fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחזית שנתית: האם כל ראשי הערים ימשיכו לכהן גם בשנה הקרובה?

היועצת הרוחנית ליאת חי-טל, שחזתה במדויק את מהפכי השלטון בצפון, חזתה עבורנו השבוע תחזית רחבה לשנה הקרובה במגוון נושאים בוערים
ליאת חי טל. צילום: אושרי כהן

ליאת חי-טל (42) מעכו, נולדה לטענתה עם ערוץ תקשורת פתוח, המחבר בינה לבין עולמות עליונים נסתרים, שעם השנים הלך והתעצם. כילדה, האמינה שכך זה אצל כולם, אבל מהר מאוד הבינה שהיא שונה באופן מהותי מהילדים האחרים.

"השדה האנרגטי המרחבי של הסובבים אותי מאז ומתמיד היה חשוף בפניי, ולעתים תכופות יכולתי לראות את זעקת ״ההילה״ שלהם, הרגשתי שאני יכולה לרפא ולהשלים אותה, ובאופן טבעי ביותר, נטול מחשבה הייתי פורשת את שתי ידי משלימה, מרפאה ומביאה מזור".

עם השנים, התקבצו סביבה חברים ומשפחה, שמצאו בה את תמיכה לכל צעד בחייהם. בין לקוחותיה גם פוליטיקאים, שמבקשים הכוונה על דרכם הפוליטית, ועל המצב המדיני והמוניציפלי. בבחירות לרשויות המקומיות, חזתה חי-טל במדויק את כל המהפכים ואת ניצחונם של ראשי הערים החדשים, לכן, החלטנו לבקש ממנה לחשוף בפנינו מה היא רואה שיקרה השנה עם מצב הביטחוני בצפון, עם הישרדותן של העיריות המובילות, פיתוח המרחבים העירוניים, התיירות והאווירה הכללית, וזה מה שהיה לה לומר לנו:

מתח עם אירן שילך ויגבר

בשורה התחתונה, תפתח השנה מלחמה בצפון?

"השנה לא תפתח מלחמה בצפון, אפשר להירגע. עם זאת, המתח עם אירן רק ילך ויתעצם ככל שיחלפו החודשים. הסכנה, אם תגיע, תהיה רק בסוף שנת 2020- תחילת 2021, אז יש סיכוי שהמדינה תהיה כולה תחת מתקפה. אני עדיין רואה שהמצב בארץ הוא לא יציב, ולא ממש תצליח לקום ממשלת אחדות כפי שהיינו רוצים, וכשהמדינה במצב כל כך לא יציב, כך גם המצב הביטחוני".

איך ישרדו את השנה ראשי הערים בצפון?

השנה במספר רשויות בצפון הוחלפו ראשי הערים אחרי הרבה מאוד שנים ויש תחושה של חופש, לטוב או לרע.

"מה שהתושבים חוו השנה בערים בהם הוחלף השלטון, במיוחד בנהריה ובמעלות, היה שחרור טוטאלי ברמה העירונית והקהילתית. ממצב בו אנשים פחדו לומר במי הם מצביעים מחשש שזה יפגע בהם בהמשך, למצב שבו הם לא מפסיקים להוציא הכל החוצה. הם עברו מקיצוניות אחת לקיצוניות אחרת. והם צובעים את הפורומים ברשתות החברתיות, בכל צבעי הקשת, גם בטוב וגם ברע. התושבים נמצאים בסחרור טוב, שמנקה את המערכת האנרגטית מהעבר ומפנה מקום לשנים הבאות. בכרמיאל אני רואה שהעיר תתעצם ותתפתח תחת ראש העירייה חדש השנה, העשייה החברתית תסייע בקידום קשרי הקהילה בעיר, וראש עיריית כרמיאל משה קוניניסקי יחיה את העיר מבחינת תכנים תרבותיים חדשים".

האם ראשי הערים ימשיכו לכהן גם בשנה הקרובה?

"אני יכולה לומר שכולם יסיימו את השנה, וגם את זו שאחריה. אצל ראש עיריית מעלות – תרשיחא ארקדי פומרנץ לדוגמא, לא יהיה שינוי. הוא איש מאוד חזק, והשנה כל מה שהוא עשה זה סדר. כך זה גם אצל ראש עיריית נהריה רונן מרלי, הוא טיפל בנושאים בוערים ודחופים, והוא ימשיך לבצע מהלכים חשובים עבור העיר. לעומתם, לראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, לא יהיה פשוט בכלל לנהל את המועצה כפי שהוא מנהל אותה היום. יעלו נגדו המון התנגדויות אבל זה לא באמת יעזור, כי הוא ממשיך גם השנה בשליטה בלתי מעורערת שלו. גם שמעון לנקרי מעכו ימשיך בעשייה שלו ופיתוח העיר בתחום הנדל"ן, התרבות והתיירות. באשר לדו קיום בעכו: אם בעבר היו יוצאים לרחובות ולא מאפשרים למכור את הבתים לתושבי מהמגזר הערבי, היום אנשים מוכרים את הבתים ללא חשש. השנה עכו תמשיך להתעצם ולהתפתח כשרבים ירצו לקנות בתים להשקעה. הבנייה תתרחב משמעותית, וממה שאני מקבלת, עכו מתפתחת בכיוון חיובי ביותר".

מרלי יצליח להתגבר על הגרעון השנה?

"אני לא רואה שזה יהיה כל כך פשוט, אבל עיריית נהריה תעשה את זה בגדול. זה ייקח תקופה של שנה וחצי לפחות. ממה שאני רואה, מרלי עושה הכל בשקט, הוא לא בן אדם של דיבורים אלא של מעשים. מרלי מאוד חד וקולט אנשים מיד. הוא אדם ישר ונזהר מאוד מקומבינות. היושרה שלו היא מעל הכל. עבור מרלי, השנה היתה שנת סדר, ועם זאת, הוא קידם למען העיר לא מעט נושאים בתקופה קצרה. העניין הוא שאף אחד לא מודע לשינויים שהוא מבצע, והם נסתרים מעיני הציבור, וזה – ממש לא טוב בשבילו. יש סביבו המון משחק וצביעות, והוא צריך להישמר. לפי מה שאני רואה עכשיו: בשנה הבאה העיר תעלה ותתפתח. כשמרלי יעשה הרבה דברים טובים למען העיר ובכלל".

מפתחים את התיירות בגליל המערבי

התחושה היא שהגליל המערבי מפוספס לחלוטין מבחינת תיירות. האם התיירים יחזרו השנה?

"עכו כיכבה השנה באשר לקידום התיירות וחיי התרבות בעיר, כשהיא פתחה את המצודה בתוך העיר העתיקה, ויצרה אטרקציה נוספת למשיכת תיירים מכל הארץ, וזה ימשיך לייצר הדים. נהריה תמשיך השנה לקדם את תחום התיירות, אמנם זה לא יחזור להיות מה שהיה פעם, אבל זה יתפתח למשהו אחר, אך השנה זה עדיין לא יגיע לשיא. אנשים אוהבים את הצפון, ואני רואה שתהיה התפתחות חיובית בתחום התיירות בכל הגליל המערבי".

ילדים זה שמחה

מה הכי יסמל את התקופה הקרובה, בעיניך?

"השנה הקרובה תהיה מבורכת להרבה נשים שמבקשות להיכנס להריון. בשנה שעברה הגיעו אליי המון נשים שחזיתי להן הריונות מבורכים. חלקן כבר ילדו וחלקן עתידות ללדת בשנה הקרובה. וזה הכיף הכי גדול בעבודה שלי – לראות את נס החיים ולתת לאנשים תקווה אמיתית שמגיעה אליי משמיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות