fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כי את החגיגה הזאת, אי אפשר להפסיק

האישה מאחורי הפסטיבל שיתקיים בפעם ה- 17, רקפת עברי משמשית: "אירוע שמשלב מנות של המסעדות, יין, מוזיקה של מיטב אומני העמק ומפגשים מהנים"
האישה מאחורי הפסטיבל. רקפת עברי (צילום גל מוסינזון)
האישה מאחורי הפסטיבל. רקפת עברי (צילום גל מוסינזון)

פסטיבל טעמים ה – 16 הסתיים בתחילת מרץ קצת לפי הסגר הראשון. מי היה מאמין שפסטיבל טעמים בעמקים ה-17 ילווה בסימן שאלה ענק בשל הוירוס, שמסרב להסתלק. כשהקיץ הסתיים והחל הסגר השני בספטמבר היה ברור למפיקה, רקפת עברי, האישה שמאחורי הפסטיבל, שצריך לחפש רעיון שיאפשר את קיום הפסטיבל.

הפסטיבל שייערך בפעם ה- 17 שנה, הפך למסורת ומחבר בין רשויות, שותפים, חקלאים, מסעדנים, שפים, תיירים ומטיילים, חייב להמשיך. אבל איך? מסגר לסגר, עסקים נסגרים, צווי ריחוק חברתי, תו סגול, אי וודאות. מסעדות סגורות, תרבות מושבתת, ספורט מותר בתנאים מאוד מגבילים ואפילו אתרי טבע נסגרים.

"ספטמבר עבר ואנשים התחילו לשאול האם יהיה פסטיבל או שנאלץ לוותר?", מספרת רקפת עברי, תושבת שמשית. "אז הגיע הרעיון. בחמש השנים האחרונות, פסטיבל טעמים בעמקים נפתח באירוע טעים ושמח במוזיאון העמק ביפעת. אירוע שמשלב מנות של המסעדות המשתתפות, יין, מוזיקה של מיטב אומני העמק ומפגשים מהנים של אנשים שטוב לבם ביין ובאוכל".

בדיוק מה שתושבי העמקים צריכים, רוצים ומתגעגעים ובדיוק מה שאי אפשר בתנאי הריחוק החברתי הנדרשים. האומנם? עברי לקחה את הצורך של הסועדים והמסעידים שזקוקים לעבודה וחיברה לזיכרון שכולו געגוע, לסופי השבוע בערי אירופה. מי שבילה סופי שבוע באירופה, לבטח זוכר שבכל קרן רחוב נפתח יריד של חקלאים, פודטרק אחד או שניים ואומן שמפליא לנגן.

את הגעגוע והצורך חיברה עברי להתנדבותה בעזרה למסעדות וחקלאים המגיעים לישוב מגוריה שמשית ולניסיונה בהפקת ירידים וכך נוצר אירוע שיהיה לב הפסטיבל השנה: יריד שמח ומשמח העובר מישוב לישוב ברשויות השותפות השנה לפסטיבל.

ליריד מצטרפים בעלי פודטרקס ודוכני משלוחי אוכל מהמסעדות באזור עם מטעמים מכל רחבי הגלובוס כדי שכולם ייהנו. הטבעונים, הצמחונים, הקרניבורים, הילדים והמבוגרים.

אוכל תאילנדי, יפני, מרוקאי ואיטלקי. מתוק, חריף, חמוץ ומלוח. קינוחים, ראשונות ועיקריות במחירים נוחים וללא דמי משלוח. כל המשפחה תהיה מרוצה! כל אחד יוכל להזמין את המנה שהוא הכי אוהב.

משאיות מוסיקליות ינעימו את הזמן (צילום באדיבות רקפת עברי
משאיות מוסיקליות ינעימו את הזמן (צילום באדיבות רקפת עברי)

גם החקלאים מצטרפים לחגיגה

לשפע המנות יצטרפו חקלאים לשוק של טריות עם שמן זית של חקלאי העמק, שלל ירוקים של כרמלים מהיוגב עם ביצי חופש טריות מהתרנגולות של כרמלים שהן התרנגולות הכי מפונקות בעולם מכיוון שאת הביצים הן מטילות באוהל חשוך אחרי שהסתובבו חופשי בלול נקי ואכלו שאריות של ירק שגדל על מים בתנאים הכי טובים שאפשר לדמיין.

איך כל זה מתאפשר בימי קורונה? בהזמנות מראש בלבד! בקפסולות של 20 איש שיוזמנו מראש, כל חצי שעה. בימי רביעי-שישי בפברואר ועד אמצע מרץ, היריד יעבור מישוב לישוב. רכב מוזיקה יגיע לפני היריד, פרסום נוסע: "שימו לב! שימו לב! פסטיבל טעמים הגיע.

רכב המוזיקה יתמקם ביריד וינעים את זמנם של האנשים שמגיעים לאסוף את הזמנתם. ה D.J  יארח נגנים מקומיים וכך גם התרבות תקבל במה. "כשהעליתי את הרעיון בפייסבוק" מספרת עברי, "החלה התלהבות גדולה וקיבלתי פניות מישובים רבים, אני מקווה ש כשיסתיים הפסטיבל בעמקים נצליח להמשיך ולנדוד עם טעמים מהעמקים גם לישובים נוספים".

בנוסף ליריד הותאמו אירועי ספורט יחידים וכך, לראשונה, יערך אירוע מרתון בסינגלים שפרצה קק"ל ביערות באזור.

קק"ל שחוגגת 120 שנות רכישת קרקעות והשבחתן לרווחת הציבור והמדינה, מזמינים את הרוכבים לרכב בחודש הפסטיבל בכמה שיותר סינגלים שונים. מי שיעלה תמונות שלו בלפחות 4 סינגלים ליד שלטים שיוצבו במקום ייהנה ממתנה שתשלח לביתו.

בין המשתתפים יוגרלו פרסים שרוכבים אוהבים. הסינגלים שמשתתפים הם ריש לקיש- הושעיה, כפר החורש, גבעת המורה, גבעת אלה, שמשית- הסוללים, אלון הגליל, ועין השופט הזורע. השנה, יערך גם מרוץ הנחלים הראשון. רשות ניקוז ונחלים קישון בשיתוף קק"ל, המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה המקומית רמת ישי, דואגים לטפח את הנחלים באזור.

כך נולדה לה טיילת מקסימה לאורך נחל ציפורי ונחל בית לחם. נחל ציפורי מככב כבר כמה שנים בפסטיבל עם מקטעיו הנפלאים, כשבכל שנה נפתח מקטע נחל נוסף להנאת ציבור המטיילים והרצים.

משאיות אוכל לרשות משתתפי הפסטיבל (צילום באדיבות רקפת עברי
משאיות אוכל לרשות משתתפי הפסטיבל (צילום באדיבות רקפת עברי)

אוכל וריצה הולכים ביחד

השנה יפתח המקטע ממבואת שמשית הסמוכה לקיבוץ הסוללים, מזרחה, לכיוון ציפורי. התכנית הכללית היא מסלול ממורדות הרי נצרת ועד אגן הקישון באורך של 32 ק"מ. עד כה הושלמו 18 ק"מ. מטרת הפרויקט היא לחבר בין אנשים וקהילות לשמירת הנחל בפרט והטבע בכלל,  לכן הסלוגן שילווה את המירוץ יהיה:  נחל מחבר בין אנשים.

המקטע השני של המירוץ יחשוף לציבור את נחל בית לחם שעובר ברמת ישי וזורם לכיוון נחל הקישון בפאתי כפר יהושע. קהילת הרצים מוזמנת להירשם למירוץ עממי, ללא מדידה למרחקים של 3/6 ק"מ לאורך הנחלים.

הרישום מראש הוא לשם הזנקה בקפסולות לפי הנדרש בצווי קורונה. הרצים ייהנו מחולצה של מרוץ הנחלים הראשון. את המירוץ ינהלו כליל שרף וסיון לזרוביץ מ- BACTIVE
מתי?  ימי שישי 7:30-11:30   5.3  נחל ציפורי  מעגלי, הלוך שביל נחל וחזרה בשביל היער  וב- 12.3  נחל בית לחם רמת ישי. הלוך ושוב.

לספורט ולקולינריה יצטרפו סיורים מודרכים של קק"ל ורשות ונחלים קישון באזור מתל מעלול הסמוך לכפר ראס עלי לאורך הנחלים, סיור מרכבת העמק ההיסטורית בכניסה לכפר יהושע למוזיאון חנקין ולשדרה המיוחדת של הכפר, סיור אומניות ביפעת, סיור בטרקטור בקיבוץ גבת, מקלחת יער בכפר החורש, סיור יין ושמן זית עם רוני אוחיון, וסיור עם אירית גוריון בכפר טאבש. כל הסיורים, התפריטים והמיידע בחוברת הפסטיבל

הפקת פסטיבל טעמים בעמקים מצאו את נוסחה וממשיכים בדרך, כמו עסקים רבים שהצליחו בהרבה מחשבה ויצירתיות, להמשיך לפעול ולהתפרנס.

העגלה מקיבוץ יפעת (צילום באדיבות רקפת עברי)
העגלה מקיבוץ יפעת (צילום באדיבות רקפת עברי)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות