fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ויטל זינגר נבחרה לאחת הנשים המשפיעות בישראל

הספורטאית והרקדנית הפראלימפית נבחרה על ידי "עמותת נגישות ישראל" ברשימת הנשים המשפיעות בישראל בפעילות למען אנשים עם מוגבלות
זינגר (מימין). צילום: חיים צח, לע''מ

לרגל יום האישה הבינלאומי שחל השבוע, בחרה עמותת "נגישות ישראל" את הנשים המשפיעות בקידום הנגישות ושילוב אנשים עם מוגבלות בישראל. בין הנשים שנבחרו הייתה גם הרקדנית, הספורטאית הפראלימפית והאקטיביסטית למען שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, עו"ד ויטל זינגר.

זינגר, המתגוררת כיום בראשון לציון, נולדה וגדלה בנוף הגליל ובהיותה תינוקת כבת חצי שנה חלתה בסרטן בשם נוירובלסטומה. אחרי שנים של טיפול כימותרפיה והקרנות, ניצחה זינגר את הסרטן אך הפכה למשותקת ברגליה כתוצאה מהנזק שנגרם לעמוד השדרה. הודות לטיפולי הפיזיותרפיה היא הצליחה לעמוד על רגליה באמצעות קביים.

בגיל 12, ויטל החלה את דרכה כספורטאית תחרותית במרכז לספורט נכים 'ספיבק' ברמת גן ובמשך שנים עסקה באימונים ובתחרויות זאת לצד לימודיה במגמת הפיזיקה והכימיה ולצד פעילות חברתית לקידום שוויון זכויות והעלאת מודעות לאנשים מוגבלויות.

"זו גאווה גדולה עבורי להיבחר לאחת הנשים המשפיעות בישראל"

בתום לימודיה, התגייסה לחיל האוויר ושרתה בקבע בטייסת מסוקים מבצעית. במהלך השירות הצבאי, נבחרה זינגר למתנדבת מצטיינת מטעם שר הביטחון דאז, אהוד ברק. לאחר שחרורה מצה"ל, המשיכה ללימודים אקדמיים והשלימה שני תארים ראשונים במשפטים ובממשל. במקביל לכך, חזרה גם לעולם הספורט והחלה את דרכה כספורטאית פראלימפית בענף הריקוד הלטיני. בין הישגיה, מדליית ארד באליפות העולם ומדליות כסף באליפויות אירופה.

בנוסף לכך, ויטל היא בעלת העסק 'Dance Your Life' לליווי והדרכה בדרך להגשמה, מצוינות וחיים יוצאי דופן, מנטורית אישית, ומעבירה סדנאות והרצאות לאנשים ולארגונים בארץ ובעולם.

לאחר בחירתה אמרה ויטל: "זו גאווה גדולה עבורי להיבחר לאחת הנשים המשפיעות בישראל לצד נשים מדהימות ומרשימות, ולהוביל יחד לעבר מציאות נגישה מכילה ושוויונית יותר, לא רק עבור עצמנו אלא עבור החברה כולה. כאישה שחיה עם מגבלה מגיל צעיר, חוויתי ואני עדיין חווה על בשרי באופן יומיומי את הקשיים, את הסטיגמות ואת תקרות הזכוכית, שבמקרה הזה היא זכוכית כפולה – גם כאשה, וגם כאדם עם מוגבלות. יחד עם זאת, גם זכיתי לראות שוב ושוב עד כמה החיים נהיים נפלאים מרגע שהצלחתי לנפץ סטיגמות, לקדם נגישות והכלה ולפרוץ את הדלתות והגבולות שבדרך".
"זו הסיבה שחשוב לי ליזום ולקדם שוויון חברתי, וזו גם הסיבה שכל כך חשוב לי להדריך אנשים (עם וללא מוגבלות) למצוא את הכוחות הפנימיים שבהם כדי שירגישו ראויים ומסוגלים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולהגשים את עצמם ואת החלומות שלהם. אני מאחלת לנו שבכל יום, ולא רק היום, נדבר וניישם מנהיגות חברתית, ערבות הדדית, והגשמה עצמית. ושתזכרו שאתם אלופים, ואתן אלופות, תמיד וכל הזמן", הוסיפה.

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות