ושם קיבלה את הבשורה הקשה.

מעוז, בעלת עסק לגיוס והשמה בשיטה אימונית ידועה בקריות והיא אם חד הורית לשלושה ילדים וסבתא צעירה לשני נכדים. אביו של רוי לא חי בישראל. היא הגיעה אל בית החולים, מלווה בחברה, כשהיא לא מודעת לחומרת פציעתו של בנה וזמן קצר לאחר מכן התבשרה על מותו, בבית החולים.

מעוז נישאה בגיל 19 ובגיל צעיר מאוד הפכה לאמא לאלינור. אחרי עשור של נישואים התגרשה מבעלה והכירה את בעלה השני, אז נולדה בתה השניה מאי. בשנת 2004 עברו בני הזוג להתגורר בארה"ב.

בראיון שנתנה ל"הד הקריות" לפני כשנה, סיפרה מעוז: "רוי הוא החולשה שלי, הוא ממיס אותי בשניות. ילדתי, בלידה מאוד קשה ועברנו לגור בקרית ים, מול הים. כשרוי בן 9 חודשים אמרתי שאחיה לבד, ואתמודד".

 

משחקי אומץ מיותרים

אבל כבד נפל על בית הספר ימית ביום רביעי בבוקר והתלמידים ההמומים נכנסו לשערי בית הספר ולוו על ידי יועצות ומדריכות למקרי חירום של משרד החינוך. כבר עם היודע דבר מותו של מעוז, הנחה ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור להכניס באופן מיידי את כל הצוותים הפסיכולוגיים וצוותי ההוראה לבית הספר. כבר בערב שלישי התקיימו שיחות של הצוותים עם התלמידים שהגיעו לבית הספר בעקבות האסון וביום רביעי נמשך הטיפול והשיחות עם כלל התלמידים.

ביום רביעי בבוקר הוקמה פינת הנצחה למעוז בבית הספר ימית, בה ניתנה לתלמידים אפשרות לכתוב לו את רחשי ליבם.

המפקחת על בית הספר שלומית מנור, אמרה: "מדובר באירוע טרגי מאוד, קודם כל ליבנו עם המשפחה, אבל כמובן גם לבית הספר זו טלטלה גדולה מאוד, לכיתה שלו, לשכבה, למורים, לבית הספר ולקהילה כולה. מרגע היודע האירוע, בית הספר פתח את שעריו והגיעו למקום צוותים של זק"א, של משרד החינוך, מדריכות שפ"י לחירום וכולם ישבו עם צוות בית הספר ונערכו לשעות הקשות של אתמול. לצערנו, עם היודע מותו של רוי, נערכנו לפתיחת בית הספר בבוקר, ליווי התלמידים וליווי של יועצות רבות שהגיעו מהאזור לתת גיבוי לבית הספר".

במקביל, הגיעו ביום רביעי בבוקר חוקרי משטרה כדי לגבות מהילדים עדויות מפורטות ככל הניתן על שהתרחש. הערכת המשטרה היא כי מדובר בסוג של משחקי אומץ מסוכנים, שלמרבה הצער, הפעם הסתיים במוות מיותר.

מאות אנשים הגיעו ביום רביעי בצהרים ללוות את מעוז בדרכו האחרונה. בני משפחתו ההמומים ביקשו מכלי התקשורת שלא להגיע לסקר את הלוויה, אולי כי גם הם, עדיין לא ממש יודעים מה קרה באותה שעה גורלית בה מעוז נפל אל מותו.

סבו של מעוז מיכאל אליגולשווילי אמר: "הוא היה ילד שובב. בינתיים לא הבנו מהמשטרה בדיוק מה קרה, אבל אנחנו יודעים שהוא ניסה לעבור מהחלון למרפסת ונפל".

אמא של ילד שלומד בכיתה עם מעוז סיפרה באותו היום: "הילדים בהלם, מוות זו סיטואציה לא פשוטה בכלל לילדים וכשזה אחד מהחברים שלהם, ילד כל כך צעיר, לא בטוח שהם מבינים אפילו את גודל האובדן. הילד שלי בוכה, אבל גם אני בוכה, זוכרת את רוי כילד שמח שצוחק ואוהב את חבריו. טרגדיה אמיתית למשפחה וגם לנו".

בדף הפייסבוק של אמו, בקי, צירף אחד מחבריה את מודעת האבל וכתב: "בצער רב והלם גדול הלך לעולמו בנסיבות טרגיות ולא נתפסות, הילד עם שמחת החיים והצחוק המתגלגל. רויצ'וק שלנו כבר לא איתנו עוד".

ממשטרת זבולון נמסר בתגובה: "חומר החקירה שנאסף עד כה בידי המשטרה מעלה, כי מעוז היה עם כמה מחבריו והוא וחבר נוסף עשו את המעבר מהחלון של חדר הממ"ד אל המרפסת, לפחות פעם אחת. בפעם השנייה, מסיבה שאינה ידועה בוודאות, הוא נפל אל מותו לעיני חבריו. למקום הגיעו צוותים של זיהוי פלילי וחוקרים ומחומר החקירה עולה כי אין חשד לפלילים. גורם במשטרה מסביר כי בכל מקרה של מוות בלתי טבעי, נערכת חקירה על מנת לשלול עבירה פלילית. במהלך היום הגיעו צוותים של חוקרי נוער אל בית הספר ואל חבריו של מעוז, על מנת לגבות מהם עדויות מפורטות ככל הניתן על שהתרחש. הערכת המשטרה היא כי מדובר בסוג של משחק של הפגנת אומץ, שלמרבה הצער הסתיים במוות מיותר".

הסרטונים באדיבות תא כתבי חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות