fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בבית החולים הצרפתי בנצרת מעודדים את ההנקה לאחר הלידה

בבית החולים הצרפתי בנצרת ציינו השבוע את שבוע ההנקה. במהלכו נערכו סדנות ופעילויות להדגשת חשיבות ההנקה לאם ולתינוק.
בית החולים הצרפתי נצרת | צילום: דוברות בית החולים הצרפתי

יתרונות ההנקה ידועים כבר שנים וחשובים לאם ולתינוק

1. הנקה בסמוך ללידה בשעה הראשונה משמעותית לעין שיעור לתינוק, לאם ולקשר ביניהם
2. עד גיל שנה ההנקה מומלצת במיוחד והיא רבת חשיבות עבור התינוק ועבור האם
3. בבית החולים הצרפתי תלווה יועצת הנקה כל יולדת. בניגוד לדעה הרווחת, ההנקה איננה בהכרח אינטואיטיבית עבור כל אם. ליווי של יועצת הנקה במהלך השהות בבית היולדות יכול להכריע חווית הנקה ולמנוע תסכול ותחושות אשם אצל האם המניקה. היתרונות הבריאותיים ההנקה מובהקים ולנושא חשיבות רבה: יתרון תזונתי – חלב-אם מכיל את כל רכיבי התזונה הדרושים לתינוק. רבים אינם יודעים שחלב האם עובר שינוי ביחד עם התפתחות התינוק וצרכיו. החלב משתנה ומותאם לשלב ההתפתחותי של מערכת העיכול של התינוק.
4. תינוקות יונקים חולים פחות והמערכת החיסונית שלהם חזקה יותר .
5. מחקרים מסוימים מראים שיפור בהתפתחות הקוגניטיבית –אצל תינוקות יונקים. ממצאי מחקרים מורים על כך שהציון הממוצע של ההתפתחות הקוגניטיבית בקבוצות ילדים שקיבלו חלב-אם, גבוה יותר מאלה שהוזנו בתמ”ל.
6. מניעת תסמונת "מוות בעריסה"- ישנם מחקרים מצביעים על כך שחלב-אם מקטין את שכיחות תסמונת זו, למרות שלא הוכח עדיין הקשר הסיבתי ביניהם.
7. להנקה יתרונות רבים גם עבור האם: הנקה תורמת ליצירת קשר בלתי אמצעי בין האם לתינוק, ההנקה מסייעת לירידה במשקל בשל הוצאת האנרגיה הגבוהה לייצור החלב. לפי מחקרים רבים ההנקה מקטינה את הסיכון לסרטן השחלות, לסרטן השד ולאוסטאופורוזיס לאחר גיל הבלות.

ד"ר נאיל אליאס, מנהל בית החולים הצרפתי: "כבית חולים שהוא חלק ממערך הבריאות בקהילה אנו רואים חשיבות גדולה להעלות למודעות נושאים שונים הקשורים בבריאות הציבור. יתרונות ההנקה ידועים אבל לצערי יש עדיין נשים רבות אשר מתקשות להניק. אני רואה חובה מקצועית של בית החולים לעודד את הנושא, להעניק תמיכה בנושא לנשים היולדות. בברכת מזל טוב לכל האימהות והאבות החדשים" .

ד"ר נאיל אליאס מנהל בית החולים הצרפתי | צילום: דוברות בית החולים הצרפתי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות