fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר הפנים דרעי: תיקון חוק הטבות המס מחויב המציאות

השר אריה דרעי התייחס השבוע לאפליה בחוק הטבות המס שמעניקה יתרון לנהריה על פני עכו וקרא לבצע בו שינויים מידיים
אריה דרעי (צילום: Zaher333, ויקישיתוף, C BY-SA 4.0)
אריה דרעי (צילום: Zaher333, ויקישיתוף, C BY-SA 4.0)

שר הפנים והממונה על המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, התבטא השבוע בנוגע לאפליה בהטבות המס בין עכו לנהריה ואמר: "יש לתקן את חוק הטבות המס ולהשוות את התנאים בין עכו לנהריה".

שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

לדברי גורמים בעיריית עכו, אל מול התעלמותו של ראש הממשלה מהעיר ותושביה,דווקא השר דרעי מכריז כי יש לתקן את החוק.
במכתב ששלח השר  לראש העיר עכו, שמעון לנקרי צוין, כי לאחר שבחן את העובדות הוא הגיע למסקנה שאכן נעשה עוול לעיר עכו וכי יש לתקן את האפליה ולהשוות את הטבות המס בין עכו לנהריה.

עוד הוסיף דרעי כי, השוויון בהטבות המס בין הערים נקבע לפני 20 שנה לאור מציאות עגומה שהייתה קיימת אז אשר הביאה להגירה שלילית מעכו לנהריה בשל הטבות מס מוגדלות שמהן נהנו תושבי נהריה. בעקבות השוויון בין הערים שנכנס לתוקפו בשנת 2000 נבלמה ההגירה השלילית והחלה הגירה חיובית לעכו, אלא שאותו שוויון הופר שוב לפני כשנה בעקבות החלטת ועדת הכספים, בהמלצת שר האוצר, במסגרתה אושרו לנהריה הטבות מס מוגדלות עד פי שלושה מאשר לעכו. המשמעות המידית של גזירה זו היא נטישה המונית של בני מעמד הביניים מעכו לנהריה.
"בניגוד לראש הממשלה נתניהו שמסרב להיפגש עם ראש העיר לנקרי ולדון בעניין" אמרו גורמים בעירייה, "הודיע שר הפנים כי העניין מחייב תיקון וכי הוא תומך בתיקון החוק".

כזכור, לפני שבועות ספורים הודיע ראש העיר לנקרי על יציאה למאבק נגד הקיצוץ בהטבות המס שהיה אמור להיכנס לתוקפו בסוף החודש ונדחה לעת עתה עד לאחר הבחירות. על פי החלטה של ועדת הכספים של הכנסת שהתקבלה לפני כשנה, שיעור הקיצוץ בהטבות שמקבלת עכו יעמוד על שני אחוזים, מה שאומר שתושבי העיר יזכו להנחת מס של שבעה אחוזים, במקום תשעה אחוזים כיום. עם זאת, ובעקבות ההכרזה על יציאה למאבק בהחלטה הסביר ראש העיר לנקרי כי עכו לא תסתפק בכל מקרה בתשעה אחוזים, אלא תדרוש השוואה מלאה להטבות הנהוגות בנהריה, קרי: 12 אחוז.

"כ-40 אחוז מבעלי זכות ההצבעה עבדו בשביל הליכוד והצביעו לבנימין נתניהו בבחירות שנערכו באפריל", אמר לנקרי, "הם לא יצביעו כך בספטמבר הקרוב, אם עניין הטבות המס לא יבוא על פתרונו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות