fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מירי ארזי: מסע חיים מעצב לקריירה ייחודית

מירי ארזי הינה מהמומחיות הבולטות בארץ בנושא פסיכו-גרפולוגיה אבחונית, עובד מעביד וחוות דעת משפטית לזיהוי זיופי חתימות וכתב יד. מירי הוסמכה ע"י האגודה האמריקאית לגרפולוגיה, חברה בהנהלת האגודה הישראלית לגרפולוגיה יישומית וידידת העמותה לגרפולוגיה מדעית.
מירי ארזי: מסע חיים מעצב לקריירה ייחודית | צילום: מיטל אזולאי

מירי ארזי (73), או כפי שהיא מכנה את עצמה בהומור "הילדה הנצחית", חוותה חיים אינטנסיביים ומאתגרים מצד אחד, אך מהצד השני, חיה חיים מלאי עשייה ופעילות מרתקת שעיצבו את הקריירה הייחודית שלה בתור פסיכו-גרפולוגית. אף על פי שחייה של מירי לא תמיד היו קלים, מירי לימדה עצמה לראות את הצד החיובי והטוב במאורעות חייה ומצליחה תמיד לשמור על חיוך ולראות את הצד החיובי. "כשחייך קשים, חייך יותר וסביבך יחייכו בחזרה!" היא אומרת בחיוך.

מירי משלבת את מומחיותה כפסיכו-גרפולוגית בפעילות חברתית ענפה. פעילה בפרויקטים, זיכרון בסלון על ילדותה כבת לניצולי השואה ושגרירי זיכרון בגוף ראשון, מספרת את סיפור אימה בגוף ראשון להנצחת סיפורי שורדי השואה. מירי השתתפה בסרט הדוקומנטרי של הוט דוקו בביומה של נועה אהרוני, "ילדי הצללים" המתאר את האלימות שחוו בבית ההורים בהשתתפות פרופ' לספרות יגאל שוורץ ואיתן מיכאלי ז"ל, איש שב"כ לשעבר.

נפגשנו לראיון מיוחד עם מירי ארזי בה שוחחנו על מפעל חייה. מירי חשפה בגילוי לב את סיפור חייה המטלטל כבת לניצולי שואה שחוותה אלימות מילולית ופיזית וכיצד השפיעו עליה כאם שהמשיכה את האלימות כלפי ילדיה, מה גרם לה לעסוק בפסיכוגרפולוגיה ובנוסף סיפרה על החלום הגדול שלה. מירי מהווה השראה כאישה שהפכה את קשייה למנוע הצלחה, תוך נחישות לממש את עצמה ולתרום לחברה, אישה עוצמתית שלמרות הקשיים הרבים בחייה תמיד ידעה לראות את הצד הטוב ולשמור על חיוך, הומור ושמחת חיים.

הכירו את מירי ארזי

מירי, גרושה + 3 ילדים, 11 נכדים ו3 נינים, חיה חיים מרתקים שעיצבו את הקריירה המוצלחת שלה כפסיכו-גרפולוגית מובילה ופעילה חברתית.

ילדותה של מירי, כילדה יחידה להורים ניצולי שואה, הייתה קשה וכללה התמודדות עצמאית מגיל צעיר. עם זאת, למראית עין נראתה כמו ילדה מפונקת למשפחה אמידה.

"נולדתי בחיפה בשנת 1950, כבת יחידה לאימי שלא רצתה ילדים ובכל זאת הביאה אותי לעולם. מגיל 6 נאלצתי להיות עצמאית בכל דבר, גדלתי כילדת מפתח".

בגיל 14 טיפלה מירי בכל הנושאים הבירוקרטיים של הוריה, הם היו אנשים אינטליגנטים אך כמעט ולא היו בבית. באותה תקופה החלה מירי לתת עצות לחברותיה של אמה לגבי הורות וחינוך, היא כל כך רצתה לספק להן את מה שהיא עצמה מעולם לא קיבלה כילדה.

כבר מגיל צעיר הפגינה מירי יצירתיות ומקוריות. היא נשרה מבית הספר בכיתה ט' לאחר שהחליטה להפוך שיעור משעמם למהנה יותר עם פצצת סירחון קטנה. המורה כנראה העריך פחות את חוש ההומור שלה.

"בקושי סיימתי כיתה ט', הייתי ילדה שובבה מאוד והעיפו אותי מבית הספר כי פיצצתי פצצת סירחון בשיעור ועברתי לבית ספר אחר. מה שמצחיק בכל הסיפור (חוץ מפצצת הסירחון) הוא שאותו מורה שבגללו העיפו אותי עבר לבית הספר החדש והיה המורה שלי שם, זה מה שגרם לי פשוט לקום ולעזוב את הלימודים".

מירי המשיכה במסלול עצמאי של למידה צילומית בתחומים שעניינו אותה בלבד. בזכות כישוריה הבין-אישיים והאינטליגנציה שלה, היא התקדמה לתפקידי ניהול בכירים בבנק כבר בגיל 28.

מה גרם לך לפנות ללמידת פסיכו-גרפולוגיה?

פסיכוגרפולוגיה היא שילוב של פסיכולוגיה שהיא תורת הנפש וגרפולוגיה שהיא תורת הכתב, דרכה ניתן לאבחן ולהסיק מידע על אישיותו וחייו של אדם על פי כתב ידו.

מגיל 30 החלה מירי ללמוד באופן אוטודידקטי את תחום הגרפולוגיה ומצאה בו את ייעודה המקצועי. היא למדה בהמשך גרפולוגיה באופן פורמלי ואף לימדה את התחום במכללות שונות. בגיל 49 סיימה מירי תואר ראשון בפסיכולוגיה, למרות לקויות למידה כמו דיסלקציה שהקשו עליה בלימודים.

"התחלתי לאהוב את הנושא ונרשמתי ללימודי תעודה במכללה למנהל, תוך כדי הלימודים המורה אפרת אמיתי אהבה את הדרך בה אני מבינה את החומר הנלמד ובתום המבחן הכניסה אותי כמרצה במכללה למנהל. באותה תקופה למדתי גרפולוגיה והרצתי בכל הארץ מטעם המכללה ומטעם מכללות אחרות. בגיל 49 סיימתי את לימודי התואר בפסיכולוגיה למרות שרציתי לקום ולעזוב עשרות פעמים בזכות ד"ר שי סולן ו-ד"ר כץ שהאמינו בי לאורך כל הדרך ודחפו אותי לעבר ההצלחה. בסיום לימודיי בחרתי להתמחות בגרפולוגיה משפטית בזכות עורכת הדין נירה בן דוד מרגלית שחשפה אותי לראשונה לתחום וגרמה לי להתאהב בו".

איך את מתמודדת עם השינויים שהטכנולוגיה מביאה למקצוע שלך?

כיום, כמעט וכולם מקלידים ולא כותבים כמו בעבר, שאלנו את מירי איך זה משפיע על העבודה שלה כפסיכוגרפולוגית וזו תשובתה: "אכן לי יש בעיה בנושא. אני לא מתמחה באבחון חתימות דיגיטליות, בכל זאת אני בת 73 והתחום נחשב לחדש יחסית אך אני יודעת טכנולוגיה מסוימת שמאפשרת לאבחן זיופי חתימה דיגיטלית באמצעות בינה מלאכותית, אני משאירה את התחום הזה לדור הצעיר".

הפרויקט העוצמתי לזיכרון השואה בו מירי שותפה

כחלק מהפעילות החברתית בה מירי שותפה, היא אחת משגרירי הזיכרון שמספרים את הסיפור של הוריהם, ניצולי השואה בגוף ראשון. "אני מספרת את סיפור חייה של אימי בשואה ומציגה את ההשלכות של ההתמודדות בשואה על אופן הגידול שלי, הבת שלה. חשוב לי לשמר את סיפור חייה של אימי ולספר אותו בכל מקום בארץ כדי שכולם יוכלו לחוות את סיפורה בגוף ראשון."

מירי ארזי: מסע חיים מעצב לקריירה ייחודית | צילום: יח"צ

סיפורה המטלטל של מירי שהפכה מילדה מוכה לאם מכה

בשנת 2017, יצא הסרט התיעודי ילדי הצללים בו מירי לקחה חלק משמעותי בשיתוף סיפורה האישי המטלטל. הסרט מציג את סיפור חייהם של ילדים לניצולי שואה שחוו התעללות ואלימות פיזית ונפשית מיידי הוריהם. תגובתם של הניצולים לטראומה שחוו בשואה התבטאה בדפוסי התעללות בילדיהם וכך הפכו מקורבנות הנאצים למתעללים בעצמם. הסרט מתאר את ההשלכות הרגשיות והנפשיות של בני הדור השני כיום ואת החשש המתמיד שלהם מפני ההעברה של האלימות, הכאב והזוועה לילדיהם, בני הדור השלישי.

איך הכל התחיל?

"כשאימי נפטרה, פרסמתי כתבה בעיתון וכתבתי "ברוך שפטרנו". לאחר כמה ימים פנו אליי מהוט דוקו ושאלו למה רשמתי כך בכתבה, שיתפתי אותם שמכיוון שהילדות שלי הייתה ילדות קשה ומלאה בהתעללויות, סלחתי לאימי אך לא שכחתי את מה שעבר עליי באותה תקופה קשה מנשוא. אחרי ששיתפתי אותם בסיפור חיי הם ביקשו להוציא סרט תיעודי על החיים שלי ושל ילדים נוספים לניצולי שואה שעברו בדיוק את מה שעברתי והפכו לקורבנות בעצמם ומיד נעניתי בחיוב, ראיתי זאת כשליחות.

הסרט צולם במשך שנתיים, הבמאית נועה אהרוני ראיינה אותי בשיא העדינות והרגישות, ידעה מתי לשחרר שקשה ונתנה לי את הזמן שהייתי צריכה. הסרט, מספר את סיפור חיי כילדה מוכה שהפכה לאם מכה לילדיה ומציג את הקשיים שחוויתי בילדותי. צילום הסרט היה כטיפול פסיכולוגי עבורי, ירדתי מעל ל- 25 ק"ג מהמשקל שהעליתי עקב אכילה רגשית בעקבות מה שעברתי".

מה גרם לך לשתף את הסיפור האישי שלך?

"השתתפתי בסרט כדי לבקש את סליחת ילדיי ולעצור את האלימות הבין דורית. אני מאמינה שדרך סיפור אישי ניתן לתת כלים עוצמתיים לאדם אחר וללמד איך לא להתנהג, זו הייתה מטרת השתתפות שלי בסרט".

לסיום, מה החלום שלך?

"החלום שלי הוא לעלות על הבמה ולהציג לקהל הרחב את סיפור חיי המרתק. זה יכול להיות דרך הצגה, סרט או מחזמר. אני אוהבת מאוד את הבמה ורוצה להופיע, זו משאלת ליבי מגיל אפס".

מירי לא מפסיקה להפתיע, וממשיכה ללמוד ולצמוח גם בגיל 73. היא אישה מיוחדת, שחשפה אותנו לסיפור חייה המרתק, אנו בטוחים שתצליח להגשים את חלומה ולהציג את סיפור חייה לקהל הרחב.

מירי ארזי: מסע חיים מעצב לקריירה ייחודית | צילום: יח"צ

ליצירת קשר עם מירי.

בנייד: 054-4281211

או בפייסבוק חפשו: מירי ארזי פסיכוגרפולוגית או miri arazi

באדיבות מאצ'פוינט תקשורת שיווקית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות