fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: דרישות להנגיש את ישיבות המועצה לבעלי מוגבלויות

סיפורה של יו"ר האופוזיציה הילה רובין שלם, שלא יכלה להשתתף בשבוע שעבר בישיבת המועצה בשל אי הנגשתה, עורר הדים רבים גם מחוץ לקרית אתא
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

אי הנגשת ישיבת מועצת העיר לחברת המועצה, הילה רובין שלם, שנמצאת בהיריון בסיכון, ממשיך לעורר גלים. ח"כ יעל גרמן וארגונים שונים כמו שדולת הנשים, אח"מ (ארגון חברי וחברות המועצות ברשויות המקומיות בישראל) ועמותת כ"ן, ועוד פנו לעירייה בדרישה שתנגיש את ישיבותיה.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"הד הקריות", שלם, יו"ר סיעת הילה שלם והתושבים ויו"ר האופוזיציה העירונית, נמצאת בחודש השמיני להריונה שמוגדר כהריון בסיכון. בישיבה שנערכה בשבוע שעבר היא לא השתתפה, מאחר שלטענתה, העירייה לא דאגה לקיים את ישיבת מועצת העיר במקום נגיש עבורה. יצוין כי בניין העירייה הנוכחי, שהוא בן כמה עשרות שנים, נבנה ללא התחשבות בצורכי אנשים עם מוגבלויות וכי ישיבות המועצה מתקיימות בקומה השלישית. בניין העירייה החדש הנבנה בימים יהיה נגיש.

ביום הישיבה בשבוע שעבר הציעה העירייה להעלות את שלם לישיבת המועצה באמצעות כיסא מיוחד והעמידה לרשותה פרמדיקים. עקב חשש מפגיעה בבריאות העובר, העדיפה שלם שלא להסתייע בעזרת העירייה.

השבוע התברר, כי המקרה עורר גלים גם מחוץ לקרית אתא. ח"כ יעל גרמן פנתה לראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ: "נראה כי מצב בריאותה של שלם היה ידוע לך ולאנשי העירייה טרם הישיבה, שכן ישיבת המועצה הקודמת נערכה במקום נגיש, לבקשתה של חברת המועצה. מצב של הריון בסיכון הוא מצב מתמשך, ואף למען הסדר הטוב היה ראוי להמשיך ולקיים את המפגשים במקום נגיש גם ללא בקשה מפורשת או דרישה להצגת מסמכים רפואיים".

ארגון אח"מ פנה לשר הפנים אריה דרעי: "רק אישה יכולה להיות (בינתיים) בהריון, וכל ההתנהלות מולה נסובה סביב מצבה המיוחד והריונה המיוחד, או יותר נכון לומר, התעלמות ממצבה המיוחד והריונה המיוחד, מהווה אפליה בוטה על רקע מגדרי. נרחיק עוד יותר ונאמר, כי מדובר בהתעמרות מכוערת ואכזרית, כשמעמידים את חברת המועצה לפני הצורך להתחנן ואף לחשוף את מצבה המיוחד, הפרטי והאינטימי בפני הציבור כולו בדרכה להתחננות שנכפתה עליה".

הילה שלם. צילום: גונן שמר
ניצול ציני של מצבי הרפואי. הילה רובין שלם | צילום: גונן שמר

עיניינה של שלם הגיע גם לעמוד הפייסבוק של העירייה, לאחר שפוסט שפורסם בעמוד בישר על פתיחת מבצע התרמה לארגון שפועל למען אנשים עם מוגבלויות. חלק מהמגיבים בעמוד מתחו ביקורת על התנהלות העירייה כלפי שלם. חלק מהתגובות נמחקו מעמוד העירייה בטענה שעברו על התקנון והיו לא ראויות ולא מכבדות.

שלם מסרה: "הפתרון שהוצע לי על ידי העיריה – כיסא גלגלים המנווט על ידי שלושה פרמדיקים – הוא ניצול ציני של מצבי הרפואי בהריון בסיכון. אפילו מספר רב של פניות מצידי, מצד ארגוני נשים, אגודות חברי מועצה, חברי כנסת ועיתונאים, זוכים להתעלמות מזלזלת וללא תגובה מראש העיר. הזלזול ממשיך כאשר מוחקים תגובות ופוסטים רלוונטיים ולגיטימיים של תושבים בעמוד הרשמי של קרית אתא. האם לתושבים אסור להגיב או להתנגד? עד מתי נמשיך עם ההשתקה וההסתרה? מזכיר משטרים אפלים וחשוכים".

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "הטענות על אפליה על רקע מגדרי, כפי שנטען, מגוחכות ורחוקות מן המציאות. אין מדובר אלא בניסיון לעיוות המציאות ולניצול ציני של הנושא לקידום אינטרסים פוליטיים על חשבון העירייה. העירייה פועלת רבות בנושא הנגישות ומשקיעה משאבים רבים על מנת להנגיש את המרחב הציבורי לתושבי העיר. כידוע, בקרוב ייחנך מבנה העירייה החדש, שבו הושם דגש מיוחד על נושא הנגישות לבעלי מוגבלויות. העירייה מסייעת לתושבים בעלי מוגבלויות במידת הצורך בקבלת שירותים עירוניים והשתתפות בישיבות המועצה, כאשר כל הישיבות מוקלטות והפרוטוקולים המלאים מפורסמים באופן נגיש ונוח באתר האינטרנט של העירייה. העירייה פעלה עם קבלת פנייתה של הילה שלם למציאת פתרון נגיש ובטוח שיאפשר לה להשתתף בישיבות המועצה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות