fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם בשעות הקרובות תהיה פעילות ערה בלפיד של בזן

מבזן נמסר, כי בשל תקלה באחד המתקנים הוזרמו גזים ללפיד וכי שריפת הגזים בלפיד היא האמצעי היעיל להפחתת זיהום אוויר בעת תקלה
הערב, פעילות ערה בלפיד של בזן | צילום: דוברות איחוד הצלה
הערב, פעילות ערה בלפיד של בזן | צילום: דוברות איחוד הצלה

בשעה זו נראית פעילות ערה בלפיד של בזן. בכיבוי אש התקבלו הערב, חמישי קריאות רבות של אזרחים שדיווחו על להבה ענקית המיתמרת ממתחם בזן.

מבזן נמסר: "פעילות הלפיד היא בשל תקלה במתקן האתילן, במסגרתה  הופסקה עבודתם של טורבינה ומדחס, ישנה פעילות לפיד ערה שצפויה להימשך מספר שעות. במסגרת תפעול התקלה הופנו עודפי הגזים באופן בטיחותי ללפיד".

מכיבוי אש נמסר, כי מדובר בשריפה חריגה בלפיד כאמצעי בטיחות שגרתי.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בעקבות תקלה שהתרחשה במפעל כאו"ל מקבוצת בזן, הופנו גזים ללפיד, שנועד לטפל באירועים מסוג זה. צוות המשרד להגנת הסביבה, בראשות מנהל מחוז חיפה, שלמה כץ, נמצא במקום ומבצע בדיקות.

"מערך ניטור אוויר ארצי הפרוש במפרץ חיפה, גם בסמוך למתחם בזן, מודד בזמן אמת את ריכוזי המזהמים באוויר. עד לשעה זו לא נמדדה חריגה מהתקנים. ניתן לצפות בנתוני תחנות הניטור בזמן אמת באפליקציה "אוויר בסביבה" של המשרד להגנת הסביבה.

"על פי דיווחי מפעל כאו"ל, מדובר בפליטות גז האתילן, הנשרף בלפיד. בשעות הקרובות עדיין צפויה פעילות הלפיד להיות ערה והלהבה תיראה ברחבי מפרץ חיפה. הזרמת הגזים תפחת בהדרגה. יש לזכור כי שריפת הגזים בלפיד היא האמצעי היעיל להפחתת זיהום אוויר בעת תקלה. המשרד בודק את הנתונים לעומק ואת עמידת המפעל בהיתר הפליטה ויעדכן ככל שיידרש".

קליש: זו לא תמונה מסרט אפוקליפטי

ראש עיריית חיפה, ד״ר עינת קליש רותם: "זו לא תמונה מסרט אפוקליפטי. זו המציאות שבה אנחנו חיים – תושבי מפרץ חיפה.

"עיריית חיפה מנהלת היום ארבעה הליכים משפטיים נגד בזן וחברותיה, שעליהם אדווח במועצת העיר הקרובה.
בשבועות האחרונים קיבלתי כמה טלפונים כועסים מגורמים בממשלה, בטענה שהיחס שלי קשוח מדי. לא הוא לא.
עוד לא התחלתי להיות קשוחה. אפס סובלנות. גם לאפס הסובלנות כבר נגמרה הסבלנות".

תקלה שנייה בתוך שבוע

מאיגוד ערים להגנת סביבה נמסר: "הערב התרחשה תקלה במתקן האתילן של כאו"ל מקבוצת בזן. מדובר בתקלה שנייה בתוך שבוע. מנתונים שאוסף האיגוד עולה כי לארובה הועברה כמות של יותר מכפול מכמות הגז המחויב בדיווח במקרה של אירוע.
"כונני האיגוד מנטרים את הזרמות הגזים ללפיד ועוקבים אחר מצלמות האיגוד לבחינת הימצאות עשן. בהתאם להיתר הפליטה, תידרש חברת בזן להמציא לאיגוד ערים תחקיר אודות התקלה.
"על רקע רצף התקלות השבוע וחריגות בהזרמה ללפיד בחודש האחרון, שוחחה הערב עו"ד שרית גולן, יו"ר האיגוד, עם ראש עיריית חיפה וראש עיריית נשר, לצורך שיתוף פעולה לנקיטה בהליכים מינהליים ומשפטיים מול חברת כאו"ל, לרבות האפשרות לפעול להפסקת פעילות מתקנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות