fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

201 יולדות נעזרו בכוחות מד"א במהלך הסופה הקשה

מאז הלילה שבין חמישי לשישי (13.12) ועד לשעה זו, העניקו צוותי מד״א טיפול ללמעלה מ-200 יולדות, מתוכן 186 יולדות בגזרת ירושלים ול-15 יולדות בעיר צפת והסביבה
צוותי מד"א בעת פינוי לבית חולים (צילום: דוברות מד"א)
צוותי מד"א בעת פינוי לבית חולים (צילום: דוברות מד"א)

כוחות מד״א פועלים בכל חלקי הארץ מאז יום חמישי (12.12), תחילתה של הסערה הגדולה. לצד הטיפול בנפגעי הסערה, חילוץ נפגעים וסיוע הומניטרי לקשישים ולחסרי בית, פעלו כוחות מד״א באזור ירושלים וצפת גם למען העברת יולדות לבתי החולים השונים במהירות האפשרית, תוך שהם נעזרים בכוחות שונים שיפלסו עבורם את הדרך.

מאז הלילה שבין חמישי לשישי (13.12) ועד לשעה זו, העניקו צוותי מד״א טיפול ללמעלה מ-200 יולדות, מתוכן 186 יולדות בגזרת ירושלים ול-15 יולדות בעיר צפת והסביבה. בגזרת הצפון סייעו כוחות מד״א ליולדות שנאלצו להגיע לבתי החולים במזג האוויר הסוער.

גדי סולימן, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס מתנדב במרחב ירדן של מד"א, מספר על הפעילות: ״הייתי בפעילות וסייעתי יחד עם חבריי לצוות במשימת העברת קשישים שהיו ללא חשמל וללא מים חמים לביתם של קרובי משפחתם בצפת. לאחר שסיימנו את המשימה, סמוך לשעה 02:00 בלילה, קיבלתי קריאה על יולדת כבת 25 הכורעת ללדת בביתה בצפת. תוך דקות הגעתי לבית היולדת באמצעות אמבולנס 4X4 שהצליח לפלס את הדרך גם בתנאים הקשים שבדרך ובשלג הרב שנערם. כאשר הגעתי לבית היולדת גיליתי שהתינוקת כבר הגיחה לאוויר העולם, ולאחר בדיקות ניתקתי את חבל הטבור, עטפתי את התינוקת והיולדת ופיניתי את השתיים בתנאי הדרך הקשים עד לבית החולים זיו בצפת".

מנכ״ל מד״א, רמ״ג אלי בין: ״כוחות מד״א פעלו בעצימות גבוהה מאוד באזורי ירושלים וצפת, וסייעו בהצלת חייהם של אלפים הן בפעילות רפואית והן במתן סיוע הומניטרי. כוחות מד״א טיפלו בלמעלה ממאתיים יולדות במהלך סוף השבוע ואני מבקש לאחל למשפחות מזל טוב ורוב נחת״.

בעקבות הסערה עדיין חסומות דרכי הגישה אל המרכז הרפואי זיו בצפת לרכבים פרטיים, הגישה אפשרית רק לרכבי שטח  4X4, אמבולנסים מיוחדים המותאמים לנסיעה בשלג עם שרשראות על הגלגלים וכלי רכב צבאיים. חדר המיון וחדרי הלידה במרכז הרפואי זיו פועלים כסדרם. על הזקוקים לסיוע רפואי לפנות למוקד העירוני בצפת או למד"א. אין לנסות ולהגיע ברכב פרטי.

צוותי מד"א בעת פינוי לבית חולים (צילום: דוברות מד"א)
צוותי מד"א בעת פינוי לבית חולים (צילום: דוברות מד"א)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות