fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על עצים ויועצים: ישיבת מועצה יצרית נערכה אמש בנהריה

טמפרטורות גבוהות נרשמו אמש בחדר הישיבות של עיריית נהריה בעת שמועצת העיר דנה בנושא האסבסט: וייזר ביקש להוריד את הנושא מסדר היום, עו"ד לירז מזוז התעמתה איתו. אורנה שטרקמן העלתה תהיות בנוגע לשכירת שירותי ייעוץ אירגוני, מרלי הבטיח לבדוק ואיך קשורים לכל זה העצים בעיר?
רונן מרלי | צילום: אדריאן הרבשטיין
רונן מרלי | צילום: אדריאן הרבשטיין

סערה בישיבת מועצת עיריית נהריה שהתקיימה אמש (רביעי) ודנה, בין היתר, בנושא האסבסט. חברת האופוזיציה מטעם רשימתו של סודאי "מחר חדש", עו"ד לירז מזוז העלתה לסדר היום הצעה להקמת יחידה עירונית – סביבתית שתנהל את הטיפול בנושא האסבסט.

סגן ראש העירייה אייל וייזר, הגיב להצעתה ואמר כי העירייה חברה באיגוד ערים וכי נושא האסבסט יטופל ביתר שאת בישיבת האיגוד הקרובה. לפיכך, ביקש להסיר את ההצעה מסדר היום, אלא שאז התלהטו הרוחות עת מזוז המשיכה לדון בנושא וטענה כי הקמת היחידה אינה סותרת את הטיפול בנושא באמצעות האיגוד. מנגד, חבר המועצה עו"ד דוד בניאשוילי מטעם רשימתו של סבג "נהריה אחת" טען כי יש להביא הצעה כזאת עם אופציות למקורות תקציביים, שכן לדבריו, הרעיון הוא מצוין, אך אינו בר ביצוע מבחינה תקציבית.

יצוין, כי החברות באיגוד ערים לאיכות הסביבה עולה למשלם המיסים הנהריני כ- 500,000 שקל בשנה. התאגיד בו חברה נהריה הוקם בצו של שר הפנים מכוח חוק איגודי ערים, והוא מנוהל על ידי מועצה שחבריה הם נציגים של הרשויות המקומיות שבתחומו. הרשויות המקומיות המאוגדות באיגודי הערים משתתפות במימון תקציבו של האיגוד על פי מכסות שנקבעו בהסכם.

בהמשך הישיבה אמר מ"מ ראש העיריה, דימה אפשטיין: "החודש יגיע לנהריה השר לאיכות הסביבה ביחד עם צוותו, על מנת לעמוד מקרוב על האתגרים ולתת מענה.

נושא האסבסט והנזקים הרבים שהוא טומן בחובו, עלו לאחרונה לסדר היום ביתר שאת, זאת לנוכח המאבק העיקש שמנהלים פעילי איכות הסביבה ברשתות החברתיות ובכל דרך אחרת, מה שמביא לפתחה של העירייה את הצורך לתת מענה ראוי לסוגיה.

אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין
אינטרסים אישיים או ציבורים? אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין

 

במהלך הישיבה התייחסה מזוז גם לחברי וועדת הארנונה ואמרה כי לא יתכן שבוועדה יישבו  חברים, הנושאים בחוב ארנונה ונמצאים תחת הליך הסדר חובות, שכן, לדבריה מדובר בניגוד עניינים. נציגי העירייה השיבו לה כי, מדובר בחברי ועדה כשרים, שחברותם נבדקה והיא תקינה ומאושרת.

נושא אחר שנדון בישיבה עסק בנוהל חדש שאותו מבקשת העירייה לאמץ. לדברי ראש העירייה, רונן מרלי וסגנו וייזר, לאחר שנים שבהן כרתו את העצים בעיר,  החליטה העירייה להנהיג נוהל חדש,  אשר גובש בעמותת "אדם, טבע ודין", ועניינו איסור כריתה, גיזום והעתקה של עצים. נהריה, מתברר, תהיה, ככל הנראה, הרשות הראשונה שתאכוף את הנוהל החדש שעל פיו תתלה העירייה שלט על כל עץ שאותו היא מבקשת לגזום, לכרות וכד', ובו הסבר בדבר מהות השינוי. התושבים שיהיו שותפים, יוכלו להביע התנגדות ולהגיש אותה בצירוף נימוקים לעירייה.  נציג קק"ל, שיבחן כל סוגיה לגופה, יהיה זה שיכריע בסופו של דבר.

לקראת סוף הישיבה, הפתיעה חברת המועצה, אורנה שטרקמן, את הנוכחים כאשר הציגה תוצאות של בדיקה שנערכה על ידה בנוגע לכוונת העירייה לשכור את שירותיו של משרד ייעוץ אירגוני "אלפא"  לטענתה, מחצית מהחברה נמצאת בבעלותו של צביאל רובין, המוכר כחברו הקרוב ויד ימינו של מרלי. עוד טענה שטרקמן כי במטרה לטשטש את הזיקה בין מרלי לרובין סופקו לעירייה המלצות שנכתבו בידי חברה הנושאת בשם אחר, אף כי החברה מחזיקה בכל המניות של חברת "אלפא": "יש לציין" אמרה שטרקמן, "כי במסגרת המכרז התמודדו חברות מהראויות בתחומן ותיקות ומנוסות יותר מ'אלפא' ונשאלת השאלה האם אינטרסים האישיים גוברים על האינטרסים הציבוריים"?

ראש העירייה רונן מרלי השיב לדבריה ואמר: "אנחנו נשמח לבדוק באופן מעמיק את הנושא ולהשיב לכל מי שחפץ."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות