fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך מחפשים לקוחות פוטנציאליים ברשת?

צמד המילים "ביג דאטה" נשמע כמו משחק לגדולים, אולם הוא קריטי גם עבור בתי עסקים קטנים, והחדשות הטובות – הוא נגיש גם להם
גיא נאור (צילום: יח"צ)
גיא נאור (צילום: יח"צ)

מאת: גיא נאור

עד לא מזמן מותג שרצה להיחשף בפני לקוחות פוטנציאליים, היה מפנה את מלוא התקציב לקבוצת האתרים שעובר דרכה טראפיק מהותי ומציע את מרכולתו לכולם. כיום, בפעולות פשוטות למדי, ניתן "לצבוע" קהלים רלוונטיים ולפנות רק אליהם. באמצעות תוכנות פשוטות ולא יקרות, חלקן אף חינמיות, עסקים קטנים יכולים לצבור לקוחות בהתאם למגוון הגדרות שיבחרו וליצור מהלכים שיווקיים אפקטיביים לצמיחת העסק.

גיא נאור (צילום: יח"צ)
גיא נאור (צילום: יח"צ)

להלן מספר דוגמאות:

1. Retargeting / Remarketing – סימון פלח קהל אשר ביקר באתר האינטרנט בעמודים ספציפיים ו/או רכש מוצר ספציפי ו/או התחיל רכישה ולא סיים וכו', ובאמצעות בורסות הפרסום של גוגל, פייסבוק ועוד לייצר מודעות פרסום אשר יוצגו באתרים רק לפלח הקהל שסומן ועם מסר רלוונטי עבורו.

2. להפיק יותר מהגולש – נפוץ לראות באתרי סחר גולשים שהוסיפו מוצר לסל, אך בסופו של דבר סיימו את הביקור ללא רכישה. זהו לא בהכרח מבוי סתום עבור המשווק, אלא זוהי הזדמנות "להחזיר" את הגולש, למשל באמצעות דיוור אלקטרוני עם הצעה לרכוש את המוצר שהתעניין בו אתמול, ב-20% הנחה ב-24 השעות הקרובות. גולש אחר שסיים רכישה בהצלחה יקבל הצעה למוצרים משלימים או שהעסק ידרבן אותו לכתוב חוות דעת.

3. תזמון – פנו אל קהל היעד שלכם בזמן הנכון. על מנת לא ליצור אנטגוניזם, פנו אליהם לקראת השעה שבה אתם מעריכים כי יש סיכוי שירצו לצרוך אותו. לדוגמה, אם בית העסק שלכם הוא פיצרייה ורוב המכירות מתבצעות בשעות הערב, הימנעו מלהציף את הקהל במסרים פרסומיים בשעות הבוקר.

4. התאמת המסר למכשיר – דעו להתאים את המסר למכשיר הנייד ולכמות האנשים שמשתמשים בו. המסר בפרסום במובייל צריך להיות שונה מהמסר שמועבר בטלוויזיה.

5. A/B testing (או אלוהים נמצא בפרטים הקטנים) – המערכות בהן נשמרים נתוני הלקוחות ושמהן יוצאות מודעות הפרסום לרשת, מסוגלות לתמוך במספר גרסאות של מסרים המועברים לקבוצות ביקורת שונות. הגרסה שתייצר את התגובה הטובה ביותר, תועבר לשאר הלקוחות. תחום זה מתפתח היום במהירות כי כל אלמנט יכול להיות מכריע. מעבר לתוכן והמסר יש חשיבות גדולה לתחושות המועברות על ידי המפרסם. זה יכול לבוא לידי ביטוי אפילו בצבע הכפתור עליו מופיעה המילה "קנה עכשיו" או בצורתו.

© הכותב הוא מנהל מערך הלידים ומועדוני לקוחות של קבוצת zap 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות