fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישה מתכונים שווים לשייקים בחורף

חורף של שייקים | תמונה: Freepik
חורף של שייקים | תמונה: Freepik

החורף מגיע, ואתו מגיעים גם הגשמים המרעננים, הפסקות החשמל, המרקים העשירים וגם שלל פירות החורף הטעימים. אחד מהתענוגות הגדולים, גם בחורף, הוא להכין שייק מרענן ובריא. השייקים אמנם משויכים לא פעם דווקא לעונת הקיץ, אך שייק טעים מתאים מאוד גם לימות החורף הקרים. 

דווקא בחורף, כאשר אנו מכורבלים עם שמיכת הפוך ומפעילים את תנורי החימום, לשייק טוב ובריא יש השפעה מיטיבה על הבריאות שלנו. למעשה, גם שייקים של פירות וירקות שאינם בהכרח מוגדרים כשייקים של "בריאות" – יכולים לסייע בניקוי רעלים, בהכנסת ויטמינים לגוף ובשיפור איכות החיים שלנו. 

כדי לקדם את החורף הזה בברכה, הכנו עבורכם חמישה מתכונים כיפיים של שייקים טעימים. הכנת השייקים על פי המתכונים  מצריכה שיהיו ברשותכם מסחטת מיצים ובלנדר טוב.   

שייק בריאות קל לבוקר

את שייק הבריאות לבוקר ניתן להכין בקלות, וגם לגוון מדי יום במרכיבים שלו. המרכיבים הבסיסיים של השייק המומלץ שלנו לבוקר הם: תפוח אחד מקולף ומגורען, 2 מלפפונים ירוקים, 2 גזרים קטנים קלופים ובננה אחת. את הכל מכניסים לבלנדר, ביחד עם כוס מים אחת – ומערבבים. השייק הזה גם מעניק כוחות לכל הבוקר, וגם טעים במיוחד. הוא עשיר בוויטמינים שונים, וניתן להחליף בקלות כל אחד מהמרכיבים כדי לגוון את שגרת הבוקר.  

שייק כתום מלא ויטמינים

השייק הכתום שלנו הוא קלאסי למדי, אך יש בו טוויסט. המרכיבים של השייק הכתום המיוחד הם: 2 גזרים קטנים, חצי כוס מיץ תפוזים סחוט (רצוי מאוד שיהיה טרי ושייסחט במסחטת המיצים), חצי כוס מיץ מנדרינה סחוט, רבע בטטה טרייה מקולפת וחתוכה ו-1 אפרסמון חתוך. את כל המרכיבים מכניסים לתוך הבלנדר, מערבבים ושותים בהנאה. הטוויסט שבשייק הכתום הזה הוא האפרסמון, שמוסיף מתיקות רבה ומעניק ווייב שובבי לשייק.   

שייק ירקות ירוקים

שייק הירקות הירוקים טוב מאוד למערכת העיכול ולטיהור הגוף. ניתן לשתות אותו בכל שלב ביום, אך מומלץ לעשות זאת בבוקר. השייק הירוק מכיל: חצי כוס עלי חסה חתוכים, חצי כוס עלי תרד בייבי, 2 מלפפונים ירוקים, 1 תפוח ירוק ורבע כוס עלי פטרוזיליה קצוצים. לכל הירקות האלה מוסיפים חצי כוס מים ורבע כוס מיץ לימון. לאחר מכן, נותר רק לשקשק בבלנדר וליהנות ממנת בריאות מרוכזת וטעימה להפליא. 

שייק "במקום ארוחה"

ישנם שייקים רבים שיכולים לתפקד ממש כארוחה שלמה. השייק המומלץ שלנו, בשעה שאתם רעבים באמת, כולל: 1 בננה, 1 מנגו, 3 כפות של טחינה גולמית, חופן אגוזי מלך קצוצים ותוספת סילאן לפי הטעם. ככל שתוסיפו יותר סילאן לשייק – הוא יהיה מתוק יותר. את כל המרכיבים מכניסים לבלנדר ביחד עם חצי כוס מים או חלב. 

שייק לניקוי כללי

שייק טעים מאוד לחורף שכולל: 1 כוס עלי קייל, 1 כוס יוגורט עיזים, 1 בננה, 1 כוס אוכמניות, סילאן להמתקה לפי הטעם. מדובר בשייק טעים בעל טוויסט שמגיע מהטעם של יוגורט העיזים. ניתן כמובן גם להשתמש ביוגורט רגיל מחלב בקר במתכון זה. את כל המרכיבים מערבבים גם כן בבלנדר – שותים ונהנים. 

תוספות אפשריות לכל שייק (סופר פוד, פקאנים וכדומה)

כמובן שהכיף הגדול בכל מתכון של שייקים הוא הגיוון שניתן לעשות בו. אנחנו ממליצים לכם "להתפרע" כמה שיותר בהכנת השייקים שלכם, להוסיף ולהחסיר מרכיבים, ולמצוא את שילוב הטעמים האידיאלי עבורכם בכל שייק ושייק. ישנם כמה מרכיבים קבועים שניתן להוסיף, כמו: פקאנים ואגוזים קצוצים, תמרים, סופר-פודס כמו ספירולינה וכן תמיד ניתן להמתיק כל שייק באמצעות סילאן או דבש – בהתאם לטעם. 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות