fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיעור עם טעם טוב

המורה הדס לדאני מבית הספר 'אוהל מאיר' בעפולה פיתחה שיטת לימוד חדשה המשלבת שיעורי מתמטיקה באמצעות הכנת אוכל וזכתה בפרס הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות
להחכים ולשבוע בבי"ס אוהל מאיר. צילום: עצמי
להחכים ולשבוע בבי"ס אוהל מאיר. צילום: עצמי

בשבוע הבא עתידים לחזור תלמידי בתי הספר היסודיים בעפולה מהסגר וממפגשי ה'לימוד מרחוק'. ביניהם יהיו גם תלמידי שכבות ג'-ד' בבית הספר אוהל מאיר שייהנו מתכנית מיוחדת שזכתה ממש לאחרונה בקרן יוזמות חינוכיות של משרד החינוך.

במסגרת היוזמה החינוכית שזכתה לשם "שף מתמטי", מתקיימת הוראת מתמטיקה, שנתפסת על ידי לא מעט תלמידים כמרתיעה, באופן חוויתי ומוחשי דרך עולם הבישול והאפייה כאשר המטרה הסופית היא שההוראה הייחודית תעודד מצוינות אישית ויוצרת חווית הצלחה במקצוע המתמטיקה.

יוזמת השיטה, הדס לדאני, הינה מחנכת בבית הספר אוהל מאיר אשר עוסקת בקידום מצוינות, באמצעות שיטת הלימוד של "שף מתמטי" מצליחה לשלב בין העולמות של הבישול והאפייה אותם למדה ב'מכללת השף': "הרעיון נולד כאשר הילדים גילו סקרנות והחלו לקרוא את התוכן שכתוב על המוצרים ולהשוות בין כמויות הרכיבים",  מספרת הדס.

לדאני מוסיפה: "באחד המתכונים החלטנו להכפיל כמויות על מנת שכל ילדי הכיתה יוכלו ליהנות מהתוצרים. מתוך כך החלו הילדים לבצע תרגילים ולהכפיל את כמויות המתכון ואז נולד הרעיון של 'השף המתמטי' שעיקרו שילוב לימוד המתמטיקה באופן חוויתי דרך עולם הבישול והאפייה". 

היוזמה צפויה להתרחב לתחומים נוספים

כבר בתחילת הדרך הבחינה לדאני כי השילוב בין מתמטיקה לבישול ואפייה מעשיר את התלמידים, גורם לחוויית הצלחה, להנעה ללמידה ושיפור הבנת החומר באופן מוחשי וזאת הודות להתנסויות מחוץ לכותלי הכיתה וחוברת התרגול מה שהביא לשיפור משמעותי בעמדות בסקרנות ובהישגים של תלמידים לגבי מקצוע המתמטיקה. 

כאמור, היוזמה שאומצה על ידי מורים נוספים בבית הספר אוהל מאיר וצפויה להתפרש לבתי ספר נוספים בעיר ומחוצה לה, זיכתה את המורה לדאני והתלמידים בפרס הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות שליד משרד החינוך.

 "מהכסף שקיבלנו מקרן לעידוד יוזמות חינוכיות הקמנו מטבח מאובזר עם דגש על כלים רלוונטיים שיקדמו את הנושאים הנלמדים. שיתפנו את כל חדר מורים וגייסנו הורים, שפים, בעלי אולמות ומאפיות לשם כך" סיפרה לדאני. 

קובי אבנר, מנהל בית הספר אוהל מאיר אמר: "בעקבות הצלחת התכנית אנחנו רוצים להרחיב את התפיסה של למידה התנסותית ולהרחיב אותה כך לתחומים נוספים כך שהתלמידים ילמדו מושגים ומיומנויות גם בשיעורי שפה, אנגלית, קודש, מדעים וכישורי חיים".

"אני בטוח שהפלטפורמה הנבנית ב'שף מתמטי' תקדם למידה משמעותית בבית הספר ותהווה מוקד משיכה גם לבתי ספר אחרים", הוסיף מנהל בית הספר.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה
כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
אנדרואיד: לחצו כאן!
אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות