fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדר משלהם

עכשיו זה בדיוק הזמן לשנס מותניים ולארגן את חדרי הילדים כך שיהיו פונקציונליים, פרקטיים ומותאמים לדייריהם. טיפים ועצות ששווה לגזור, ליישם ולשמור
חדר של רשת אלוני | צילום: אלעד גונן
חדר של רשת אלוני | צילום: אלעד גונן

אין הורה שלא חווה על בשרו את עשרת הימים האחרונים של אוגוסט, רגע אחרי סיום הקייטנות ומעט לפני החזרה לספסל הלימודים. בלא מעט בתים יושבים עתה הורים אובדי עצות שמתלבטים כיצד לנתב את הזמן הנותר וסופרים את הדקות והימים עד לצלצול הראשון. אחת הפעילויות החשובות שניתן ומומלץ לעשות עבור הילדים ובעזרתם היא להתאים את חדריהם לשנת לימודים עמוסה בפעילויות, מטלות ואתגרים. חדרים שלצד היותם יפים ונעימים יהיו גם פרקטיים, פונקציונליים ומסודרים כך שישרתו אותם נאמנה.

"ממש לא חייבים ללכת על קיר חלק וסטנדרטי". גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל
"ממש לא חייבים ללכת על קיר חלק וסטנדרטי". גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל

מיון, סדר וארגון
מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ': "אנחנו מסיימים את שנת הלימודים עם כמות בלתי נתפסות של עבודות, יצירות, מחברות ושלל מוצרים לאו דווקא חשובים שנאגרו ונדחפו לכל מגירה או פינה אפשרית בחדר. מומלץ להכין ארגז פלסטיק או קרטון עמיד אליו נאסוף את כל הספרים, הצעצועים והחפצים שהגיע הזמן להעבירם הלאה כתרומה. לצידם, ארגנו שקית אשפה עמידה או ארגז נוסף אליו תרכזו את כל הניירת שתושלך בסופו של דבר למכל המחזור וכן שקית שבה תרכזו חלקי עטים שבורים, פקקי טושים יבשים וחלקי משחקים שהגיע הזמן להשליך לאשפה. יחד עם הילדים, במיוחד הקטנים שבהם, החליטו אילו מבין הציורים והעבודות שיצרו במהלך השנה נשארים ומאילו נפרדים. פינוי מקום לחוויות ופרטים חדשים הוא הכרחי להתחלה חדשה, נקייה ויעילה".

פינה חייתית בחדר. גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל
פינה חייתית בחדר. גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל

המפתח להצלחה: שולחן, כיסא ואחסנה
ברקוביץ' מוסיפה: "שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת לשדרג את שולחן הכתיבה בחדר וכן גם את גוף התאורה השולחני וכמובן את הכיסא – אלה שלושת הפריטים החשובים ביותר ליצירת רצף למידה נוח, אפקטיבי וארגונומי שיקל וייטיב עם הילדים. חשוב לבחור בשולחן כתיבה שמידותיו תואמות את ממדיו של הילד וכן את ממדיו של החלל.  אם על השולחן ממוקמים גם המחשב הנייח או הנייד והמדפסת, חשוב לבחור בשולחן שיצליח להכיל אותם ועדיין יאפשר לילד לפעול ולתמרן במרחב מספיק גדול ונוח.
"לכיסא יש חשיבות עצומה. מומלץ במקרה זה להשקיע בכיסא ארגונומי ומתכוונן שימנע בעיות אורתופדיות עתידיות ויגרום לילד להישאר מרוכז.
"אם יש מקום, מומלץ לשלב בחדר שידת מגירות קטנה ופרקטית, שתמוקם בצמוד לכיסא ותכיל את כל העזרים החשובים, שיהיו בהישג יד. ניתן גם להתקין מדפים פתוחים המותאמים לגובהו של הילד. עליהם יש להניח את החוברות, הספרים והמחברות במצב מאונך כך שיוכל לשלוף את הפריט הרלוונטי בצורה נוחה.
"המלצה חשובה היא למזער את 'רעשי הרקע' הוויזואליים ולהטמיע אותם מאחורי חזיתות שיותירו את החלל נקי, רענן וחף מהסחות דעת כאלה ואחרות. ניתן להשתמש ברהיט קוביות או כוורת, שבו ניתן לאחסן את החפצים, העזרים, המחברות והספרים בתוך קופסאות סגורות.

חדר של רשת עצמל'ה | צילום: נויה שילוני חביב, עיצוב פנים: לילך הלוי
חדר של רשת עצמל'ה | צילום: נויה שילוני חביב, עיצוב פנים: לילך הלוי

"על מנת להקל את ההתמצאות מומלץ להכין מדבקות בהתאם למספר התאים או המגירות ולהחליט יחד עם הילד ומניסיונו איך הכי נוח ונכון לאחסן את הדברים לפי רמת החשיבות או השימוש כך שיהיה קל לגשת אליהם.
"על שולחן הכתיבה להיות חף מחפצים מיותרים כמו צעצועים ועזרים שגונבים את תשומת ליבו של הילד. יש לבחור כלי דקורטיבי שבו יונחו עטים ועפרונות בהם הוא משתמש באופן שוטף. הציבו אותו במקום נגיש במרחק הושטת יד, כך גם את השדכן והמספרים (שיונחו עם הלהב כלפי מטה, על מנת למנוע פציעה מיותרת).
"חשוב מאוד לבחור מנורת קריאה בעלת תמסורת אור טובה ולמקמה בזווית ובגובה המתאימות לצרכיו ומידותיו של הילד. את המנורה מומלץ להתקין בהתאם ליד הדומיננטית של הילד. אם הוא שמאלי, המנורה תותקן מימינו וכך היד הכותבת לא תסתיר את אלומת האור.
"לילקוט, למנשא הלפטופ ולתיקיות הגדולות חשוב להקצות מקום קבוע בחדר עצמו. במרבית הבתים בישראל הילדים מגיעים ומניחים את האביזרים בכניסה, בסלון ובמטבח. אין באמת סיבה שלא יונחו ישירות בחדרים".

חדר של רשת עצמל'ה | צילום: נויה שילוני חביב, עיצוב פנים: לילך הלוי
חדר של רשת עצמל'ה | צילום: נויה שילוני חביב, עיצוב פנים: לילך הלוי

לומדים אבל גם משחקים
מעצבת הפנים מיטל צימבר: "באזור המשחקים בחדר ניתן ליישם צבעים אהובים באופן יצירתי ולא שגרתי. רעיון: אפשר לצבוע את כפות הידיים והרגליים ולטבוע בקיר, למלא רובה מים בצבע ולהשפריץ. ממש לא חייבים ללכת על קיר חלק וסטנדרטי, דווקא על ידי 'בלגן' אפשר ליצור קיר מעוצב, ייחודי ושונה שיהווה מזכרת לאורך הרבה שנים של יצירה משותפת כיפית ובלתי שגרתית. ניתן גם לצבוע את אחד הקירות בצבע מגנטי בשלל גוונים, כך שיהפוך לקיר אינטראקטיבי מדליק – מצע נפלא להבעה. קיר כזה משמש גם כפינת לוח וגיר מושלמת. ניתן להשתמש בו ללא חשש ולנקות ולמחוק כשרק רוצים".

חדר שכיף לחזור אליו. גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל
חדר שכיף לחזור אליו. גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל

צימבר מוסיפה: "אפשר לשלב בעיצוב את היצירות והעבודות ששמרנו בשלב המיון. מומלץ לניילן את אלה שבחרנו כדי לשמור על איכותן ומראן לאורך שנים. מניסיון, גם כשהקטנטנים גדלים, כיף להם ולנו לשלוף אותן ולהיזכר בזמנים יפים. זאת גם ההזדמנות לעשות שימוש במגנטים שבעלי המקצוע השונים משאירים בלי סוף על דלת הכניסה. בעזרת מעט דבק מגע מדביקים אותם על חלקן האחורי של העבודות ומשם הדרך לקיר שעיצבנו יחד קצרה. ניתן גם לרכוש סקוץ' דו צדדי או למתוח חוטי צמר צבעוניים על גבי הקיר ולתלות את העבודות עם קולבים קטנים שניתן לרכוש בכל חנות יצירה.
"עוד דבר שניתן לעשות עם הציורים הוא לכרוך אותם ולהפוך אותם לספר זיכרונות שנתי שמסכם תקופה. ניתן לעשות זאת בחנויות כריכה או יצירה ומדובר בעסק ממש לא יקר.
"פעילות כיפית נוספת: לקנות שבלונות שאפשר לצייר על הקיר וכן אביזרים להכנת מוביילים וקישוטי וילון וקיר. בחנויות היצירה תמצאו שלל שרשראות בגדלים שונים, חוטים מיוחדים במגוון עוביים וגדלים, דוגמאות מיוחדות מעץ או קלקר שניתן לצבוע, חמר או פלסטלינה מהם ניתן ליצור דמויות. את היצירות המוכנות ניתן לתלות על גבי קרניז הווילון עם וו מהתקרה או בכל קונסטלציה אחרת בהתאם למראה שנרצה ליצור.

מבצע שווה
רשת רהיטי הילדים והנוער עצמל'ה מקיימת במהלך אוגוסט מבצע אטרקטיבי במיוחד: 1+3 מתנה על כל החנות. וגם: 150 שקלים הנחה בקניית שולחן וכוורת.

ידיות צבעוניות ושמחות. דומיסיל | צילום: יח"צ
ידיות צבעוניות ושמחות. דומיסיל | צילום: יח"צ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות