fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הותר לפרסום: בנו של השר גדי איזנקוט נפל בקרב בעזה

בנו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה נהרג היום (ה') בעזה: כוח שבו היה רס"ר במיל' גל איזנקוט התקרב לפיר פתוח, ואז אירע פיצוץ עז של מטען. גל נפצע אנוש, באסותא נקבע מותו. אביו צפה בניהול התקרית מחפ"ק האוגדה. ראש הממשלה נתניהו ספד לבנו של איזנקוט ומסר: "שרה ואני שבורי לב, אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם".
החיבוק. בנו של השר גדי איזנקוט נפל בקרב בעזה | צילום: דובר צה"ל

בנו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט נפל במלחמה בעזה: רס"ר במיל' גל איזנקוט, בן 25 מהרצליה, נהרג היום (חמישי) בלחימה ברצועה. הוא שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551.

בבוקר ביצע הכוח שבו היה גל איזנקוט סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם- ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.

השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו. הוא חזה בחמ"ל בשידור ישיר מבעד למסכים בחמ"ל שממנו נוהלה התקרית.

בחלוף דקות, ראש מטה האוגדה, תא"ל במיל' משה מאיו, בישר לו שאחד הפצועים אנוש בתקרית הוא בנו. גל איזנקוט התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר. לאיזנקוט חמישה ילדים, גל היה בנו הצעיר.

השר גדי איזנקוט ובנו רס"ר במיל' גל איזנקוט שנפל בקרב | צילום: לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים (רץ ברשת)

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנפילת בנו של איזנקוט בעת שהשניים היו בהערכת מצב בפיקוד צפון ביחד עם שר הביטחון יואב גלנט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לבנו של איזנקוט ומסר: "שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה – היום ולתמיד".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פרסם הודעה דקות לאחר נפילת בנו של חברו לקבינט המלחמה: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים. יהי זכרו של גל וזכר כל הנופלים במערכה על הבית של כולנו ברוך. גם בשמו, גם בשמם, אנחנו ממשיכים במשימה".

הנשיא יצחק הרצוג מסר: "גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה"ל ולמדינה, והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא. גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

בעקבות נפילתו של גל איזנקוט וההלוויה שתתקיים מחר בהרצליה, יסגרו צירי תנועה ורכיבת האופניים להזדהות עם משפחות החטופים שתוכננה למחר – מתבטלת.

יהי זכרו ברוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות