fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ספר לכדורסל נוסח הפועל חיפה

לפני שנה הפועל חיפה שיחקה בליגה הארצית ועירוני קרית אתא כמעט עלתה לליגת העל. ביום שלישי נפגשו השתיים, ולא נעים לכתוב, אבל אם צריך להמר על אחת מהשתיים כמועמדת לעלייה, זו לא קרית אתא, שהובסה. ומי הוביל את הפועל חיפה? שקד שוהם מאמן הנוער של אתא
קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן

קבוצת הכדורסל של עירוני עזריאלי קרית אתא אירחה ביום שלישי את הפועל חיפה למשחק מסקרן עם פיקנרטיה, שקשורה למאמן חיפה. בתום משחק חד צדדי הפועל חיפה ניצחה "רק" 95:81. רק, מכיוון שכבר היה 18 הפרש והיה יכול להסתיים יותר גבוה אם מאמן חיפה שקד שוהם לא היה מוציא את כל השחקנים המובילים של קבוצתו. זו הייתה תבוסה, אפשר גם לומר סוג של השפלה.

הפועל חיפה עלתה על קרית אתא בכל פרמטר, במשחק הקבוצתי, בנחישות, ברצון ובתשוקה, שני הזרים שלה היו הרבה יותר טובים מהזרים של אתא. למעשה בכל עמדה היה יתרון לאורחים. לא היה שחקן אחד בקרית אתא, שסיפק את הסחורה. גם מאמן אתא זיו ברתנא היה חסר אונים לנוכח בית הספר לכדורסל שעשה לו שקד שוהם.

מי שמכיר את המועדון של עירוני קרית אתא יודע ששוהם הוא דמות מרכזית במועדון. מעבר להיותו שחקן עבר בקבוצה, הוא עובד במועדון שנים רבות במחלקת הנוער. הוא החל בקבוצות הצעירות, ובשנים האחרונות הוא מאמן את קבוצת הנוער ומשמש במקביל בתפקיד המנהל המקצועי של המחלקה. בחור צנוע וסימפטי, איש כדורסל חרוץ, שדוגל בעבודה קשה. אבל הפעם שוהם הגיע כמאמן הקבוצה היריבה, יש להזכיר הוא העלה אותה בעונה שעברה מהליגה הארצית לליגה הלאומית והוא מוכיח שגם הליגה הלאומית לא קטנה עליו.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
מה עובר עליו? דומיניק פוינטר (צילום: דורון גולן)

המשחק החל ביתרון של קרית אתא 0:6, שהמשיכה להוביל עד סמוך לסיום הרבע הראשון. זו כבר הייתה סיבה לדאגה. כתבתי  כאן בעבר כמה פעמים שכמעט בכל משחק העונה שקרית אתא פתחה טוב והובילה, היא הפסידה. שתי דקות לסוף הרבע הראשון הפועל חיפה נטלה את היתרון וסיימה את הרבע ביתרון 28:27. מכאן ועד הסיום הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט – הפועל חיפה. חיפה ניצחה בכל הרבעים. ברבע השני 19:15, ברבע השלישי 24:17 וברבע האחרון 24:22. תוצאת הסיום כאמור 95:81.

אגב, פרט לשוהם שני שחקנים קרייתים שיחקו בצד האדום, ועשו עבודה טובה מאוד. אילן נניקשווילי, שגדל ושיחק שנים רבות באתא, ולמעשה היה הסמל שלה, הוכיח כי גם בגיל 37 וחצי אפשר לשחק ולהצטיין. הוא לא קלע אף נקודה, אך חילק 8 אסיסטים, ניהל והנהיג את קבוצתו, כמו שהוא יודע. השני טל פרסלני, סקורר ענק, שקלע 17 נקודות ועשה עבודת הגנה מצוינת.

אתא בהחלט צריכה להיות מוטרדת מהיכולת של שחקניה במשחק, ובעיקר מהזר דומיניק פוינטר, שהיה ענק במשחקים הראשונים ולאחרונה פחות בולט.

קלעו לאתא: ג'וינר 20, נועם מטלון 18, פוינטר 14, שגיב דוד 11, ירין איינהורן 8, גל חלמיש 6, תומר יוסף ועדן סמדג'ה 2 כ"א.

ביום שלישי תצא אתא למשחק חוץ נגד הפועל עפולה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות