fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה קורה כשאישה לא מסוגלת לעמוד בהחזרי הלוואות חודשיים?

טור מקצועי של עורכת הדין טלאור זנו- אקטואלי לימים אלה
יש לה טיפ בשבילכם. עו"ד טלאור זנו (צילום עצמי)
יש לה טיפ בשבילכם. עו"ד טלאור זנו (צילום עצמי)

ל', תושבת האזור הגיעה למשרדנו, וניכר כי עולמה חרב עליה. ל' אשר טיפלה במשך שנים בקשישים, לצערה הרב, איבדה את מקום עבודתה עקב משבר וירוס הקורונה. מצבה הכלכלי התדרדר בצורה דרמטית, ולא הייתה לה כל אפשרות לעמוד בהחזרי ההלוואות החודשיים.

כתוצאה מכך, נוצרו לה חובות בסך של 360 אלף שקלים לבנקים, חברות אשראי וכו'.

ל' חששה באופן ניכר מהאפשרות כי יוטלו עליה, במסגרת הליכי הוצאה לפועל, הגבלות שונות בין היתר אי שימוש ברישיון נהיגה וכן עיקולי חשבון ומשכורת בעתיד- אשר יפגעו בה אנושות.

חשוב לציין כי, ל' פעלה בצורה נכונה והגיעה למשרדנו לצורך ייעוץ משפטי, בטרם החלה הסתבכותה הכלכלית.

על כן, במסגרת ייעוץ משפטי מלא אשר נמסר לה, הוחלט כי ל' תפנה בהקדם האפשרי להליך חדלות פירעון במסגרת החוק החדש.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018 נכנס לתוקף במהלך ספטמבר 2019, ובא להחליף את הליך פשיטת הרגל.

מטרתו העיקרית של החוק הנה, להקנות לאדם אשר נקלע למשבר כלכלי, אפשרות להסדיר את חובותיו בהליך קצר ויעיל לכל הצדדים ,לשקם אותו מבחינה כלכלית ובכך לאפשר לו לפתוח דף כלכלי חדש.

הגנות בפני עיקולי והגבלות

במסגרת חוק חדלות הפירעון, נקבע בין היתר:

1. תוך שנה ממועד פתיחת ההליך יינתן צו הפטר מותנה להסדרת החובות.

2. במסגרת ההליך אדם אשר נקלע למשבר כלכלי יעבור שיקום כלכלי שיאפשר לו להתנהל בעתיד בצורה כלכלית נכונה יותר.

3. יינתנו הגנות מלאות בפני עיקולים והגבלות- דבר אשר יאפשר לכל אדם אשר פונה להליך חדלות פירעון, לנהל חיים כלכליים נורמטיביים ללא חשש מנושיו.

חשוב לציין כי לעתים רבות, הכניסה למעגל החובות הנה לא בשליטתנו, שעה שאנו נקלעים לסיטואציות קשות בחיים אשר פוגעות ביכולת ההשתכרות כמו פיטורים או סגירת עסק- על אחת כמה וכמה, בימים אלו שעה שהמצב הכלכלי של רבים מתדרדר עקב משבר הקורונה

ואף אחד לא חסין בפני קריסה כלכלית. כאמור, כיום חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי מאפשר לכל אדם אשר פונה להליך,  לקבל הפטר מחובותיו, ובסיומו להשתלב מחדש במרקם החיים הכלכליים ללא כל חשש מהגבלות.

על כן, אם הנכם בעלי חובות ישנים או מרגישים כי הנכם עומדים בפני הסתבכות כלכלית- ראשית, חשוב לנשום עמוק ולקבל החלטות בשיקול דעת. שנית, מומלץ להיוועץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום, לצורך ליווי והכוונה.

לסיום, אדגיש כי הליכי חדלות הפירעון עברו שינוי תפיסתי וחקיקתי באופן ניכר, ונראה כי עיקר תכליתם כיום הנה להתמקד בשיקום כלכלי ולא בענישה כלכלית.

משרדנו עוסק בתחום חדלות הפירעון על כל גווניו, ייצוג בהליכי הוצאה לפועל, הסדרי נושים, הסרת עיקולי משכורת וחשבון, הסרת הגבלות בהוצאה לפועל , ייצוג בהליך חדלות פירעון וכו'.

צרו עמנו קשר בטלפון: 052-5500707.

*הכותבת היא עורכת דין טלאור זנו 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות