fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסטודנטים והסטודנטיות של מכללת עמק יזרעאל למען הקשישים

אגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללת עמק יזרעאל בחרה לקיים את יום המעשים הטובים בסיוע שיפוץ ביתה של קשישה ניצולת שואה בנוף הגליל.
צילום: לינוי ברו
צילום: לינוי ברו

באגודת הסטודנטים והסטודנטיות במכללה האקדמית עמק יזרעאל בחרו לא לעשות את המובן מאליו ולסייע דווקא לסטודנטים כפי שמתבקש מהם, בייחוד בימים אלו, אלא דווקא לסייע למענם של קשישים ניצולי שואה עריריים שחיים בביתם בתת תנאים. את יום המעשים הטובים שהתקיים אתמול (16.03) בחרו לקיים בביתה של סוניה, ניצולת שואה שחיה לבדה בתת תנאים, בדירתה בנוף הגליל, כשמטרתם הייתה אחת להפוך את ביתה לבית הראוי למגורי אדם כפי שמגיע לה.

רמ"ח רווחה באגודה, תמר בוחניק מספרת "הכל התחיל כששמעתי מבן הזוג שלי שעובד בביקורי בית אצל קשישים, הוא תיאר לי מצב בו קשישים רבים מתגוררים בדירות שמצבן לא ראוי".

בוחניק אף מוסיפה כי מבחינתם כאגודה זה היה מצב נתון שמובן מאליו שעליהם לעשות הכל על מנת לפעול למען סיוע לאותם קשישים. "זה לא היה נראה לנו הגיוני שאנשים מבוגרים שחלקם מרותקים לביתם כבר למעלה משנה יחיו במצב כזה, התחלנו לנסות לגבש רעיון של למצוא דרכו כאלו שצריכים סיוע ושיפוץ לביתם ואנחנו כסטודנטים נגייס תרומות ונסע אליהם על מנת לעשות להם סדר בבית".

"מאוד נהננו לסייע לסוניה"

אל סוניה הגיעו לאחר ששמעו יום לפני באמצעות ראש מחלקת תרבות של האגודה, לואיז קוגן שסיפר להם עליה ועל המצב הנוראי שחיה בו.

"לואיז, ראש מחלקת התרבות שלנו, הביא לנו את סיפורה של סוניה שחיה לבדה במצב נורא, חשבנו כיצד לעזור לה והבנו ישר שעלינו להגיע עם מה שיש לנו אליה לבית ולבצע עבורה את השיפוץ" מספרת יו"ר האגודה, לינוי ברו.

בנוסף לביצוע פעילות השיפוץ פנתה האגודה באמצעי התקשורת השונים אל הסטודנטים במכללה ואל כלל האנשים בבקשה שיגיעו לסייע בעבודה ובתרומות וההיענות הייתה גבוהה. "יצאנו בפוסט בפייסבוק במה אנחנו זקוקים לו וקיבלנו פניות מדהימות עסקים שתרמו לנו חומרי ניקוי ואפילו אנשים פרטיים שהפתיעו בדירה בתרומות שבזכותן קנינו לה ציוד חדש הדבר הזה נמשך יום שלם וזה הפך את הדירה ושינה אותה פלאים" מספרת ברו.

בוחניק אף מוסיפה ומספרת על סטודנטית שדאגה לסייע בדרך אחרת למען הגשמת חלומה של סוניה "החלום של סוניה היה לחדש את הגינה שלה, סטודנטית מעין חרוד לא יכלה להגיע פיסית כדי לסייע אז היא חיפשה בכל הקיבוץ מישהו שיוכל לסייע בנושא ובסוף השיגה גננת שהגיע וחידשה לה את כל הגינה".

הפעילות עצמה היוותה חוויה עצומה בקרב המתנדבים ופעילי האגודה שהגיעו לסייע "מאוד נהננו לסייע לסוניה, העבודה הייתה מאוד קשה פיסית אך ברגע שראינו את השמחה שלה כשראתה את התוצאה הסופית ואמרה את המשפט 'היום מבחינתי זה יום חג' זה היה שווה לנו את הכל" מספרת ברו

ברו ובוחניק מוסיפות ומספרות כי הפעילות לא מסתיימת רק ביום זה ובכוונתה של האגודה להמשיך ולפעול למענם שלה קשישים עוד רבות. "תכננו להגיע לקשישה נוספת מעפולה לשיפוץ ביתה אך אחותה נפטרה יום לפני אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר על הסיוע בעבורה, דאגנו להעביר אליה כבר ציוד וברגע שיתאפשר נגיע אליה ונסייע לה ובכוונתנו להמשיך לסייע לעוד רבים".

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות