fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: פטור מהיטלי השבחה במתחמי התחדשות עירונית

מועצת העיר אישרה פה אחד את הצעת ראש העיר אלי ברדה לפטור על מתחמי התחדשות עירונית ברחבי הרשות
צילום: דוברות נוף הגליל

פרויקט לפינוי בינוי הוא פרויקט שעיקרו פינוי דיירים הגרים במתחמי בניינים ישנים שנבנו באיכות בניה נמוכה, ובניה של בניינים חדשים עם תשתיות ציבוריות חדשות אשר מביאים לשיפור איכות חייהם של הדיירים הקיימים וכניסת דיירים חדשים.

כל תכנית בנין עיר מאושרת גוררת בצידה חיוב בהיטל השבחה לפי התוספת השלישית לחוק התכנון והבניה. הרשות להתחדשות עירונית דרשה מכלל הרשויות במדינה לחלק את העיר לאזורים ולהגדיר בכל אזור את אחוז הפטור מהיטל השבחה: גביית 50% היטלי השבחה, 25% או חלוקת העיר למתחמים ובכל מתחם יגבו את האחוז המתאים.

כזכור, מגדל העמק חתמה על הסכם גג להוספת 6,000 יחידות דיור, אך יחד עם זאת העירייה מקדמת תכניות להתחדשות עירונית על מנת לחדש את המרקם הוותיק. הרשות קבעה חלוקה של 6 מתחמים בהם תתקיים התחדשות עירונית: מרכז העיר, שכונות ותיקות: ספיר, שלום עליכם, גן ישראל, רמת בלפור, רמת אשכול, מגדל אור, מצפה העמק, הורד, הרחבה דרומית של שכונת "מצפה העמק", "קרית רבין", "יערת העמק" ואזורי התעשייה הצפוני והדרומי בצירוף המלצה למתן פטור מלא מהיטל השבחה בכל אזור הרשות.
בישיבת מועצת העיר האחרונה אישרו חברי המועצה פה אחד את הצעת ראש העיר להענקת פטור מלא על כל פרויקט התחדשות עירונית ברחבי העיר.
ראש העיר אמר: "החלטנו כמדיניות להעניק פטור מלא בפרויקטים של התחדשות עירונית על מנת לעודד יזמים להכנס לפרוייקטים במרקם הוותיק של העיר במקביל לתנופת הבניה והפיתוח של השכונות החדשות שבמסגרת "הסכם הגג". לא רצינו שהיטל ההשבחה יהווה חסם להתחדשות עירונית מתבקשת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות