fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טקס מלגות לבוגרות מכינה ישראלית: "איתך לאורך כל הדרך"

גם האומיקרון לא עצר את אירוע חלוקת המלגות המסורתי לבוגרות המכינה הקד"צ במרחביה, שמפעילה עמותת "דרך כפר". 18 צעירות, ששירתו במגוון תפקידי קצונה ופיקוד והיום לומדות לתארים גבוהים במקצועות מגוונים ומבוקשים, קיבלו מענקים באדיבות הפדרציה היהודית האיראנית בניו יורק
הקורונה לא ביטלה. משתתפות המכינה (צילום מכינת מרחביה)
הקורונה לא ביטלה. משתתפות המכינה (צילום מכינת מרחביה)

טקס מרגש התקיים במכינה ישראלית הקדם צבאית במרחביה – חלוקת מלגות לבוגרות המכינה שהשתחררו זה מכבר משירות ולומדות כעת באקדמיה ובמוסדות הכשרה מקצועית שונים. זו הפעם הרביעית שהמכינה, שתחגוג בשנה הבאה עשור להיווסדה, מקיימת אירוע כזה. המלגות נתרמו באדיבות הפדרציה היהודית האיראנית בניו יורק (IAJF – Iranian American Jewish Federation), שהעניקה לכל בוגרת מענק לימודים בגובה אלפי שקלים.

מלכתחילה אמור היה הטקס להתקיים בביתה של המכינה במרחביה, אבל הגל החמישי והתפשטות התחלואה הפכו את קיומו שם לבלתי אפשרי כרגע. במכינה לא רצו לדחות את האירוע, והחליטו לקיימו בזום. גם כך נכחו בו רבים: אורלי ברזל ראשת המכינה; ענת שטיינר, ראשת המכינה לשעבר והמייסדת שלה, שכיום אחראית על הקשר עם הבוגרות; סוזן וייל, סמנכ"ל עמותת דרך כפר ומנהלת קשרי החוץ; חניכות המחזור הנוכחי וכמובן הבוגרות מקבלות המלגות.

מכינה ישראלית, שהקימה ומנהלת עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. במהלך שנת המכינה עוברות החניכות, שמגיעות מכל רחבי הארץ, מסלול הכשרה אינטנסיבי, הכולל, בין היתר, הכנה פיזית לשירות דרך מסעות, טיולים ופעילות כושר גופני מוגברת, ולצד זאת העמקה בתכנים שונים ומגוונים: ידיעת הארץ, ציונות, אקטואליה וגם עמידה מול קהל. בסיום שנת המכינה מתגייסות החניכות רובן ככולן לתפקידים משמעותיים בצה"ל.

18 הבוגרות שזכו למלגות השנה נמנות בעיקר על מחזורים ג' ד' ו-ה' של המכינה. חלקן משרתות עד היום, במקביל ללימודים, בתפקידי קצונה בחיל המודיעין ובזרוע היבשה, ואחרות שימשו, בין היתר, כסמ"פ פלוגת תחזוקה; מ"כיות טירונים, מדריכות בבסיס מחווה אלון, לוחמות מג"ב, מש"קיות חינוך, מדריכת קליעה, מדריכת גדנ"ע, מאבחנת כלואים ומפיקה בגלי צה"ל.

גם בלימודים הגבוהים הן מתפרסות על פני מגוון רחב של תחומי עניין: משפטים, כלכלה, הנדסה, פסיכולוגיה, פרסום ושיווק, מדעי ההתנהגות, מנהל מערכות בריאות, קרימינולוגיה, מנהל עסקים, עיצוב ותכנון פנים, משאבי אנוש, סייעות שיניים, חינוך מיוחד, חינוך נוער במצבי סיכון וגם רפואה סינית.

זו רק ההתחלה

ראשת המכינה אורלי ברזל: "התפיסה של דרך כפר אומרת 'איתך לאורך כך הדרך' – מהצבא עבור בשחרור, השמה בעבודה ולימודים גבוהים, ועד אפילו עזרה בארגון חתונות לבוגרות שכבר נישאו. בכל מה שהבנות מזמנות לנו להיות שותפות שלהן ורוצות בנו שם, אנחנו איתן. סיום שנת המכינה זה ממש לא סוף פסוק מבחינתנו, בהרבה מובנים זו רק ההתחלה".

אלא שלאירוע המלגות יש עוד תפקיד, לא פחות חשוב, כפי שמסבירה ברזל: "הרעיון הוא לתת לבנות של המחזור הנוכחי תמונת עתיד, גם לגבי הליווי שלנו, ובעיקר ביחס ל'תראו איפה אתן יכולות להיות עוד שנתיים ושלוש וחמש שנים'. והן יהיו שם, היכן שרק יבחרו".

פאסיקה בלאיי, בוגרת שנה ב' של המכינה, ששירתה בתור מדריכת תקשוב של לוחמים והיום לומדת חשבונאות ומנהל עסקים במכללה למנהל, בירכה בשם מקבלות המלגה: "אני בעצמי בכלל לא התכוונתי להגיע למכינה, היו לי תוכניות אחרות, אבל זו היתה ההתגלגלות המשמעותית של חיי. חוויתי, ואני משערת שכך גם כל הבוגרות האחרות, שנה שפתחה נקודות מבט רחבות על החיים ונתנה לי אפשרות לחלום חלומות, מתוך אמונה שאני יכולה להגשים אותם. זה לא מובן מאליו בכלל שעד עכשיו מלווים אותנו ונותנים לנו מלגות".

סיכמה יפה מעיין מלקה, חניכת המחזור הנוכחי, התשיעי, שהשתתפה בטקס תוך שהיא בבידוד בביתה: "הן ממש נתנו לי מוטיבציה להיות גאה בעצמי שבחרתי ללכת למכינה. מקווה ויודעת שזה באמת יעזור לי בעתיד, בעזרת ה'".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות