fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהודו נחנך בית כנסת "נחלת רונן" על שם ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט

כמחווה על פועלו המיוחד בהעלאת עולי קהילת המנשה וקליטתם בעיר
צילום: דוברות נוף הגליל

הקהילה היהודית בהודו החליטה לקרוא לבית הכנסת החדש בכפר קנגצופ שבמדינת מניפור  "נחלת רונן" על שמו של ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט. בית הכנסת הוקם בחודשים האחרונים בכפר קנגצופן, כפר קטן במדינת מניפור שבהודו.

בית הכנסת הוקם בחודשים האחרונים על ידי ארגון "שבי ישראל" בראשות הרב מיכאל פרוינד לטובת כ – 300 היהודים שנותרו בקהילת המנשה בכפר קנגצופן לאחר שהרוב, למעלה 1000 איש, עלו לישראל בשנה האחרונה ונקלטו בנוף הגליל הודות למאמציו המיוחדים של ראש העיר רונן פלוט בהובלת ארגון "שבי ישראל" והעומד בראשו מיכאל פרוינד יחד עם משרד העלייה והקליטה.

לדברי ראש הקהילה, אלקנה נייד "הקהילה היהודית בכפר ביקשה להודות לראש העיר רונן פלוט על פועלו המיוחד בהעלאת בני המנשה וקליטתם בעיר נוף הגליל, באמצעות קריאת בית הכנסת על שמו".

הוקרה והערכה לרונן פלוט | צילום: דוברות נוף הגליל

קהילת המנשה בארץ מונה 5500 איש שמפוזרים ב – 15 ערים, בעיקר בצפון כאשר  הקהילה הגדולה בארץ נמצאת בנוף הגליל ומונה כ 1300 איש, מרביתם הגיעו במהלך בשנה האחרונה הודות למאמציהם המיוחדים מיכאל פרוינד העומד בראש ארגון "שבי ישראל", ראש העיר רונן פלוט ומשרד הקליטה בראשות השרה  פנינה תמנו – שאטה.

קליטת בני המנשה בנוף הגליל הפכה את העיר לבירת הקהילה בארץ ולמוקד משיכה גם למשפחות עולים ותיקים מכל רחבי הארץ :" דלתה של העיר פתוחה לרווחה לכל בנות ובני  המנשה בארץ ובהודו. אני רואה בהגעתה של קהילה איכותית זו ברכה  גדולה לעיר ולתושביה. מדובר בתושבים טובים,  תורמים, חרוצים וכמעט כולם זוגות צעירים עם ילדים קטנים " אמר ראש העיר פלוט וסיפר כי התאהב בקהילה כשהגיע לקבל את פניהם של העולים בנתב"ג וראה אותם יורדים מהמטוס ובאופן ספונטאני כורעים ברך ומנשקים את אדמת ארץ ישראל  תוך שהם קוראים תפילת שמע.  "מרגש עד דמעות לראות איך היהודים שמרו על יהדותם בהודו במשך אלפי שנים, הם מכירים את התפילות בעל פה, חובשים כיפה ומקיימים אורח חיים דתי "

טקס חנוכת בית הכנסת "נחלת רונן" התקיים בהשתתפות  מאות מבני הקהילה היהודית. בשל הקושי בחיבור קו אינטרנט בכפר לא ניתן היה לצפות בטקס בשידור חי אולם חברי הקהילה צילמו סרטונים ותמונות  ושלחו אותם לחתן השמחה לראש העיר ולאנשי  שבי ישראל : " "זאת מחווה גדולה ומאוד מרגשת" אמר רא העיר בתגובה " מי היה מאמין שבהוגו יקרא בית כנסת על שמי? אני מקווה שבקרוב נוכל להעלות לארץ  גם את הקהילה הקטנה שנותרה בכפר ובית הכנסת "נחלת רונן" ישאר מיצג היסטורי שיעיד על  הקשר המיוחד של עם ישראל בארץ ובתפוצות. אני לא מכיר עוד עם שבו  ראש עיר עולה מרוסיה וראש ארגון עלייה שהגיע מארה"ב מיכאל פרוינד מביאים  ביחד עולים מהודו צאצאים של שבט המנשה"

מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל הפועל מזה שנים להעלאתם של בני המנשה : "ראש העיר רונן פלוט, פועל ימים כלילות לקידום עלייתם של בני מנשה ארצה ולקלוט אותם בחום ובזרועות פתוחות בנוף הגליל, ועל כן הצעתי לראשי הקהילה בהודו לקרוא לבית הכנסת החדש על שמו, והם התלהבו מהרעיון והחליטו בטקס חנוכת הבית של בית הכנסת לקרוא לו "נחלת רונן. כמו כל בית כנסת בעולם, גם הוא פונה לכיוון ירושלים וכולי תקווה שבקרוב נזכה לראות את כל בני המנשה חוזרים לעמם ולארצם"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות