fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: הילד לא האמין מי מסתתר מאחורי המחשב שלו

לוכד הנחשים אבי ברוכים הוזעק לבניין דירות ללכוד נחש בקומה שניה בחדר ילדים.

לוכד הנחשים אבי ברוכים  נתקל בכל פעם בהפתעות. פעם הוא מוצא נחש זעמן באורך מטר וחצי בתוך הקיר של דלת הזזה. פעם אחרת לכד נחש צפע בסל כביסה בחדר ילדים.

הפעם הוא הגיע לדירה בקומה שניה שם נמצא נחש זעמן זיתני (לא ארסי) באורך 60 ס"מ בחדר של הילד.

לכידת הנחש היא מעשה יומיומי אצל אבי ברוכים. והזעמן הצעיר נתפס במהירות לאחר שהסתתר בפנלים של החדר וכך דיירי הבית לא הרגישו בו עד אשר יצא לטייל בחדר ונח לו מאחורי המחשב. נחש היי טק.

איך נחש מגיע לקומה שניה?

"זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בנחש בקומה גבוהה. אנשים סיפרו שראו ציפור עפה ובפיה נחש אותו צדה. במהלך התעופה הנחש התפתל והכיש את הציפור ולכן היא עזבה אותו. יכול להיות שזה המקרה והנחש נפל במרפסת של הבית הזה. מהמרפסת הדרך לחדר הילדים היא קלה בשביל זעמן זיתני צעיר. וכך בשקט בשקט הוא הגיע לחדר נכנס בחור של הפנלים וכאשר נתפס בשעמום טייל לו בחדר ועלה אל מאחורי המחשב".

זעמן זיתני  שייך למשפחת הזעמנים. נקרא זיתני בגלל צבעו ירוק חום כמו עץ הזית. הוא נחש חנק לא ארסי ואינו מסוכן לאדם.

הוא יכול להגיע עד לאורך של 150 ס"מ אך בארץ הוא מגיע לאורך של 100 סנטימטרים. הזעמן הזיתני דק מאוד לעומת הזעמנים האחרים בארץ ישראל.

הזעמן הזיתני הוא נחש מטיל ביצים, הנקבה מטילה בין 3-16 ביצים. והוא חיה מוגנת.

לקראת הסתוי, ברוכים מתריע

אבי ברוכים: "בסתיו יוצאים הנחשים החוצה כדי לתפוס ארוחה אחרונה לפני שנת החורף הארוכה. הם עלולים להימצא במקומות עם עשבים, שיחים וצמחייה, וגם במחסנים או מבנים נטושים. לכן, אם יש צורך להיכנס למקומות אלו, יש לעשות זאת בזהירות ותוך וידוא כי המקום ריק מנחשים. לא נעים להתקל בנחש רעב בעיקר אם הוא צפע".

למה נחשים באים לחצר שלי?

"כאשר נחשים רעבים וצמאים הם יגיעו לכל מקום שיש בו את מזונם. עכברים וחולדות הם מזון טבעי שלהם. אז אם בחצר שלכם יש עכברים או אם בבית או במחסן יש עכברים הנחש זוחל  לתפוס אותו. אין לו עניין באדם אלא רק בעכבר או החולדה. באזור שלנו יש הרבה נחשים אבל רק הצפע הוא הארסי מביניהם".

כשאתה לוכד נחש האם אתה ממית אותו?

"נחש הוא חייה מוגנת. אחרי שאני לוכד נחש צפע אני מעביר אותו לחברה להגנת הטבע שמעבירה אותו למעבדה שם חולבים את הארס שלו לצורך הכנת נסיוב".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות