fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"פשוט תהיי את עצמך"

מיתר חן מנהריה לא הייתה הילדה הכי פופולרית, הילדים בבית הספר לעגו לה והשפילו אותה, אבל אז היא צפתה בנטע ברזילי, הבינה שגם היא יכולה והתחפשה לה בפורים: "היום, הילדים שקראו לי שמנה, מבואסים שהם לא יכולים להכאיב לי" ברזילי עצמה העלתה את הסרטון לסטורי שלה
מיתר חן
לא חייבת להיות דוגמנית-על , מיתר חן (צילום: מאיה מרום)

מיתר חן מנהריה לא הייתה הילדה הכי פופולרית, הילדים בבית הספר לעגו לה והשפילו אותה, אבל אז היא צפתה בנטע ברזילי, הבינה שגם היא יכולה והתחפשה לה בפורים: "היום, הילדים שקראו לי שמנה, מבואסים שהם לא יכולים להכאיב לי" ברזילי עצמה העלתה את הסרטון לסטורי שלה

"תפגיני את הכישרונות שלך" – זה מה שלמדה על עצמה מיתר חן, רק בת 9.5 מנהריה, שהוכיחה לכולם שדימוי גוף חיובי מתחיל רק בראש .

עד לפני שבועות ספורים ספגה חן מחבריה לבית הספר עלבונות והכפשות, שפגעו בה מאוד. הילדים קראו לה "שמנה" ו- "מכוערת". למעשה, הייתה זו אימא שלה, פלי, שדאגה תמיד להזכיר לה ולאחותה התאומה שיר, כמה הן חזקות.  גם האם –  כילדה הייתה במקום הזה, והיה חשוב לה מאוד שבנותיה ילמדו  להתעלם מכל מה שאומרים עליהן ואפילו יצחקו על זה.

מבחינתה של מיתר חן הכל התחיל בעת שצפתה עם משפחתה בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירווזיון" בשנה שעברה, דמותה של נטע ברזילי והדרך שעשתה בתוכנית נגעה בה, ומשהו בתוכה ניצת.

"ראיתי שהיא לא שמה על אף אחד", מספרת חן השבוע, "גם כשאומרים לה מילים לא כל כך נעימות כמו שאמרו לי בבית הספר. ככה בעצם הבנתי שאני רוצה להיות ייחודית כמוה, לא להתייחס לדברים שילדים אחרים אומרים לי ולהגשים את החלום שלי."

כשברזילי עשתה היסטוריה בליסבון והביאה לישראל את האירוויזיון החליטה חן שהיא רוצה להתחפש לדמותה בחג הפורים הקרוב. שבועות ספורים לפני פורים שחררה ברזילי את הקליפ החדש שלה "באסה-סבבה" ומיד לאחר צאתו, לא היה לה ספק שתתחפש לקרנף הוורוד שמככב בו: "שבוע לפני פורים ביצענו מדידות של התחפושת" מספרת האם, פלי "צילמתי אותה ופתאום היא זרמה איתי בשירה ובתנועות. מרגע שהעליתי את זה לרשתות החברתיות, התגובות לא הפסיקו להגיע, השיא היה כאשר נטע בעצמה העלתה את התמונות של מיתר לסטורי שלה והגיבה לסרטון כשהיא כותבת: 'מוזמנת להחליף אותי בהופעות'.

הסרטון שהעלתה האם לרשת הביא, כאמור, מעל 200 אלף צפיות, ומעל 10,000 לייקים ותגובות. לדברי האם, מיתר נדבקה בחיידק הבמה כבר בגיל שנה וחצי: "היא  שרה ומשחקת מאז ומתמיד, וכיום אף לומדת בחוג תיאטרון בבית ספרה, 'כצנלסון', פעם בשבוע".

"מעולם לא חשבתי שזה יקרה לי" מספרת חן בהתרגשות, "הלכתי בטיילת בנהריה עם התחפושת של נטע וכולם זיהו אותי. ההפתעה הייתה עצומה. יש לי צמרמורת כשאומרים לי 'מעריצים אותך' ו – 'אוהבים אותך'. הילדים שקראו לי שמנה ומכוערת ולא תמכו בי אף פעם מבואסים על כך שהם לא יכולים להכאיב לי יותר. טוב לי להיות שמנמנה, וזה נותן מוטיבציה להמשיך. תראו לאן הגעתי בזכות איך שאני נראית. היום אני יודעת שאני לא חייבת להיות דוגמנית- על, אני יכולה פשוט להיות אני. אני יפה ואני טובה ואני יכולה להיות כל מה שאני רוצה. לכן, אני אומרת לכל הבנות: "פשוט תהיי את עצמך ותפגיני את הכישרונות שלך."

הפסיכולוג הראשי של המרכז הרפואי לגליל, ד"ר אודי בונשטיין: "אני מעריך מאוד את נטע ברזילי, שמשקפת הרגשה של קבלה עצמית ושלמות עם גופה. בעיני זה מסר חשוב מאוד, ואני שמח לשמוע שילדים רואים בה מודל לחיקוי. בעידן בו אנו ערים להשפעה הקשה של דיקטטורת הרזון הקיצוני כאידיאל יופי מעוות (ואת הקשר שלו להפרעות האכילה), יש בזה משב רוח מרענן. אני מקווה שההפנמה היא לא שהפרעת אכילה של השמנת יתר היא האידיאל (כי היא לא, והיא אף לא בריאה) אלא שאדם יכול להיות שלם ושמח בגופו, ולהרגיש בנוח עם מי שהוא".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות