fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לייצר אנרגיה ירוקה על גג המשק: "ערוץ הכנסה פאסיבי"

חברת טריפלאס לאנרגיה מתחדשת, השיקה פרויקט נוסף שלה בצפון, התקנת פאנלים סולאריים על גג משק סוויסה שבמושב גדיש ובקרוב המשק יחל בייצור אנרגיה ירוקה בעזרת השמש בלבד. מנכ"ל חברת טריפלאס, עופר אזולאי: "בפרויקט של משק סוויסה יש שילוב של גידול ביצי משק אורגניות לצד שמירה על איכות הסביבה. מחלקת התכנון והרישוי שלנו הצליחה לקדם פתרונות יצירתיים להתמודדות יעילה עם כל אותם אתגרים."
משק סוויסה | צילום: טריפלאס

חברת טריפלאס לאנרגיה מתחדשת, השיקה פרויקט נוסף שלה בצפון, התקנת פאנלים סולאריים על גג משק סוויסה שבמושב גדיש. על גג המשק הותקנה מערכת בגודל 300 קילו וואט, ובקרוב המשק יחל בייצור אנרגיה ירוקה בעזרת השמש בלבד ובכך בעלי המשק יוכלו ליהנות מהכנסה נוספת של עשרות אלפי שקלים בחודש. משק סוויסה הינו משק אורגני שעיקר פעילותו היא סביב הלול בהטלת ביצים אורגניות, וישנם גם כמה גידולי זיתים בשטח המשק.

מנשה סוויסה, הבעלים של המשק במושב גדיש מספר: "בחרנו להשקיע במערכות סולאריות כאשר הבנו שכל יום בו שטח הגג שגם ככה שייך לנו, אינו מנוצל, אנחנו רק מפסידים. זהו ערוץ הכנסה פאסיבי מעולה עבורנו, המבנה כבר קיים, כל מה שנשאר זה רק לנצל אותו נכון ובנוסף גם לתרום לעולם נקי יותר של אנרגיה ירוקה ומתחדשת. המשק שלנו אורגני, אנו מאמינים מאוד בקיימות ואם אפשר לתרום לסביבה וגם להרוויח מזה, מבחינתי זו נוסחה מנצחת".

משק סוויסה | צילום: טריפלאס

המערכות הסולאריות ממשיכות להוכיח את עצמן כהשקעה מניבה וירוקה ביחס להשקעות אחרות הקיימות כיום, התשואה השנתית יכולה להגיע לכ-17% ואף יותר ובתפוקה טובה זה גם מחזיר די מהר את ההשקעה. החסם היחיד שעומד בפני המשקיעים במערכות סולאריות, הינה הרגולציה אשר עומדת בפניהם, ודורשת אישורים מהמועצה האזורית וחברת החשמל שאחראית על החיבור הסופי של המערכת לרשות החשמל.

"הרגולציה אכן עלולה להיות לא פשוטה אך זו אשמת המדינה בלבד, בעיקר כאשר חברת חשמל לא כל כך משתפת פעולה והסיבות הן ברורות" מוסיף מנשה סוויסה, "עם זאת, כל תהליך ההתקנה והקמת המערכת על גבי גג המשק היה מהיר, וחברת טריפלאס תרמו רבות לכך שהחוויה הסופית שלנו תהיה מעולה ואנו מודים על כך. ההתקשרות הייתה הדדית בכל שלב ובשקיפות מלאה, וזה נתן לנו את הביטחון והנוחות לאורך כל התהליך".

עופר אזולאי מנכל ובעלים טריפלאס | צילום: יח"צ

מנכ"ל חברת טריפלאס, עופר אזולאי אומר: "בפרויקט של משק סוויסה יש שילוב של גידול ביצי משק אורגניות לצד שמירה על איכות הסביבה, היה חשוב לבעלים לקדם את נושא איכות הסביבה לטובת כל הצדדים ואנרגיה ירוקה משלבת בין השניים. התמודדנו במקום עם אתגרים הנדסיים, במרחב הכפרי קשה מאוד להתחבר לתשתיות של רשות החשמל. ללא ההתערבות שלנו זה לא היה מתקדם, מחלקת התכנון והרישוי שלנו הצליחה לקדם פתרונות יצירתיים להתמודדות יעילה עם כל אותם אתגרים."

המודעות ליצירת אנרגיה ירוקה מהשמש עולה עם השנים, וכך גם התקנת מערכות סולאריות בשטחים גדולים שניתן לנצל לייצור חשמל. היתרון המהותי והחשוב ביותר של התקנת מערכות סולאריות הוא כי מדובר על אנרגיה ירוקה, אשר חוסכת בחשמל ואינה דורשת משאבים והיא אינה מייצרת פסולת וזיהום אוויר.

המערכות הסולאריות רשמו בעשורים האחרונים התקדמויות טכנולוגיות משמעותיות שהפכו אותן לאפקטיביות, חכמות ומשתלמות הרבה יותר. עבור עסקים רבים ההשקעה במערכות סולאריות על גגות ושטחים ריקים, הינה המשתלמת ביותר גם עבור חסכון משמעותי בחשמל וגם עבור ייצור אנרגיה ירוקה אשר שומרת על הסביבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות