פסטיבל הפסנתרים של תאטרון ירושלים מציין 230 שנים לפטירתו של המלחין הגאון, וולפאנג אמדיאוס מוצארט, ומיטב יצירותיו הגלויות והנסתרות ינוגנו על במות התאטרון בארבעה ימים של מוזיקה נפלאה. אחרי ההצלחה המקוונת בשנה שעברה, יוכלו הצופים ליהנות הפעם מקרוב משורה של תזמורות, פסנתרנים ופסנתרניות, אמנים ומנצחים, מהמובילים בארץ שינגנו את יצירותיו.

אחד המשתתפים בפסטיבל יהיה הפסנתרן נביל חאיק מנצרת, הנחשב לאחד הפסנתרנים הצעירים העולים. הפסטיבל יתקיים בין 10 ל- 13 בנובמבר בתאטרון ירושלים.

פרופ' מיכאל וולפה, המנהל האמנותי של הפסטיבל: "השנה מוקדש הפסטיבל לגאון הגדול של המוזיקה בכל הזמנים, שיצירתו היא בבחינת נס של ממש, מוצארט כמובן. מוצרט לא היה רק ילד פלא, הוא כולו ויצירתו ההם פלא של ממש".

נביל חאיק בן 20 מנגן מגיל 7 על פסנתר. הוא ניגן כבר פעם אחת בפסטיבל הפסנתרים בתאטרון ירושלים בשנת 2014 סונטה ב-4 ידיים במסגרת פסנתרנים צעירים ועכשיו זו תהיה הפעם השנייה שהוא משתתף, הפעם הוא ינגן את הקונצ'רטו השלישי של מוצרט. "אני מאוד מתחבר ליצירות של מוצרט", מספר נביל ומוסיף: "במיוחד אופרת דון ג'ובאני שזו האופרה האהובה עלי וגם היצירה, אני מתחבר ליצירות של מוצרט כדוגמה דון ג'ובני אופרה האהובה עלי, כמובן אני אוהב מלחינים נוספים כמו בטהובן, שוברט וברנס".

זו הפעם השנייה מאז שחזרנו לשגרה שנביל מופיע על במה גדולה. "בתקופה של הקורונה הופעתי בעיקר בקונצרטים אונליין בלי קהל והיו לי כמה הקלטות. אני שמח מאוד להשתתף בפסטיבל בתאטרון ירושלים. הכיוון שלי הוא להמשיך לנגן גם כשאגדל. אני מאוד רוצה להיות פסנתרן בינלאומי ואני עובד על זה בימים אלה ומחכה לעוד הזדמנויות".

"נרגשים לחזור"

גרסאות נדירות ליצירותיו של המלחין הגאון וולפגנג אמדאוס מוצרט שהתגלו רק לאחרונה, יהיו אחת האטרקציות המרכזיות בפסטיבל פסנתרים שייערך זו השנה התשיעית בתאטרון ירושלים. הפסטיבל עומד הפעם בסימן 230 שנה למותו של המלחין הגאון, שיצירותיו מהוות עד ימים אלו נכס צאן ברזל בהיסטוריית המוזיקה העולמית, ושנפטר בגיל 35.

יפעת צחי -קיראל, מנכל"ית תאטרון ירושלים: "אנחנו נרגשים לחזור ולפגוש את קהל חובבי המוסיקה במרחבי תאטרון ירושלים ומזמינים את כולם ליהנות ממוזיקה נפלאה, מביצועים מקוריים שהוכנו במיוחד לפסטיבל ומההרצאות המרתקות של פרופ' וולפה, שנותנות כל פעם זווית חדשה ומרתקת על התפתחות המוזיקה העולמית".

התכנית המלאה של הפסטיבל באתר תאטרון ירושלים.

קונצרט מיוחד לכבודו צילום מאיר שליו
קונצרט מיוחד לכבודו צילום מאיר שליו