fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עורך דין גל חייט: איך ניתן לחסוך כסף לפני שרוכשים דירה?

מה צריך לדעת ולבדוק? איך חוסכים כסף? עו"ד גל חייט, שעסק בעברו במשך שנים ארוכות גם כמתווך נדל״ן, עם העצות החשובות רגע לפני קבלת המפתחות
קוראים יקרים, אתם רגע לפני רכישת דירה? עורך הדין גל חייט עם מספר עצות שימושיות שאתם חייבים לדעת-

בדיקות שגרתיות:

לפני רכישת דירה, בין אם מיד שניה ובין אם מקבלן או יזם יש לבצע מספר בדיקות.
בדיקת הסביבה: האם כרגע אין מפגע סביבתי שעלול לפגום באיכות החיים? האם לא מתוכנן לקום יום אחד מגדל גבוה או כביש מהיר או קניון שיפריע לכם? – בדקו זאת בעירייה בוועדה המקומית. בקשו לראות בתב"ע האם האזור מתוכנן להישאר כפי שהוא.
מעבר לכך, בדקו כי הדירה אכן רשומה על שם בעל הדירה/קבלן /יזם שמוכר לכם אותה.
בדקו בטאבו, בחברה המשכנת או ברמ״י מה מצב הזכויות בנכס , בדקו ברשם המשכונות האם ישנם שעבודים או עיקולים על הדירה, במיוחד בדירות יד שניה.

לאחר בדיקה כללית ורושם ראשוני שלכם מהדירה, עשו בדק בית על ידי מומחה להנדסת בניין ו/או שמאי מוסמך שיאשר כי נכס במצב תקין ותואם את היתר הבניה .

מתכננים לרכוש דירה? לפגישה ראשונה ללא עלות עם עורך דין גל חייט השאירו פרטים

מה כלול במחיר הדירה:

בדירות חדשות– האם המחיר כולל מע"מ ובכל מקרה האם ישנה הצמדה של התשלומים לערך כלשהו כמו מדד תשומת הבניה? האם המחיר כולל חיבור לתשתיות החשמל, מים, ביוב והגז?

בדקו האם מוטלים עליכם מיסים כמו היטל השבחה, מס שבח, מס רכישה ועוד, הוצאות רישום בית משותף אם ישנן, אגרות, שכר טרחת עורך הדין או המתווך הוא חלק מההוצאות. קחו הכל בחשבון.

ניהול מו"מ בצורה חכמה:

ככל שתגיעו למו"מ מוכנים יותר, כך גדלים הסיכויים שלכם להשיג את הדירה שרציתם במחיר המתאים לכם.
ראשית, יש להגיע מוכנים למו"מ. אספו נתונים אודות האזור- יתרונות וחסרונות, מחירי דירות באזור, פרמטרים החשובים לכם כמו בתי ספר, פארקים, מרכזים מסחריים, שטחים ציבורים, מוסדות חינוך , מוסדות דת ועוד. בדקו מיהו האדם מולו אתם עומדים לנהל מו"מ- מצבו הכלכלי, עד כמה הוא זקוק בדחיפות לכסף ועד כמה הפרטים שמסר הם מדויקים ואמינים לאחר שנבדקו ע״י עו״ד.

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

מתכננים לרכוש דירה? לפגישה ראשונה ללא עלות עם עורך דין גל חייט השאירו פרטים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות