fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגיעה הקורונה, פתאום הבילויים נעצרו, הטיולים הופסקו ואפילו ההליכות המשפחתיות הפסיקו להתקיים

"עדן ויובל, זוג צעיר, נשואים + 2, מנהלים זוגיות נהדרת ואוהבת, הם יוצאים לחופשות ביחד, יוצאים לבלות לבד ועם הילדים.,

מנצלים כל רגע לצאת מהבית להליכה משפחתית משותפת, הצגות והופעות." משתף גל בר עוז – יועץ זוגי ומנטור להצלחה,

גל בר עוז מוסיף כי הכל "זרם" עד שהגיעה הקורונה," פתאום הבילויים נעצרו, הטיולים הופסקו ואפילו ההליכות המשפחתיות בשכונת המגורים כבר לא מתקיימות.

יובל, עובד ייצור במפעל, פוטר מעבודתו בעקבות קיצוצים וחוסר עבודה שהמגפה גרמה והמצב הכלכלי שלהם כזוג וכמשפחה החל להידרדר עד למצב שעדן היא המפרנסת היחידה ממשכורת של כ-6000 ₪,
הפגיעה הכלכלית והמוראלית במשפחה הייתה אנושה ועדן ויובל החלו להיכנס לתקופת ריבים וסכסוכים שגרמו לחשיבה על גירושים ופירוק החבילה.

עדן התלוננה שיובל לא מחפש לעבוד וש"נהנה" מהחופש שנוצר עבורו, הוא מצפה ממנה להתעורר מוקדם בבוקר כדי לשים את הילדים במסגרות כי הוא נמצא בחופש ואינו רוצה להתעורר מוקדם, עדן מתלוננת על חוסר התחשבות מצידו של יובל. היא מספרת שכשהיא מגיעה הביתה לאחר העבודה יובל כבר לא פעיל כמו שהיה לפני מגפת הקורונה, כאשר היו יוצאים לבלות ביחד ומנגד, יובל טוען כי הוא מרגיש חלש ו"כבוי" כשהוא בבית יותר מדי זמן, אך לצערם קיים סגר ויש איסור לצאת מהבתים.

המצב שנוצר במשפחה רק מחמיר ועדן ויובל נמצאים עם ילדיהם יותר מדי זמן בבית – דבר הגורם לריבים לגדול עד למצב של ניבולי פה אחד על השנייה מול הילדים. עדן שיתפה את יובל בכך שהיא מעוניינת ללכת יחד איתו לייעוץ זוגי ויובל מיד סירב בתוקף וטען שהוא "לא בשביל הדברים האלה", עדן הציבה אולטימאטום, שבמידה ולא יסכים להצטרף אליה לייעוץ זוגי היא תתגרש ממנו.

יובל הסכים וכבר למחרת עדן יצרה איתי קשר וביקשה לקיים איתי סדרת מפגשים של ייעוץ זוגי בקליניקה שלי. לאחר כשלושה ימים נפגשנו ושמעתי מהזוג הצעיר והנחמד הזה את המצוקה שמגפת הקורונה גרמה להם, השינוי הקיצוני שנגרם בעקבות הסגרים וחוסר האפשרות לצאת לטייל – דבר אשר היה עיקרי במערכת המשפחתית שלהם.

במסגרת התהליך העמוק שעברנו, הצפנו והיכלנו את הכאב של שניהם, הם פרקו מולי ושיתפו עד כמה הם מתקשים, עד כמה הם לא מכירים כבר אחד את השנייה בעקבות כך שהיו רגילים לדפוס אחר של חיים משותפים. הבנו ביחד כי הקורונה השפיעה קשות על מוסד הזוגיות ושיש צורך להתאים את עצמך למציאות החדשה.

לאחר הכלת הכאב, השיתוף העמוק והיכולת של עדן ויובל להציג את המציאות שעתידה לסיים עבורם את הקשר, התחלנו לבנות ארגז כלים שבעזרתו יהיה ניתן לייצב את מערכת היחסים שלהם ולבנות "שגרת חיים חדשה" בזמן מציאות הקורונה בתקווה שהמגפה תסתיים במהרה.

אני יכול להעיד שהתוכנית שבנינו תרמה רבות לעדן ויובל והמציאות שלהם התאזנה פלאים וכיום, לאחר הקורונה הם חיים באושר ובכבוד הדדי וברשותם ארגז כלים מדהים שרכשו ובנו יחד איתי.

(לציין כי הסיפור הנ"ל אמיתי אך השמות בדויים).

על פי המקרה הנ"ל המסר שלי הוא ברור ומקדם: שימו לב לשגרה בה אתם נמצאים, אם אתם בתקופה כלכלית קשה, חווים קשיים בגידול ילדיכם, מרגישים שההורים מקשים עליכם כזוג וכו',

תכירו בזה, תבצעו "הערכת מצב" שבה תציפו אחד מול השנייה את האתגר המתקיים בניכם ותבנו יחד דרך להתמודדות וליציאה מהמשבר.

אל תהססו לפנות לגורמי מקצוע מסייעים שייתנו לכם מניסיונם המקצועי.

אני מאחל לכם, בריאות איתנה וזוגיות מאושרת." מסכם גל בר עוז – יועץ זוגי ומנטור להצלחה," מסכם

צילום: אלינה פרולוב

גל בר עוז – יועץ זוגי ומנטור להצלחה,

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות