fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: "תושבי כרמיאל והגליל – בני ערובה של עובדי הרכבת"

ראש עיריית כרמיאל קורא לשר התחבורה ישראל כץ לקחת את ההגה לידיים ולהביא לסיום השביתה ברכבת ישראל
משה קונינסקי | צילום: אלכס הובר
משה קונינסקי | צילום: אלכס הובר

ראש עיריית כרמיאל קורא לשר התחבורה ישראל כץ לקחת את ההגה לידיים ולהביא לסיום השביתה ברכבת ישראל

השביתה ברכבת ישראל בקו כרמיאל נכנסה היום ליומה השני. ביום רביעי שעבר הודיע ועד העובדים כי החל מיום ראשון (אתמול) יושבתו קווי הרכבת של כרמיאל-חוף הכרמל ולוד-ראשונים. העובדים מימשו החלטה זו גם בשעה שהתקיים דיון בנושא ולא המתינו לסיומו של המו"מ.

הבוקר, שני, שלח ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי מכתב לשר התחבורה ישראל כץ וליו"ר הנהלת רכבת ישראל דן הראל, שבו הוא קובל על הפיכתם של תושבי הגליל לבני ערובה  בידיהם של עובדי הרכבת. כך הוא כותב: "לא ייתכן כי תושבי כרמיאל והגליל כולו יהפכו לבני ערובה במאבקי השכר של עובדי רכבת ישראל. כרמיאל היא מרכז החיים בגליל, ומתחנת הרכבת בכרמיאל נוסעים מדי יום אלפים מתושבי הגליל למקומות העבודה, בחיפה ובמרכז הארץ. בימים בהם הרכבת הופכת להיות כלי חשוב בצמצום הפערים בין הצפון למרכז ומנגישה לתושבי הגליל אלפי מקומות עבודה, הופכת השבתת הנסיעה לפגיעה ממשית בחיי היום יום ופגיעה כלכלית קשה".

רכבת ישראל התנצלה בפני הנוסעים: "בשל השבתת הוועד, גם הבוקר לא יהיה שירות רכבות בתחנות: הראשונים, כרמיאל ואחיהוד. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על חוסר האחריות של ועד העובדים ופגיעתם בעשרות אלפי נוסעים".

טרם התקבלה תגובת משרד התחבורה.

רכבת כרמיאל צילום אלכס הובר
רכבת כרמיאל | צילום: אלכס הובר

לעומת זאת הנהלת הרכבת הוציאה קריאה דחופה בשעה 16.45 לסתדרות ולוועד העובדים לשוב לשולחן המו"מ ולחדש לאלתר את תנועת הרכבות וכך היא כותבת: "הנהלת רכבת ישראל בקריאה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "חדשו את הדיאלוג לאלתר במטרה להפסיק את הפגיעה בנוסעים".

הנהלת רכבת ישראל קוראת  ל יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, לשוב לדיאלוג לאלתר, ולחדש את המשא ומתן שהופסק אתמול.

הנהלת הרכבת מציינת, כי בכל יום בו מושבתות תחנות כרמיאל, ראשל"צ הראשונים, ואחיהוד, נפגעים כ-20 אלף נוסעים, ומבוטלות כ-80 רכבות מידי יום. בנוסף, ככל שלא יחודש השירות ויושגו הסכמות, ספק רב אם רכבת ישראל תצליח להפעיל את לוח הזמנים אביב המתוכנן להיכנס לתוקף בסוף החודש, שעיקר יתרונותיו: הרחבת שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים, חידוש השירות המלא למודיעין ולנתב"ג בסופי שבוע, וכן חידוש השירות המלא ליישובי הדרום, מידי ערב. לצד הרחבת שרות הרכבות מנהריה דרומה.

הנהלת הרכבת קוראת לנציגי העובדים לשוב ולהיפגש בהקדם האפשרי, במטרה למצוא פתרון לנושא, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה האנושה בשירות לנוסעים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות