fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסל הלייק הגדול בעולם הוצב בנוף הגליל כמחווה  לחיילי צה"ל

צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

 

 

עיריית נוף הגליל הציגה השבוע את המיצג המרהיב שמתנשא לגובה 6.5 מטרים  ושוקל לא פחות מ – 12 טון

 

אטרקציה בנוף הגליל: פסל לייק נוצץ הכי גדול בעולם מוקדש לחיילי צה"ל במלחמת 'חרבות ברזל'.  גובהו  של הפסל  6.5 מטרים ומשקלו לא פחות מ – 12 טון .קונספט היצירה המרהיבה ביופייה מורכב משני אלמנטים מייצגים את מדינת ישראל: היוצר הוא ארקדי מרשק, פסל עולה חדש מאוקראינה שמייצג את העלייה ויישוב הארץ והחומר ממנו עשוי הפסל הוא אבן חברון שמייצגת את השורשים העמוקים של ההיסטוריה של עם ישראל בעיר בה קבורים אבותינו במערת המכפלה.

הפסל הנוצץ בדמות לייק (אהבתי) הוצב ביום שישי האחרון בנופארק, הפארק העירוני המושקע של נוף הגליל, אחד היפים בארץ. מהעירייה נמסר כי על רקע המלחמה, הלייק מוקדש לחיילי וחיילות צה"ל בהצדעה.

 

יוצר הפסל, ארקדי מרשק עלה לארץ רק לפני כשנה וחצי מאודסה בעקבות המלחמה באוקראינה. הוא  עבד על היצירה במשך שלושת החודשים האחרונים וביתר שאת עם פרוץ הלחימה בעזה לאחר שהעירייה ביקשה להקדיש את היצירה לחיילי וחיילות צה"ל ולכוחות הביטחון כאות הערכה על גבורתם בהתגייסות למען מדינת ישראל ואזרחיה במלחמת 'חרבות ברזל' :"האומן סיים את היצירה בנר הראשון של חנוכה, הזהב הנוצץ על ציפוי הלייק רק מעצים את מסר האור הגדול שמפיצים חיילי וחיילות צה"ל, כוחות הביטחון וכל העוסקים בשמירה על מדינת ישראל ואזרחיה" נמסר מהעירייה.

הפסל ארקדי מרשק:"כשעליתי לארץ בסוף שנת 2022 השארתי מאחורי פסלים גדולים שעיצבתי באודסה, חלקם זכו בפרסים בינלאומיים, אבל פסל הלייק של נוף הגליל הוא הכי משמעותי בעיניי. התעקשנו על אבן מחברון למרות הקושי בהובלה, האבן הגיעה ב – 5 חתיכות שמשקלן 15 טון מהם יצרתי את הפסל.  לא התפשרנו גם על ציפוי הזהב, השתמשנו באבקת זהב ושרף אפוקסי שמשמש בדרך כלל לציפוי תכשיטים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות