fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חזרתי לחיים!" – זאת אחת התגובות הנלהבות ששומעים במכון 'סאונד מכשירי שמיעה' בנהריה

"חזרתי לחיים" כלומר, הפסקתי להסתגר בבית, חיי החברה שכל כך חסרו לי, חזרו לפרוח כמו בימים שלפני אובדן השמיעה. אני שוב אדם עצמאי, כבר לא צריך לגשת לכל מקום עם מלווה צמוד שיהיה האוזניים שלי. קיבלתי את השמיעה שלי בחזרה. במכון סאונד מכשירי שמיעה ברח' אחד העם 12 בנהריה, החזירו לי אותה.
רינת שילה, מנהלת המכון | צילום: סאונד מכשירי שמיעה

ארגון הבריאות העולמי מציין היום, 3 במרץ 2022, את יום השמיעה הבינלאומי תחת הכותרת: "לשמוע כדי לחיות".

על פי נתוני הארגון יותר ממיליארד וחצי בני אדם בעולם סובלים כיום מאובדן שמיעה. בישראל עומד מספרם על 800 אלף. השנה יוקדש היום להעלאת המודעות לנושא אובדן השמיעה ולפרסום מידע מעודכן לבי אמצעים ופיתוחים חדשים למניעה ולהתמודדות.

"חזרו לי החיים!"

האושר שהמילים האלה גורמות לרינת שילה, מנהלת מכון 'סאונד מכשירי שמיעה' בנהריה, מלווים אותנו לכל אורך הריאיון איתה. בעיקר כאשר היא מספרת על המטופל הכי צעיר שלה, תינוק בן שנה. ילד שהיה מכונס בעצמו, לא מתחבר, מנותק, ואז אובחנה אצלו ירידה עצבית בשמיעה.

לאחר התלבטות אם להתחיל מייד בתהליך שיקום השמיעה שלו, או לחכות שיגדל קצת, בכל זאת פעוט כל כך קטן, נפלה החלטה לטפל מייד. היום הוא כבר בן 10, שומע ומתנהג כמו כל החברים שלו.

רינת שילה, מנהלת המכון | צילום: סאונד מכשירי שמיעה

כאשר רינת נזכרת במטופלת הכי מבוגרת, בת 105, אישה מלאת חיים ושוחרת תרבות, במיוחד מוסיקה קלאסית. הקלינאים של מכון סאונד נהגו להגיע אל ביתה, כדי לכוון בעבורה את מכשיר השמיעה שלה, בכל פעם לפני יציאתה אל אולם הקונצרטים.

אז איך זה עובד?

"מכשירי שמיעה שומרים ומתחזקים את הקיים" אומרת שילה, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ובעלת ותק וניסיון של 20 שנה בתחום השיקום השמיעתי "לכן חשוב להיעזר בו. מי שסובל מירידה בשמיעה ולא משתמש במכשיר, יכולת הבנת הדיבור שלו תרד עוד. המכשיר הוא מחשב לכל דבר, מעבד צלילים, שמסוגל להגביר את השמיעה, לבודד רעשי רקע גם בסביבה רועשת במיוחד ובכך להגביר את היכולת להבין דיבורים".

קלינאית בבדיקה | צילום: מכון סאונד מכשירי שמיעה

ואכן הבנת הדברים הנאמרים, היא אחד הגורמים החשובים ביותר בהתנהלות החיים היומיומית. יש אומרים שאובדן שמיעה, אפילו קל, היא אחת הסיבות להתחלה של הידרדרות. זה מתחיל באי רצון לפגוש אנשים, חוסר עניין בהתעדכנות בחדשות ובאירועים שבסביבה ועלול להסתיים בהתנתקות מלאה.

"כמו משקפיים לאוזניים"

"יש רבים שדוחים את הביקור במכון השמיעה בגלל הכחשה. לא מפנימים שהירידה שלהם בשמיעה היא בעיה שדורשת טיפול ולא תיעלם מעצמה. לפעמים מגיעים אליי בעקבות לחץ של בני משפחה, שכבר מזמן אבחנו את הבעיה, אבל הקרוב שלהם מסתגר בעמדת ההגנה שלו. יש הרבה כאלה. חבל, כי נוסף על השיפור באיכות החיים, מטופלים שלנו מדווחים גם שיש להם פחות סחרחורות ויותר יציבות" אומרת רינת. אבל לא רק ההכחשה מעכבת את הטיפול: "יש גם מחסומים רגשיים, חששות, בושה. זה אופייני לצעירים יותר. לכן אני אומרת- להרכיב מכשיר שמיעה זה כמו להרכיב משקפיים, כלי עזר יעיל ושימושי!"

התייעצות לקראת התאמה | צילום: מכון סאונד מכשירי שמיעה

כמעט אפס תקלות

הקלף המנצח של רינת הוא הגישה שלה למטופל. אחרי כל כך הרבה שנים של מפגשים עם בני כל הגילים היום היא יודעת מהי הדרך הנכונה לגשת אל האדם: "כשאנחנו מזהים איזו רגישות, אנחנו מתקדמים בזהירות ובעדינות. מסבירים הרבה, עונים בסבלנות על כל השאלות שלו. לא  מיד מציעים לו מכשיר לרכישה. נותנים לו הרבה חומר לקריאה ושולחים אותו הביתה 'לישון על זה' להתיידד עם הרעיון"

צוות מכון 'סאונד מכשירי שמיעה' בנהריה | צילום: סאונד מכשירי שמיעה

דב פליישמן מנהריה מעיד על כך בשמחה "כאשר הגעתי למכון של רינת כבר היו מאחורי שנים רבות של ניסיון עם מכשירי שמיעה ממכונים שונים. אצלי הירידה בשמיעה התחילה מוקדם, בסביבות גיל 40, תוצאה של דלקות אוזניים חוזרות ונשנות בילדות" פליישמן מציין את הוותק הרב שלו כמטופל כדי להסביר שהוא יודע להשוות בין גישות הטיפול השונות. "אצל רינת מהרגע הראשון הכול התנהל בקצב הנכון. כבר השיחה הראשונה איתה הייתה מדהימה. היא נתנה לי הביתה מכשיר לניסיון ללא תשלום. זה דבר לא רגיל. אני אדם שמחפש שלמות  בכל דבר ודי נדנדתי לה לכל אורך הדרך. היא אף פעם לא איבדה את הסבלנות. אני מאוד מרוצה מהשירות הצמוד שאני מקבל אצלה היום לפי הצורך. גם אנשים אחרים שהגיעו אליה בהמלצתי חזרו להודות לי".

דב פליישמן, נהריה | צילום: באדיבות המצולם

"אמנם צריך שניים לטנגו הזה" אומרת רינת בחיוך "גם המטופל צריך לרצות שזה יצליח, אבל אני וצוות קלינאי התקשורת שלי לעולם לא נוותר. לא ניתן למטופל מכשיר שמוצא חן בעיניו אבל לא מתאים לו לדעתנו המקצועית. גם לא נציע למטופל לקנות מכשיר אם הוא לא באמת צריך אותו. לכן נתוני ההסתגלות אצלנו קרובים מאוד ל-100 אחוזים".

התהליך

כל מי שניסה אי פעם למצוא את המכשיר המתאים ביותר בעבורו, יודע שזאת דרך ארוכה, ולו רק בגלל ההיצע הגדול והמבלבל של מכשירים שיש היום בשוק.

לא פחות חשוב מהמבחר הוא נושא התחזוקה היומיומית. היתרון הגדול והברור של מי שפונה למכון "סאונד מכשירי שמיעה" בנהריה, הוא שכאן חוסכים לך את הצורך לערוך בעצמך תחקיר עומק. כאן תקבל מיד את כל המידע שקיים בתחום ובשקיפות מלאה. לצד התאמת המכשיר עצמו, כאן גם יתאימו לך את המכשיר שיהיה לך הכי נוח וקל לתחזק.

"הטכנולוגיה כיום מתקדמת מאוד ויש מכשירים נטענים, שמקלים מאוד על השימוש היומיומי. כמו כן יש גם חיבור בלוטוס מובנה ואפליקציה מותאמת לנייד" מוסיפה רינת.

צילום: מכון סאונד מכשירי שמיעה

התאמה מירבית

"התאמת מכשיר שמיעה זה לא זבנג וגמרנו, צריך סבלנות ולפעמים זה לוקח זמן. ראשית יש לאתר את המכשיר המתאים ואחר כך להסתגל אליו. אנחנו לעולם לא מרימים ידיים, נלחמים על כל מטופל. אם משהו לא הולך, מחפשים כיוון אחר, סוג מכשיר אחר. תמיד יש דרך נוספת, תמיד יש פתרון".

אבל אף על פי שזה נשמע תהליך ארוך ומתיש, פעמים רבות הוא דווקא קצר וחלק. כמו במקרה של נסים קלדרון מקיבוץ שמרת: "בבדיקת שמיעה שגרתית בקופת חולים קבעו שאני צריך להרכיב מכשיר. אני בן 73. ראיתי את המכון של רינת ברשימת המורשים מטעם קופת חולים, ותוך שבועיים כבר היה לי מכשיר, מתפקד מצוין ! מקבל שירות מעולה במכון ומאוד מרוצה".

נסים קלדרון, קיבוץ שמרת | צילום: באדיבות המצולם

כי שילוב מנצח של מקצועיות מעולה, רמת שירות גבוהה, ואיכות מוקפדת של המכשירים ב"סאונד מכשירי שמיעה", הם הם הסיבה לשביעות הרצון של המטופלים כאן.

לסיום: חשוב לדעת

אל מכון הסאונד בהנהלת רינת שילה יש להגיע עם 3 אישורים:

  • הפנייה מרופא.
  • תוצאות בדיקת השמיעה.
  • אישור לרכישת המכשיר, בהתאם לנוהל המקובל בקופת החולים של הפונה.

המכון מופיע ברשימת הספקים המורשים של קופות החולים ושל אגף השיקום של משרד הביטחון.

מכשירי השמיעה שנמצאים בהסדר עם קופות החולים הם מבית מדנט בע"מ, ברנפון, חברה שוויצרית מהטובות בעולם.

המכון פתוח ששה ימים בשבוע. צוות קלינאי התקשורת ישמח לשרת ולייעץ איך לשמוע הכול על הקול.

המכון מבצע בדיקות שמיעה גם לילדים מגיל שנה ומעלה.

בכתובת: רח' אחד העם 12, נהריה

ליצירת קשר: 050-7777989 , 04-9922305

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות