fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על נשים וקולנוע

 פסטיבל שכולו חוויה, חמישה סרטים בשלושה ימים
אילוסטרציה

זו השנה התשיעית שפסטיבל "נשים יוצרות סרטים" מתקיים ביוזמת פורום נשים כרמיאל משגב, בהובלתה של נגה שליט, וזו הפעם השנייה שהוא מתקיים בהיכל התרבות כרמיאל.

הפסטיבל הוא חגיגה של סרטים שנוצרו על יד נשים או סרטים שנשים במרכזם.

חלק מההקרנות הסתיימו במפגש עם היוצרים, שמגיעים מרחבי הארץ להשתתף בפסטיבל.

במהלך סופשבוע אחד 30/1-1/2 הוקרנו בהיכל התרבות חמישה סרטים:

 לידה(Reborn)  במאי: ירון שני. ישראל 2019

אביגיל (סתיו אלמגור) עוברת טיפולי פוריות וניצבת חסרת אונים בין בעלה הכוחני ובתה המורדת. היא פוגשת שתי אחיות החולקות מערכת יחסים מורכבת: יעל (אורי שני) מלווה נשים ללידה, שטראומת הנטישה של אמה מונעת ממנה להפוך לאם; נעמה (לאה טוניק) המאבדת אחיזה בחייה כאשר אביה המאמץ מתאשפז במוסד סיעודי.

פשוט טעים: דיאנה קנדי  

מסרטי  דוקאביב 2019

ארצות הברית / מקסיקו 2019,

בגיל 95 דיאנה קנדי קמה מדי בוקר לצעידה אנרגטית בחורש הירוק שסביב ביתה. הבית, המוכר בשמו "קווינטה דיאנה", הוא בית אקולוגי בקצה דרך עפר שאפשר לעבור רק ברכב שטח, אבל הוא מושך אליו אינספור עולי רגל, המחכים למוצא פיה ותוצרי מטבחה של קנדי. קנדי, גורו-בישול, מחברת תשעה ספרי בישול שהכירו לשאר העולם את נפלאות המטבח המקסיקני, קבעה את מושבה במיצ'ואקאן שבמקסיקו לפני כחמישים שנה. היא הגיעה לכל פינה שבה יכלה לגלות מתכון, ירק, תבלין או צורת בישול שלא הכירה. גם היום היא דוהרת במכוניתה, מטיילת בשווקים, מבשלת, חוקרת, לומדת ומלמדת באותה התלהבות ממש.

הפרוטוקול של גלעד

סיפור עצוב ואופטימי, על גלעד קאהן, שחקן כדורגל מבטיח, בן 15 וחצי היה כשנפטר מסרטן ב-1 במרץ 2018.
במשך שנתיים נלחם על חייו בכל הכוח, ובפרק הזמן הזה הוא חווה, בנוסף לכאב ולסבל גם הרבה רגעים משמחים ומצחיקים ואף מצא אהבה ראשונה.
את הסרט יזמו הוריו, רונית ודניאל, לא כסרט זיכרון, אלא כסרט שיסייע להורים ולילדים, לקרובים ולרחוקים להתמודד עם המצב הקשה, לדעת מהן אפשרויות הטיפול, איך מתנהגים, מה עושים, מה ערכו של קנביס רפואי ומה חשיבותה של רפואה משלימה.

הפקה: רונית ודנאל קאהן, דבורית שרגל בימוי ותסריט: דבורית שרגל

מאה אחוז

בכפר הדרוזי בית–ג'אן, בתוך מבנה דהוי ומוזנח שקירותיו ספוגים מים, נרשמים שיאי הזכאות לבגרות במדינת ישראל — ואולי גם בעולם כולו. בית הספר ומאות תלמידיו, שבעבר הלא רחוק רק 12% מהם היו זכאים לתעודות בגרות, נמצאים כבר ארבע שנים בראש הרשימה עם 100%. כל תלמיד ותלמידה מסיימים את לימודיהם עם בגרות מלאה. אבל האם המטרה מצדיקה את האמצעים? האם ההצלחה אכן משנה ומשפרת את חיי הצעירים הדרוזים ומובילה אותם אל עתיד אחר, טוב יותר? ומה יהיה מקומן של המסורת והשמרנות הדרוזית, שרק הולכות ומתחזקות, אל מול הערכים הליברליים שאליהם שואף בית הספר? כל אלה מתערבבים בתוך חברה סגורה שמנסה למצוא את דרכה במציאות הולכת ומשתנה.

בימוי: יעל קיפר, רונן זרצקי | הפקה: יעל קיפר ישראל 2019

 

קונצרט לעגבניות:  מסרטי דוקאביב 2019 בימוי: אליסון אלקיים

הצעירים עזבו, החנויות נסגרו, בית הספר ננטש ובכפר היווני אליאס נותרו 33 תושבים בלבד. אבל כריסטוס ואלכסנדרוס אינם מתייאשים. בשדות שלהם גדלות עגבניות אורגניות, צאצאיות ישירות של זרעי העגבניות שקולומבוס הביא לאירופה, והם נחושים לכבוש באמצעותן את העולם. לשם כך העגבניות זקוקות למוזיקה (ומה יותר טוב מהבומבסטיות של ואגנר?) ולידיהן האוהבות של הקשישות הנמרצות, הקוטפות, מבשלות, טועמות ואורזות. העבודה במפעל הביתי הקטן מלווה במיתוסים ואגדות שאלכסנדרוס מספר, ולעתים גם ממציא. ההתרגשות מגיעה לשיאה כשהקשישות יוצאות לראשונה מן הכפר ונוסעות לבקר את הרטבים והתבשילים שלהן על מדפי סופרמרקטים באירופה. האם ההצלחה שלהן תקים לתחייה את הכפר?

 

פורום נשים כרמיאל משגב הוקם בשנת 1997 ע"י "שותפות 2000" פרויקט של הסוכנות היהודית לארץ ישראל

והוא מחבר בין קהילות בארץ ובעולם. בשנת 2002 הפך הפורום לעמותה וכיום פעילות בו כמאה נשים בהתנדבות

אשר מעודדות יוצרות בתחילת דרכן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות