fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רותי נחום הוזמנה לשימוע בהסתדרות: מתביישת אפילו להגיב

בעקבות הראיונות שלה לצפון-1 ולרדיו צפון, ההסתדרות טוענת שכל עוד לא ביטלה נחום את החברות בארגון, היא עדיין חברה ונדרשת לשימוע
רותי נחום. (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לפני חודש דיווחנו לכם על מהלך שהובילו חלק מעובדי עיריית נהריה, על מנת לבצע מעבר של כלל העובדים להסתדרות הלאומית. השבוע, הסתבר, שההסתדרות החדשה לא נשארה חייבת, ויו"ר וועדת החברות בהסתדרות, שלמה אביטן, זימן את עובדת העירייה, רותי נחום, לשימוע בבית ההסתדרות.

בהזמנה לשימוע נכתב שנחום מוזמנת לשימוע לפני הפסקת חברות בהסתדרות הכללית, כשנחום כבר חתומה, כידוע, בהסתדרות הלאומית. לטענתה של נחום, המכתב הגיע ביום חמישי בשבוע שעבר, אחרי שיחת טלפון שהתקבלה כחצי שעה קודם, עם דרישה להגיע כבר ביום ראשון.

במכתב הזימון נכתב, כי נחום נוטלת חלק בפעילות שנועדה להעביר עובדי עירייה להסתדרות הלאומית, וכי את המהלך מול העובדים חיזקה בהודעות סמס ששלחה להם, וכן, בראיונות שנתנה לכתבה שהתפרסמה בצפון-1 ולרדיו צפון.

לטענת אביטן, חוקת ההסתדרות אוסרת על חברות בשני איגודים, וכן, קריאה לעובדים להצטרף לארגון מתחרה, נחשבת כפעילות בזדון כנגד ההסתדרות החדשה, ועל כן, מבקש אביטן לשמוע את טיעוניה. העניין הוא, שאת נחום זה ממש לא מעניין. מבחינתה, ברגע שהפסיקה לשלם להסתדרות החדשה, ועברה ללאומית, היא אינה חברה כלל וכלל בארגון המבקש להזמינה לשימוע. לא פעם הזכירה נחום בעבר, כי ההסתדרות החדשה התעלמה ממנה, כשהזדקקה לה יותר מכל, עת נאבקה למניעת פיטוריה על ידי ראש עיריית נהריה דאז, ז'קי סבג. לשימוע, מיוצר לציין, היא לא הגיעה.

ההסתדרות טוענת כי יש להבחין בין הפסקת חברות בארגון עובדים לבין הפסקת תשלום לארגון עובדים. הפסקת חברות היא אקט וולונטרי שעל העובד לבצע באמצעות הודעה בכתב לארגון העובדים. בהקשר זה בית הדין הארצי לעבודה קבע בפסק דין בשנת 1998, כי לצורך העזיבה של ארגון עובדים נדרש אקט פוזיטיבי. במקרה דנן העובדת לא מסרה להסתדרות מכתב ביטול. חבר שחדל לשלם דמי חבר נותר חבר בארגון עובדים, אך היעדר התשלום חושף אותו לשלילה של הזכויות הנתונות לחבר משלם, ואף הדבר מקים עילה להפסקת חברותו בארגון. בכל אופן היעדר התשלום לא מבטל את החברות באופן אוטומטי. יצוין בהקשר זה כי אי קבלת תשלום מהמעסיק בגין עובד לא בהכרח מעידה על הפסקת חברות, שכן היא עשויה לקרות למשל בשל טעות של המעסיק, איחור במסירת פרטי הניכוי, יציאה לחופשת לידה ועוד.

באשר להזמנה לשימוע והאיום להפסקת חברותה של נחום בארגון, מסרה ההסתדרות: "עד עתה לא התקבלה אצלנו הודעה על הפסקת חברות מצידה של הגב' נחום. ועדת החברות בהסתדרות שקלה להפסיק את חברותה של גב' נחום בהסתדרות לאחר שנודע כי היא פועלת לצירוף עובדים לארגון עובדים מתחרה. בהתאם לתקנון ההסתדרות, גב' נחום הוזמנה להשמיע את טענותיה בטרם תתקבל החלטה סופית בעניין. באשר לזמן ההתראה – הזימון לשימוע עליו מופיע תאריך 12 בדצמבר, אינו הראשון שנשלח מטעמנו. אל הגב' נחום נשלח המכתב מספר פעמים, באמצעים שונים, החל מ-4 בדצמבר".

כך או כך, מדובר בהתנהלות לא הגיונית של גוף כל כך גדול, ולא ברור מה ההסתדרות מנסה להשיג באמצעות השימוע לגורם אחד מתוך כלל העובדים שעברו ללאומית, שכן המצטרפים האחרים מעובדי עיריית נהריה פעלו באופן דומה ולא קיבלו הזמנה לשימוע. נראה, שעל ההסתדרות לבטל את חברותה של נחום בארגון, עפ"י התקנון שהם בעצמם ניסחו. מבלי לייצר עוד מלחמות מיותרות.

רותי נחום בתגובה: "מתביישת אפילו להגיב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות