fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: בישיבה סוערת אושר תקציב 2020

שוברים שתיקה: הקהל שנכח באולם כינה את חבר המועצה יריב ענבר מסיעת רוח חדשה בשמות גנאי, כשצורי ביקש ממנו להסביר את הקשר שלו עם תנועת שוברים שתיקה. חברת המועצה מרינה רחמימוב הותקפה לאחר הישיבה
שני אירועים גדולים בקרית מוצקין נדחו. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן
שני אירועים גדולים בקרית מוצקין נדחו. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן

מועצת העיר קרית מוצקין אישרה אמש, רביעי, את תקציב העירייה לשנת 2020 עם בשורה לתושבים: ההשקעה בחינוך צומחת בכ-10 אחוזים והוא יעמוד על 25.8 מיליון. סך התקציב לשנה הנוכחית עומד על כ-250 מיליון שקלים

עוד מהשיבה: יו"ר ועדת החינוך, עומר זוהר, הודיע כי הוא מעביר את תפקיד יו"ר הוועדה לחבר מועצת העיר אבי רוטמן. זוהר הסביר זאת בכך שאינו יכול להקדיש את הזמן שמצריך התפקיד. נושא נוסף שעלה הוא המצוקה קשה בבניית גני ילדים נוספים בעיר. ראש העירייה חיים צורי, הודיע כי ישנו צורך דחוף בבניית חמישה-שישה גני ילדים, אולם אין הרשאה תקציבית לכך ממשרד הפנים שכן אין ממשלה קבועה. צורי אמר כי אם ההרשאה התקציבית לא תגיע בתוך כמה ימים, העירייה תהיה בבעיה קשה ותצטרך למצוא פתרון תקציבי חילופי.

ישיבת המועצה עלתה לטונים גבוהים, כשהקהל שנכח באולם הישיבות צעק כינה את חבר המועצה מסיעת רוח חדשה במוצקין, יריב ענבר, בשמות גנאי. צורי פנה לענבר וביקש שיסביר את הקשר שלו עם דובר תנועת שוברים שתיקה, כפי שהתפרסם לפני כשבועיים. ענבר ניסה לענות, אך דבריו נקטעו במשך דקות ארוכות בצעקות וקללות של הקהל. לקראת סיום ישיבת המועצה ניסה ענבר שוב להסביר את הקשר עם תנועת שוברים שתיקה אך גם הפעם הקהל מנע ממנו לעשות זאת בצעקות וכינויי גנאי.

מיד לאחר ישיבת המועצה אירעה תקרית אלימה בין חברת סיעה רוח חדשה במוצקין לכמה צעירים. חברת המועצה מטעם סיעת רוח חדשה במוצקין, מרינה קריין רחמימוב: "תקפו אותי עכשיו בבניין העירייה בקרית מוצקין", מסרה רחמימוב למוקד המשטרתי, כשהיא בוכה. לדבריה מדובר בנערים בני 17-18. יצוין, כי במהלך ישיבת המועצה נשמעו נגדה קריאות מהקהל של "את מחבלת", וצורי אמר לה "אבו מאזן השותף שלך". בסיעת רוח חדשה במוצקין טוענים כי התקיפה אירעה על רקע ההסתה נגד הסיעה ותלונה הוגשה למשטרה.

בסביבת הקואליציה אמרו בסיום הישיבה: "עצוב כי חבר מועצה שלא עושה מאומה לטובת הציבור, מאיים על תושבים ונעדר באופן כרוני מישיבות המועצה; חבר מועצה ששמו נקשר עם תנועת שוברים שתיקה מנסה להסיט את העובדה שהוא לא רלוונטי ומנסה לייצר פרובוקציות שלא ראויות להתייחסות על מנת לקבל כותרת".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "העירייה מגנה אלימות מכל סוג ורואה בחומרה רבה כל פגיעה מילולית או פיזית במאן דהוא. ככל שאירע אירוע, חובה על הנפגע להגיש תלונה לרשויות החוק ואנו סמוכים ובטוחים כי הן יבצעו את עבודתן כנדרש".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות