fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבל כבד בעפולה, קלמן מוסקוביץ השיב נשמתו לבורא, "הילד הדחוי" שחינך את דור העתיד נגד חרם ברשתות

מנהל בית הספר נועם בעפולה, הרב עדע גבר, פרסם הבוקר השתתפות בצער על פטירתו בחטף ובטרם עת של קלמן מוסקוביץ, 71, בוגר בית הספר.
צילום: דוברות נועם מוריה

קלמן מוסקוביץ השיב נשמתו לבוראה. .
קלמן היה אדם שכולו אהבה ורצון לתרום לדור העתיד של ילדי העיר עפולה. קלמן יצר קשר עם מנהל בית הספר בו למד לפני כשישה עשורים וביקש לסגור מעגל ולשתף את צוות המורים בימים בהם היה ילד קטן הסובל מחרם על ידי חבריו, צלקת אותה סחב עד יומו האחרון במטרה ליצור אקלים חינוכי מיטבי ולא אלים.

הקשר המיוחד והנפלא עם בית הספר בו התחנך קלמן לפני 60 שנים נוצר על פי בקשתו כששיתף את הצוות החינוכי במאבק שרידותו כנער בבית הספר ותרבות החרם שנולדה כבר אז.
בתום עוד אחת מהרצאותיו ומפגשיו עם צוות בית הספר העלה המנהל , הרב עדי גבר רשמים מהמפגשים.

"התלמיד השקוף" מבי"ס "מוריה" סוגר מעגל, בקול חנוק מהתרגשות ועם דמעות בעיניים שיתף השבוע *קלמן מושקוביץ* בסיפורו האישי את צוות "נעם מוריה". הוא סיפר שהיה "תלמיד שקוף" בבי"ס מוריה לפני 65 שנה שכמעט התדרדר לפשע מפני שאף מורה ואף תלמיד לא ראה את מצוקתו ודבר זה השפיע עליו גם בהמשך חייו. הוא סיים בבקשה מהצוות לשים לב שאף תלמיד לא יהיה "תלמיד שקוף". הצוות הנרגש הודה לקלמן על סיפורו המרגש וביקש ממנו להתנדב בבי"ס .קלמן סוגר מעגל והחל משבוע הבא יחל להתנדב ב"נעם מוריה" מטעם "ידיד לחינוך". שנזכה לראות כל תלמיד ותלמידה!"

אתמול נדם ליבו של קלמן אשר ילדיו מתגוררים בארה"ב , בנו הספיק להגיע להלוויה וליווה את אביו לצד אימו- רעייתו למנוחם עולמים בבית העלמין עפולה,
בני המשפחה יטוסו הלילה לביתם בארה"ב שם ישבו בימי האבל על אביהם היקר.

בהודעת האבל שפרסמה הנהלת בית הספר נועם כתב הרב עדי גבר: "ברוך דיין האמת קהילה חינוכית תורנית "נעם מוריה" משתתפת בצערה של משפחת מוסקוביץ' על פטירתו של קלמן ז"ל בוגר בית הספר ומתנדב "ידיד לחינוך" המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד"
קלמן היה בן אחותו של שורד השואה אהרון וייס,
מתפללי בית הכנסת הגדול בית שלום ע"ש הרה"ג פרץ ציוני זצ"ל ליוו את קלמן בדרכו האחרונה יהי זכרו ברוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות