fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוב: תקלה ועיכובים ברכבת ישראל, יישומון הרכבת הטעה מאות נוסעים

מאות נוסעים המתינו במוצאי שבת לרכבת שלא הגיעה, רק משום שמישהו שכח לעדכן את היישומון לאחר כניסת שעון הקיץ לתוקפו. כמו כן, נמשכים האיחורים והעיכובים בתנועת הרכבות אל תחנות הצפון ומהן
"ובאים נוסעים אל התחנה.." צילום: שי מנדלר

כ – 300 נוסעים צבאו אמש (מוצ"ש), על דלתות תחנת הרכבת בנהריה, בעקבות טעות  בזמני הרכבות בפלטפורמות הדיגיטליות של רכבת ישראל.

למרות ההבטחות לשיפור השירות, והשבת תדירות הרכבות לסדרן, בכפוף להנחיות משרד התחבורה, ממשיכות להצטבר תקלות ובעיות בשירות, שיוצרות חוסר אמון וכעס בקרב תושבי צפון הארץ ברכבת ישראל.

במוצאי השבת האחרונה, עת שנוסעים רבים מבקשים לשוב לבתיהם אחרי חופשת חג העצמאות וסוף השבוע, נפלה טעות באפליקציה של רכבת ישראל, שבה צוין כי הרכבת יוצאת בשעה 20:11 מנהריה במקום מחיפה. הנוסעים המתינו דקות ארוכות לפתיחת התחנה, כשאין מי שייתן מענה מטעם רכבת ישראל על פשר האיחור. משנפתחה התחנה בסופו של דבר, נוצר לחץ גדול של נוסעים בתור למכונת השיקוף, פעולה שארכה זמן רב וגרמה לעומס כבד נוסף בכניסה לתחנה.

זמני הרכבת כפי שפורסמו באפליקציה

משנכנסו הנוסעים, רבים מהם פנו אל מנהל התחנה, אבי אריפול, אשר טען כי נפלה טעות במערכות המחשוב וכי ואין רכבת היוצאת בשעה שצוינה (20:11),  וכי הרכבת הראשונה יוצאת בשעה 20:43. בסרטון שהעלתה אחת הנוסעות, נראה אריפול טורק חלון בפני לקוחה שהתלוננה על השירות ברכבת.

שי מנדלר שביקש אמש לנסוע ברכבת התייחס הבוקר (ראשון)  לאירוע: "יצאתי מהבית כמו כולם כדי להגיע לרכבת של 20:11. כשהגעתי לשם היו מאות אנשים שהמתינו בחוץ והיו בלחץ להספיק לרכבת. המשכנו לחכות, אף שזמן יציאת הרכבת עבר והיא עדיין לא יצאה. לא קיבלנו שום הסבר. אנשים מבוגרים נטשו את התור. בדיעבד אחרי שעלינו על הרכבת של 20:43 הבנו שהשבת יצאה 2 דקות קודם לכן, אלא שברכבת לא עדכנו את האפליקציה שהטעתה את כולם.  זוהי התנהגות מבזה והפגנת זלזול בנוסעים. לא הסבירו לנו כלום. היה להם מספיק זמן לעדכן את שעון הקיץ באפליקציה". באשר לפיצוי הנוסעים אמר מנדלר: "עד עכשיו לא קיבלנו שום דבר. כולם פתחו קריאה לפיצוי באתר הרכבת תוך כדי המתנה. בינתיים אני ממתין".

התקלה השפיעה, מטבע הדברים, גם על תחנות נוספות,  ולכן גם בעכו, צבאו הנוסעים על הדלת.

בתוך כך, ממשיכים האיחורים בזמני ההגעה והיציאה של הרכבות, כך למשל בערב יום הזיכרון האחרון, המתינו נוסעים רבים בתחנת עכו לרכבת לרכבת שהייתה אמורה לצאת מהתחנה בשעה 19:25 לכיוון עכו, אלא שהרכבת לא הגיעה בזמן ונכנסה לבסוף לתחנה רק בסמוך ל: 20:10.

טרם נמסרה תגובת רכבת ישראל על התנהלות מנהל התחנה, אך אודות התקלה נמסר בתגובה: "מדובר על טעות מחשוב שתתוקן בהקדם. הנוסעים קיבלו מענה מרכבת נוספת שיצאה כחצי שעה מאוחר יותר. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות ומזכירים כי במקרה של עיכוב של חצי שעה, זכאים הנוסעים לפיצוי."