fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הופקדה תכנית לבניית  1,400 יח"ד במורדות הצפוניים של נוף הגליל, על תוואי הרכבת הקלה "נופית"  

צילום: דוברות נוף הגליל

 

 

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון החליטה להפקיד את תכנית הבנייה הגדולה של נוף הגליל, 1,400 יח"ד בשטח של 645 דונם באזור הצופה לנוף מרהיב ומשלב מגורים עם שמורת טבע

 

התכנית שמובילה העירייה יחד עם משרד הבינוי והשיכון מציגה שכונת מגורים ירוקה, טובלת מכל עבריה בנוף מרהיב וכוללת שטחי מסחר, פארק שכונתי ומבני ציבור.  השכונה החדשה מיועדת לזוגות צעירים ולמשפחות, ממוקמת בסמוך לשדרה המרכזית בעיר ( מעלה יצחק) ובין שתי תחנות הרכבת הקלה המוקמת באזור. מיקום זה יאפשר לתושביה נגישות גבוהה לכל חלקי העיר ולמערכת התחבורה האזורית.

בבסיס החזון התכנוני של השכונה נמצא שילובה של סביבת מגורים עירונית  בקרבת שכונת טבע, תוך שמירה על פיתוח בר קיימא, שמירה על ערכי טבע ואיזון בין מגורים לשטחי יער בטבע. בנוסף, ברחוב המרכזי ישולבו נקודות תצפית ועצירה אל הנוף, ממשק לשטחים ציבוריים פתוחים ומבני ציבור, שביל אופניים ומעברים אנכיים המחברים לשבילי הטיול והחורשות הקיימות.

ראש העיר, רונן פלוט, אמר כי נוף הגליל צפויה להכפיל את עצמה בתוך פחות מעשור וכי העיר נמצאת בתנופת בנייה אדירה שלא הייתה כמוה זה למעלה מ – 30 שנה "1500 בתים נבנים בימים אלה בשבעה פרויקטים שונים בכל חלקי העיר ובנוסף 1500 דירות ששוקו ליזמים ונמצאים לקראת התחלת בנייה , בתוכן מאות דירות מוזלות בתכניות "מחיר מטרה"  ו"דירה להשכיר".  בסך הכל בביצוע ובתכנון למעלה מ 8,500 דירות כאשר על כל בית שמשווק בעיר יש ביקוש עצום של לא פחות משישה מתמודדים. ראש העיר פלוט ציין כי הביקוש הוא לא רק של תושבי העיר אלא גם בני ובנות העיר שנאלצו לעזוב אותה בעשורים האחרונים בהיעדר בנייה וכעת מבקשים לחזור וכן זוגות צעירים  מהמרכז המבקשים דיור מוזל ואיכות חיים  :"נוף הגליל היא כיום אחת הערים האטרקטיביות בישראל, העיר מתקדמת ומובילה בכל הפרמטרים המודדים איכות חיים, רק לפני שבוע התבשרנו על פרס מצוינות לשני בתי הספר התיכוניים ושיעור זכאות לבגרות הנושק ל 90 % "

ראש העיר פלוט ביקש להודות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על הקידום המהיר  והמקצועי של הליך התכנון שעבר כאמור הפקדה וכעת נמצאת לקראת השיווק ליזמים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות