fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש לנו גיבורת יופי

עיריית נוף הגליל ארגנה השבוע מחווה מרגשת לניצולת השואה מניה גולדמן, בת 83 והכתירה אותה בכתר "גיבורת היופי 2020" לאחר שהטקס בו הייתה אמורה להשתתף נדחה פעמיים בגלל הקורונה
הבת והנכדה מכתירים את מניה (צילום ישראל פרץ)
הבת והנכדה מכתירים את מניה (צילום ישראל פרץ)

בחודש פברואר 2020  נתבשרה ניצולת השואה מניה גולמן על החלטת העמותה  "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים", להכתירה בתואר "גיבורה היופי 2020" יחד עם עוד 119 ניצולות שואה מכל רחבי הארץ.

מניה התרגשה מן ההודעה שנמסרה לה על באמצעות  האגף לשילוב חברתי בעירייה, המנהלת דאז פאולה לאם חיים.

הטקס אמור היה להתקיים ב- 18 באפריל, אך בשל הקורונה  נמסר למניה על דחייתו לחוה"מ סוכות.

השבוע נודע כי גם מועד זה נדחה בשל הקורונה וכי בשלב זה לא ידוע האם הטקס כלל יתקיים.

מניה התאכזבה, אולם בעירייה החליטו לארגן טקס אלטרנטיבי ולהכתירה בתואר "גיבורת יופי" של נוף הגליל.

בברכת ראש עיר רונן פלוט, דוברות העירייה ארגנה את הטקס בביתה של לניה ברחוב ארבל. יחד עם בתה אירינה קורץ  אורגן הטקס יחד עם כל האלמנטים: זר פרחים, כתר מלכות, שנמסר באדיבות מעצבת שמלות הכלה אנג'לה, תעודת הכתרה ושי סמלי מטעם העירייה.

מניה גולדמן בצעירותה
מניה גולדמן בצעירותה

"גם בעירייה פרגנו"

"זה היה רגע מאוד משמח עבור אימא", סיפרה הבת אירינה "בכל תקופת הקורונה, בגלל סכנת ההידבקות, אימא כמעט ולא יוצאת מהבית, אנחנו מבקרים אותה לעיתים קרובות, אבל היא מאוד ציפתה לאירוע שאמור היה להתקיים והתרגשה לקראתו".

מניה נולדה ב- 1937 באוקראינה. בהיותה בת 4 פרצה המלחמה ואביה ואחיה נשלחו לחזית הקרבות. יחד עם סבתה היא נלקחה לגטו "טרנסינסטרה" בעיירה דוג'ין שבמחוז ויינציה, שם שהתה במשך שלוש שנים ולמרבה מזלה הצליחה להימלט לצ'רנוביץ' ולשהות בה עד 1990 כשעלתה לארץ.

מניה סיימה לימודי אחיות ועם עלייתה לארץ עבדה כאחות במרפאת קופת חולים ובבית הקשיש. לאחר שפרשה לגמלאות המשיכה להתנדב למען ניצולי שואה ועד לפרוץ הקורונה התנדבה מדי יום במועדון ניצולי שואה.

"עברתי הרבה רגעים שמחים ועצובים בחיים שלי ולמדתי שאם אתה נותן אתה בסוף זה שמקבל. בגילי אני לא יכולה להתנדב כאחות במקצוע, אבל אני יכולה להתקשר לניצולי שואה ביום ההולדת שלהם ולאחל להם מזל טוב, מילה טובה שווה הרבה".

ראש העיר רונן פלוט שלח את ברכתו. "מניה את אישה מעוררת השראה ומודל לגיבורת היופי של כל הטוב והחסד בחיים, אנו מאחלים לך אריכות ימים ובשבילנו את תמיד תהיי מלכה".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות