fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה במקום הראשון בתחרות המצוינות לשנת 2020

עיריית נתניה הובילה עם מודל חדשני לטיפול במשברים וגברה על חברות מובילות במשק
נתניה במקום הראשון | צילום: דוברות עיריית נתניה
נתניה במקום הראשון | צילום: דוברות עיריית נתניה

עיריית נתניה, זכתה במקום הראשון בתחרות המצוינות לשנת 2020. שנערכה מטעם עמותת משאבי אנוש ישראל. עם פרויקט הנושא את השם "כעוף החול'. ועוסק בארגון כישות פסיכולוגית, על פי מודל מרגן. המדבר על הנעה ממשבר לצמיחה. ובמילים פשוטות: על התמודדות עם אירועים משבריים, כמו למשל משבר הקורונה הנוכחי. המודל, לקוח מתוך העולם הטיפולי, של הטיפול בפוסט טראומה.

במסגרת התחרות, התמודדה עיריית נתניה מול חברות מובילות במשק. ביניהן אדוקס, נייקי ואינטל. וזכתה במקום הראשון.

עיריית נתניה, כך נמסר, מעניקה את שירותיה לכ- 250,000 תושבים. והיא מונה כ- 4,500 עובדים.

 

התמודדות מזוית פסיכואנליטית

המודל, שבזכותו זכתה העירייה במקום הראשון- בוחן התמודדות עם אירועים משבריים. מזווית פסיכואנאליטית-מערכתית. ולפיו, הרי שהבנת משמעותם המודעת והלא מודעת של אירועים משבריים שונים, כמו גם תרגומם לכלי עבודה בידי המנהל- מסייע ותורם רבות לעיבוד האלמנטים הרגשיים שבהם. וכפועל יוצא, גם  תורם לביצוע פעולות אופרטיביות שונות. ברמה ובאיכות- שהן גבוהות יותר. ולחוויה טובה יותר, אצל העובדים.

את המודל הנ"ל, בחנו מארגני התחרות על פני שלוש השנים האחרונות, במספר אירועים משבריים. ובראשם, כמובן, משבר הקורונה. לצורך כך, נבחנו תחומים שונים במספר כלי מדידה. שכללו דיווחי מנהלים ושאלונים. המסקנה היתה ברורה וחד משמעית: עיריית נתניה פעלה באופן יעיל ואפקטיבי. מה שהוביל לחוויה מיטבית ואיכותנית יותר, אצל העובדים. וכפועל יוצא: גכם השירות לתושב, היה יעיל וטוב יותר.

מנכ"לית עמותת משאבי אנוש ישראל, שלומית קמינקה: "עיריית נתניה, הציגה פרויקט חדשני ומרגש. המציע מתודולוגיה לניהול משברים בחברה. המתודולוגיה, לקוחה מהעולם הפסיכולוגי של טיפול בפוסט טראומה, ומיושמת בארגונים בזמן משבר. זהו פרויקט מעמיק במיוחד- ביצירתיות שלו. מדובר בזכייה משמעותית ביותר,.במיוחד לאור המספר הרב ורמתם הגבוהה במיוחד של הפרויקטים בשנה זו. בעשייה שלכם, אתם תורמים לקידום המקצוע והידע של קהילת משאבי אנוש בישראל ומהווים מודל לחיקוי והשראה".

המודל בו זכתה העירייה, פותח על ידי ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה, רותי גור. בשתוף עם סגנית ראש מנהל הרווחה ומנהלת המרכז לשלום המשפחהד"ר סיגל קני פז. ומנהלת מרכז הזדמנויות עינת קדרון. ו"אומץ" על ידי סמנכ"לית וראש המנהל הכללי בעירייה, חיה שניידר. והוא מיושם באגפי העירייה השונים.

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות